לראשונה בחגיגות העצמאות: במת ילדים נגישה לנכים ועם תרגום סימולטני


להאזנה לתוכן:

לראשונה תונגש במת יום עצמאות של הילדים לחירשים ובעלי צרכים מיוחדים. בעיריית אשדוד יקימו בקדמת הבמה מתחם מיוחד לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, ובמשך כל המופעים יהיה תרגום סימולטני לשפת הסימנים עבור ילדים חרשים וכבדי שמיעה

ביום העצמאות הקרוב עיריית אשדוד החליטה עיריית אשדוד להנגיש לחירשים ולבעלי צרכים מיוחדים את במת הילדים. במסגרת זו, יבוצע תרגום סימולטני לשפת הסימנים שיוקרן על גבי מסכי ענק. בנוסף, יוקם מתחם נגיש בקדמת הבמה לילדים נכים. זאת כחלק ממדיניות העירייה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בפעילות העיר השוטפת והנגשתה. 

לפני מספר חודשים זכתה אשדוד בפרס אקי"ם שהוענק לראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי ע"י נשיא המדינה מר שמעון פרס. בדברי ההסבר על הזכייה ציינו, "פעילות ברוכה זו לא הייתה מתבצעת ללא הנהגת העיר על ידך כראש עיר ועל ידי בכירי העירייה, וזאת למען הכללת אנשים עם מוגבלות בקהילה בכל תחומי החיים. ירבו כמוך בישראל".

עוד ציינה הוועדה:"במסגרת מדד ההכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית ביחס לערים הגדולות בישראל, המונות למעלה מ-130 אלף תושבים, נבחרה העיר אשדוד. יש לציין כי מדד ההכללה נערך לראשונה ע"י אקים ואשדוד הראשונה שנבחרה.מדד ההכללה אותו יזמה אקים הינו מדד חברתי משולב, שנועד לבחון מידי שנה את עמדות הציבור הרחב ביחס לאנשים עם מוגבלות שכלית ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית." 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי לאשדוד נט: "עיריית אשדוד עושה רבות ומקצה משאבים למען הכללת ילדים עם צרכים מיוחדים בקהילה. אירועי יום העצמאות והנגשתם לחירשים ולבעלי צרכים מיוחדים הינה חלק מתוכנית כוללת שהעירייה מבצעת במהלך כל השנה כחלק מתפיסת כוללת של הענקת שירותים עירוניים לכלל האוכלוסיות בעיר ושילוב חברתי-תרבותי בין כל חלקי החברה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה