גלבר באולטימטום ללסרי - "ראש העיר לא זקוק ל"חסדיה" - מגיבים בלשכת לסרי


להאזנה לתוכן:

חברת מועצת העיר, הלן גלבר, פנתה במכתב אל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כדי שיסיר שלטי רחוב שחתומים על ידו ברחבי העיר. בלשכת ראש העיר אומרים בתגובה: "שלטי פרס החינוך - אינו דברי שבח ותעמולה לפועלו של ראש העיר אלא שלטים ובהם הכרת תודתו העמוקה לעושים במלאכה מטעם העירייה. ראש העיר אשדוד אינו זקוק ל"חסדי" הגב' גלבר"

הלן גלבר, חברת מועצת העיר אשדוד ומתמודדת למועצת העיר בקדנציה הבאה, שיגרה השבוע מכתב אל ראש העיר אשדוד, בו היא דורשת ממנו להסיר את שמו משלטי רחוב, זאת בהתאם לפסיקה שניתנה לאחרונה על ידי יו"ר ועדת הבחירות, השופט רובינשטיין. 

במכתבה ללסרי כותבת גלבר: "בהתאם לקבוע בחוק הבחירות (דרכי תעמולה) התשי"ט 1959 (להלן: "החוק”) ולפיו "לא יעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים של גוף מבוקר... או של תאגיד שממשלה או ראשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו, ולא יעשה שימוש כאמור במקרקעין או במיטלטלין המוחזקים למעשה ע"י גוף או תאגיד כזה", ויתרה מכך בהתאם לפסיקות שניתנו גם בעת האחרונה ע"י כבוד יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית משפט העליון אליקים רובינשטיין, הן בעניינם של ראש עיריית ראשל"צ והן בעניינו של ראש עיריית רעננה, שם נקבע במפורשות כי שמו של ראש עיר לא יתנוסס על גבי שילוט בעיר. בהמשך לאותם החלטות נקבע עוד כי על ראש העיר להסיר את שמו מהשילוט העירוני".

לדברי גלבר, הרציונל העומד בבסיס החקיקה בעניין זה ובהחלטות יו"ר ועדת הבחירות כי כהונתו ותפקידו של ראש עיר, לא צריכה להעניק לו יתרון ע"י שימוש במשאבים מעבר שניתן לו ממילא ע"י עצם כהונתו בתפקיד. גלבר: "עוד קבע יו"ר ועדת הבחירות כבוד השופט רובינשטיין כי מעשים אלו עולים כדי עבירה פלילית".

גלבר מביאה דוגמאות לשלטי הרחוב שעל ראש העיר להסיר, ביניהם: שלטי פרסי החינוך, שלטי אשדוד עיר נקיה וברכות לחג.

"לא זו אף זו, נראה כי לא די בעובדה כי שמך ותמונתך מתנוססות לניגוד החוק על גבי שלטי חוצות, הגדלת לעשות ובניגוד לאיסור בחרת להלל ולשבח את שמך במסיבת הרחוב בחג הפורים (זו אשר התקיימה השנה לראשונה בעיר אשדוד), פעלת לארגון כנסים לפעילים ולמתנדבים תוך שבהם בחרת להאדיר את שמך זאת בעלות של מיליוני שקלים. עוד בהמשך לכך,בחרת לעסוק ולהפיץ תעמולת בחירות אסורה, באופן בו הופצו סרטונים, שידורי רדיו ופרסום באתרי האינטרנט ולרבות קיום אירוע מדיטרנה, אירוע אשר כפי אירועים אחרים, מעולם לא התקיים באשדוד בעבר", כותבת גלבר ללסרי. 


בסיום מכתבה ללסרי, מציבה גלבר אולטימטום של 72 שעות לראש העיר, זאת בטרם תפנה בפניה חמורה, כך לדבריה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית. "נוכח האמור לעיל ורק על מנת לעשות איתך חסד, טרם פנייה חמורה וקשה ליו"ר ועדת הבחירות, ניתנת לך אפשרות לפעול לאלתר, אך לא יאוחר מ-72 שעות מקבלת מכתבי זה, להסרת שמך מכל אותם פירסומים מפרים, וכמובן שלא יהיה בכך לגרוע מהאיסור לפעול בניגוד לחוק בעניין זה בעתיד". 

למכתבה המלא של גלבר ללסרי - לחצו כאן.

בלשכת ראש העיר אשדוד דוחים את הטענות ואת הבקשות של גלבר: "אין במכתבה של הגב' גלבר דבר וחצי דבר". "הגב' גלבר מזכירה במכתבה שתי פסיקות שניתנו לאחרונה על ידי כבוד השופט אליקים רובינשטיין במסגרת תפקידו כיו"ר וועדת הבחירות המרכזית. האחת  - כנגד ראש עיריית ראשון לציון, אותה היא מצרפת למכתבה, והשנייה בעניינו של ראש עיריית רעננה אותה אין היא מצרפת למכתבה -  ולא בכדי.  אין כזו. למיטב ידיעתנו פסיקה נוספת ויחידה שניתנה על ידי יו"ר וועדת הבחירות לאחרונה, היא בעניינו של ראש עיריית כפר סבא ובשום פנים ואופן לא מדובר בפסיקה כנגדו. זאת, שכן רוב טענות העותרים באותה עתירה נדחו, משעה שנקבע כי הועלו על רקע פוליטי ולא ענייני. (כמו במקרה שלפנינו). "   

בלשכה ממשיכים ומגיבים: "הגב' הלן גלבר כותבת במכתב אותו היא מבקשת לפרסם בעיתון באמצעותך כי "בהמשך לאותם (כך במקור, בח"מ) החלטות, נקבע עוד כי על ראש העיר להסיר את שמו מהשילוט העירוני". מי שקורא את ההחלטות, מבין כי הגב' גלבר במקרה הטוב לא מבינה את ההחלטות שקראה, אם קראה, ולא יודעת לאבחן את השלטים שראתה בעיר אשדוד,  מהשלטים בהם עסקו אותן החלטות עליהן היא, לכאורה, מסתמכת". 

בלשכה מביאים ציטוט מפסיקתו של רובינשטיין, בה נכתב: "במקרה דנא, מרבית הפרסומים נעשו כחלק מעבודתה השוטפת של העירייה ברשות המוניציפאלית. כך למשל ידיעות על פעולות הנערכות בתקופה החגים, פרסומים במסגרת מדריכי תרבות ופנאי וכדומה. לא ראיתי פגם בפרסום דבר זכייה זה או אחר של העירייה, ככל שמדובר בפרסים ניתנים על ידי מוסד אובייקטיבי חיצוני, להבדיל משבח עצמי נבוב ... אין פגם כי נבחר ציבור ישתבח באורח מידתי בהישג אמת ובמילוי הבטחותיו לבוחריו להבדיל מדברי רהב מופרזים.  באופן כללי אוסיף, כי  מידתי משמעו, בין היתר, לא חוברות או פרסומים אחרים עמוסי תמונות של ראש העיר כפי שידענו במקומות מסוימים. בשורה התחתונה מצאתי כי למרבית הפרסומים שהוצגו בפני היה מרכיב דומיננטי של מידע  לציבור ולא כנטען אך התמקדות של שבח עצמי בפעלם של המשיבים. בנסיבות אלה אין הצדקה לעת הזאת ליתן את הצו המבוקש ביחס לפרסומים הנזכרים בבקשה".     

באשר לדוגמאות השלטים שעליהם קובלת גלבר, אומרים בלשכת ראש העיר: "שלטי פרס החינוך -  אינו דברי שבח ותעמולה לפועלו של ראש העיר אלא שלטים ובהם הכרת תודתו העמוקה לעושים במלאכה מטעם העירייה. המדובר בהכרת תודה בקשר עם קבלת פרס החינוך שניתן לעיר אשדוד על ידי משרד החינוך (שהוא גוף אובייקטיבי) המכיר בפועלה של העירייה בנושא חשוב זה. השלט השני בגינו קובלת הגב' גלבר הוא השלט  "אשדוד נקייה". שלט זה תלוי ברחבי העיר  אשדוד כבר למעלה מחצי שנה ואין לו כל קשר לראש העיר או לבחירות ולמועדן. השלט השלישי בו מדובר הוא שלט ברכה לחג  הפסח המועלה  כדרך של שגרה, כל שנה ושנה  על ידי מערך הדוברות  של העירייה, ומורד  כל שנה ושנה לאחר חג הפסח. שלטים אלה יורדו מן הסתם לאחר חג הפסח, כבכול שנה. ראש העיר אשדוד אינו זקוק ל"חסדי" הגב' גלבר , לא לאורכה בת 72 שעות  ולא בכלל. הגב' גלבר רשאית, כמובן, למען כל תלונה שבדעתה למען לכל מי שבדעתה למען אותה אליו, ולאור האמור לעיל אך ברור הוא כי הטענות תדחנה, כשם שנדחו כל תלונותיה בעבר -  והיו רבות כאלה -   והושבו ריקם.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה