הרב קרלשטיין מאשדוד יוצא להתקפה על הכיפות הסרוגות והממשלה


להאזנה לתוכן:

ראש ישיבת גרודנא באשדוד, הרב דוב צבי קרלשטיין, מחשובי הרבנים תקף אמש, בחריפות את מנהיגי הציבור הדתי לאומי בשיחה שקיים עם תלמידיו, זאת על רקע החקיקה המסתמנת בסוגיית השוויון בנטל.
עוד אמר לתלמידיו- "אי אפשר לעזוב את הגמרא בשביל פרנסה".

הרב קרלנשטיין אשר נחשב לאחד הרבנים המשפיעים בחסידות הליטיאית, סביבו התאגדה קהילת אברכים המונה מאות משפחות באשדוד. תקף אתמול את נציגי הבית היהודי ואמר:

"אני שומע דיבורים שיש המתפלאים על אנשי המזרחי, מה קרה להם? איך הם התחברו לשונאי ישראל? איך הם נלחמים כנגד התורה? הם שוכחים את העבר, מי נתן יד לגזור את גזירת שירות לאומי על בנות ישראל? מי נלחם ברבותינו 'החזון איש' והגרי"ז מבריסק, אנחנו לא שוכחים זאת, מאז ומקדם תנועת המזרחי נלחמה בעמלי התורה ולומדי התורה, ונגד שמירת קדושת מחנה ישראל, הם מנסים לטשטש את זה, אבל הקב"ה גילה חרפתם למען דעת כל עמי הארץ מי הוא המזרחי".אחרי הכל, הבעיה אינה אצלנו, אנחנו נחזיק מעמד בעזרת ה', הבעיה היא שלהם, המדינה שמסובבת בצרות, מאבדת את הזכות קיום שלה שהיא מפסיקה את התמיכה של הפרוטות שהיא נתנה לישיבות".

הרב קרלשטיין הוסיף ואמר: "צריך שהדברים יהיו ברורים, מדברים על ניסיונות, אני מתפלא על דיבורים אלה, אני לא האמנתי שאצטרך לדבר על זה, לנו יש ניסיונות? נעזוב את הלימוד בשביל מצב כספי קשה?! אנחנו הרי לא מסוגלים להתנתק מהטעם המתוק של תורה! התורה היא עצם החיים שלנו, האם בשביל לחץ כספי נתנתק מהחיים! האם לזה ניסיונות יקרא?!"

"ודאי שלאברכים זה לא ניסיון לעזוב את הגמרא בשביל עוד כמה שקלים, אמנם זה קשה, ולפעמים אף יוצר לחץ, אם ישנם אברכים חלשים צריך לחזק אותם, אבל ברור שהמושכל ראשון וההרגשה הטבעית היא שאי אפשר לעזוב את הגמרא בשביל פרנסה". 

"כעת עלינו לחזור ולהכריז פעם נוספת, הם טיפשים!  מה הם חושבים, הם לא מכירים את האברכים שלנו, האברכים שלנו מוסרים את עצמם על קידוש השם ללמוד תורה, האם יעלה על דעתכם שאברכים אלו יעזבו את הכוללים?, הרי כל ילד קטן מתחנך על כך שלא עוזבים את הגמרא, ולא מתנתקים ממתיקות התורה בגלל קושי בפרנסה. והם שלא מבינים את מה שילד קטן מתחנך ומרגיש מגיל צעיר, הם באים עם רעיונות לקבוע מה ללמד את אותם ילדי החיידר? הרי זו טיפשות!"

"הבעיה שלנו שנמצאים בינינו שפלים כאלו שחושבים שאברכים שיושבים ולומדים יומם ולילה ועמלים בתורה, וטועמים את הטעם המתוק של תורה, חושבים שיצליחו להוציא אותם מהלימוד ע"י ניסיונות כלכליים, זאת הבעיה שלנו, וזהו הכאב שלנו!"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה