מקום 3 באליפות העולם במירוצי GT בצרפת לאלון דאי מאשדוד


להאזנה לתוכן:

נהג המרוצים הנוצץ והצעיר מאשדוד ממשיך לדהור בעולם להישגים מפתיעים, להפתיע ולהחזיר את ההשקעה למי שהאמין בו. הוא כבר לא רק כשרון מבטיח, הוא מביא תוצאות בינלאומיות. במרצדס מאוד מרוצים.

קריירת המרוצים של הרוכב מאשדוד אלון דאי מקבלת תפנית נוספת העונה.

אחרי שעזב את מרוצי האינדי-לייטס בארצות הברית, החליט הנהג הצעיר לעבור למרוצי ה-GT של התאחדות הספורט המוטורי העולמית והצטרף לקבוצת HTP Gravity.

הקבוצה, הפועלת על רכבי מרצדס, הייתה אחת מבין רבות שרדפו אחרי הנהג הצעיר מאשדוד מאז החליט לעזוב את ארה"ב ומסתבר שהיא ידעה למה - כבר במירוץ הראשון של העונה על המסלול בנוגארו, צרפת דאי סיים במקום השלישי, כשהוא מסיים שני מקומות מתחת לסבסטיאן לואב האגדי. לואב, הוא אחד מנהגי הראלי המפורסמים ביותר בעולם ובאמתחתו תשע אליפויות עולם.

חודשים לפני התחרות הוא אמר:
יש לי מוטיבציה לדבר אחד בלבד, אליפות עולם. עברתי כל כך הרבה זירות ומסלולים באסיה, אירופה וארה"ב באליפויות מקומיות ויבשתיות וזה הספיק לי. הגיעה העת להתמודד בזירה העולמית". 

ברגע שבו אותת אלון דאי על רצונו להתיישב במכוניות GT, החל זרם של פניות מצידן של קבוצות המרוצים הנחשבות ביותר בזירה העולמית בניסיון לחזר אחריו ולהזמינו לאימונים ומבחנים בניסיון להרשים אותו ולהחתים אותו על חוזה לעונה הקרובה.

כמה מבעלי הקבוצות הנחשבות ביותר בעולם התקשרו ללא הרף ועשרות מכתבים הגיעו בדואר האלקטרוני. היו גם כאלה שעשו את כל הדרך ובאו לכאן לישראל לשיחות מו"מ על חוזה בקבוצתם. 
אחרי נסיעות מבחן בקבוצת Vita4One  במכונית BMW Z4, הוזמן אלון לנסיעת מבחן בקבוצה הרשמית של מרצדס, שבאותו זמן עמדה בפני קפיצת מדרגה עסקית ברמה העולמית הגבוהה ביותר.

הקבוצה זכתה בשנה שעברה בתואר העולמי והאירופי והשנה היא מעלה למסלול שלוש מכוניות מדגם מרצדס SLS AMG GT3.

והנה הערב, דאי כבר מחזיר את ההשקעה...

 

 אלון דאי, למי שלא מכיר:

אלון דאי בן ה21, הוא נהג מרוצים ישראלי, אלוף אסיה בפורמולה רנו לשנת 2009.

דאי נולד וגדל באשדוד.
כשהיה בן 10 החל להתחרות בקארטינג, זכה במקום השני באליפות ישראל.

בשנת 2007 החל להתאמן בהונגריה בנהיגה בדגם פורמולה רנו. ב-2008 החל להתאמן במסגרת Asia Racing Team שבסין, והתחרה עימה בטורנירים באסיה.

ב-2009 הצטרף לקבוצת Top Speed Racing המבוססת בשנחאי. במהלך העונה השתתף ב-14 תחרויות במסגרת סבב אליפות אסיה בפורמולה רנו, מהן ניצח בשש, ובשבע נוספות עמד על הפודיום. בסוף העונה הוכתר כאלוף היבשת.

בראשית 2010 הצטרף דאי לקבוצת Performance Racing השבדית, המתחרה בגרמניה בפורמולה 3. זמן קצר אחר כך התגייס לצה"ל, במעמד של ספורטאי מצטיין. בסיום העונה דורג במקום התשיעי.

בתחילת 2011 נבחר, לצד 11 נהגים נוספים, לאקדמיה של התאחדות הספורט המוטורי העולמית (FIA), המכשירה נהגי מרוצים צעירים לתחרויות ברמות הגבוהות ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה