לא הזמינו אתכם למימונה? אל תעלבו כי למימונה לא מזמינים, פשוט באים!


להאזנה לתוכן:

הערב יחלו חגיגות המימונה של יוצאי צפון אפריקה (יהדות מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ולוב) ואיתם יבקשו כל בית ישראל להתארח כדי לזכות במופלטה. אם גם לכם יש שכן מרוקאי שחוגג בביתו מימונה והוא לא הזמין אתכם?! תעשו טובה אל תעלבו... הדלת שלו פתוחה ולכן הוא ישמח כשיראה את פניכם!

מאות אלפי בתי אב בישראל יפתחו את שעריהם הערב ויתנו את האות להתחלת טיגון המופלטות. עד אז יוצאי צפון אפריקה עסוקים בהכנות של מטעמי חג המימונה, שלידיעתכם: הם ועמלים עליהם לאורך כל חג הפסח, משמע כל המטעמים כשרים לפסח מלבד המופלטות.

יש לכם חבר מקוראי שלא הזמין אתכם לחגוג אצלו את המימונה?! אל תעלבו, הדלת שלו פתוחה ולכן הוא ישמח כשיראה את זיו פניכם. לחג זה לא נהוג להזמין אורחים, הבית פתוח לכל עובר אורח, ולכן אין להתבייש להיכנס לבית שאינכם מכירים את בעליו.
נכנסתם לבית? התיישבתם? התלבושות, השמחה, והשירים מטריפים אתכם זה בדיוק הזמן לטעום מן המופלטה והדבש!!! ודרך אגב לא באתם לחתונה....רבע שעה, חצי שעה מקסימום ותתקפלו.

שולחן צבעוני ועשיר
סידור השולחן הינו אחד הדברים המרכזיים בחג זה וכל אביזר ומאכל על השולחן מסמלים משהו.
א. שיבולות השעורה או החיטה מסמלות את כניסת החמץ
ב. בצלחת מפזרים קמח יחד עם פול ירוק למזל.
ג. כל המאכלים המונחים על השולחן רובם ככולם מתוקים, כדי לסמל איחולי בריאות ואושר לכולם.
ד. כל המאכלים של המימונה הם למעשה עוגיות, ריבות ופיצוחים אשר ניתן להכין אותם במהלך חול המועד וכולם עשויים מחומרים הכשרים לפסח וחלביים כגון קוקוס, ביצים, פיצוחים ופירות.
ו. הדבר הבולט ביותר לעין כאשר מסתכלים על השולחן הוא הצבעוניות, והאסטטיות. כל צלחת מסודרת בטוב טעם המזמינה כל אורח לטעום ולמעשה זה מסמל את העושר שאליו כולם מייחלים.
ז. המופלטות הן סמל החמץ, משמעותו כעת ניתן לאכול חמץ עם המון חמאה ודבש, מזון עתיר במתיקות, אושר ועושר...

זכרו שלוחן המימונה פתוח ועשיר ולכן לא יושבים סביבו כמו בארוחת שבת, השולחן פתוח לכל האורחים. פעמים רבות אין בבית מקום להושיב את כולם ולכן אנו מציעים, שתיגשו לשולחן תחטפו לעצמכם משהו מתוק, ולא תתבאסו שאין לכם די מקום לשבת, להפך זה בדיוק הזמן לעשות שמח לשיר ולהזיז את הטוסיק מצד לצד.

ישבתם רבע שעה עשרים דקות? אל תתנחלו... קומו בנימוס, תגידו תודה רבה ותפנו את מקומכם לאורחים הבאים. אנו ממליצים לכם בחום לברך את כולם ב"תרבחו ותסעדו" ולהמשיך למימונה הבאה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה