ימים ספורים לפני האזכרה: נטמנו שרידים נוספים בקברו של אלירן חיון


להאזנה לתוכן:

לפני כשבועיים הגיעה לבית משפחת חיון בעיר מכתב מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר שגרם להם לזעזוע מחודש. במכתב נמסר למשפחה שבמכון נותרו רקמות של אלירן והם מתבקשים להחליט האם הם רוצים שהן תוטמנה בקברו או שמא בקבר משותף. הסיפור נחשף השבוע על ידי כתב "כאן דרום" - דור גפני

במוצאי שבת, אוקטובר 2009, יצא אלירן חיון מביתו באשדוד, עלה על מונית ומאז נעלמו עקבותיו והוא הוכרז כנעדר. כעבור חמישה חודשים, במרץ 2010 נמצא השלד שלו והמשטרה קבעה שהצעיר שהיה בן 24 במותו, נרצח.

מאז ועד היום הרצח לא פוענח. במשפחתו אומרים שלא קיבלו מידע מהמשטרה. הם לא יודעים מי רצח את בנם, מדוע ואפילו אין להם מושג איפה נמצאה גופתו. הכל לוט בערפל.

לפני כשבועיים הגיעה לבית משפחת חיון בעיר מכתב מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר שגרם להם לזעזוע מחודש. במכתב נמסר למשפחה שבמכון נותרו רקמות של אלירן והם מתבקשים להחליט האם הם רוצים שהן תוטמנה בקברו או שמא בקבר משותף.

"הייתי בשוק כולי, בהלם, בכלל לא ידענו שהושארו שם שרידים של אלירן, לא האמנתי למה שאני קוראת, שיש אצלם עצמות שלו, למה נזכרו בזה אחרי שלוש שנים? זה לא בסדר", אומרת האם, סימונה, בכאב. "שאלתי למה עכשיו ואמרו לי שהם היו צריכים את השרידים כדי לחקור בהמשך לנתיחה שלאחר המוות. עד עכשיו קשה לנו להתאושש. ביקשנו לקבור את השרידים בקבר שלו אחרי שהתייעצנו עם רבנים. נערך טקס קבורה קטן בהשתתפותי, יחד עם נציגי החברה קדישא. הוציאו שקית ובה שתי עצמות של אלירן וטמנו אותן בקבר. עמדתי שם ובכיתי בלי סוף. ושתבין, זה היה 3 ימים לפני האזכרה של השלוש שנים".

סימונה ומשפחתה מייחלים לתפיסתם של הרוצחים. מאז האסון חייהם אינם חיים, היא אומרת ומתייפחת בבכי. "כל יום אני חושבת עליו, כל יום אני בוכה. היינו קשורים מאוד. אנחנו לא יודעים שום דבר על מה שקרה. הלכתי בשבוע שעבר לימ"ר וביקשתי את הדו"ח הפתולוגי וסירבו לתת לי. אם היה מדובר בבן של מישהו יותר מקושר או מפורסם, החקירה בטח הייתה מתקדמת אבל אנחנו אנשים צנועים וחסרי אמצעים".  

דוברת מרחב לכיש: "מדובר במקרה שחקירתו הוטלה על ימ״ר לכיש, המבצעת פעילויות חקירה שונות במישור הגלוי והסמוי כדי להביא לפענוחו".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מצוי בעיצומו של  מבצע מנוחה בכבוד שענייניו הבאה לקבורה של דגימות שניטלו במהלך נתיחות במרכז הלאומי לרפואה משפטית. במקרה שלפנינו שרידי המנוח הגיעו אל המכון לפי בקשת המשטרה, לצורך הליך זיהוי ולשם כך נדרש צוות המכון ליטול ולשמור דגימת עצם של המנוח. ככלל, הגורם שביקש את הנתיחה/ הליך הזיהוי אמור להנחות מתי לקבור את הדגימות. עד לאחרונה לא ניתנו למכון הנחיות ברורות מטעם גורמי החקירה והתביעה ולכן המכון המשיך לשמור את הדגימות לרבות את הדגימות של המנוח אלירן פנחס חיון ז"ל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה