במהלך ניקיונות הפסח: נוי בת ה-4 נכוותה מחומר ניקוי תנורים


להאזנה לתוכן:

נוי אוחנה (4), תושבת גן יבנה, עזרה אתמול (יום ג', 19/3) לאמה לנקות את הבית, ובלי כוונה השפריצה לתוך עינה הימנית חומר ניקוי תנורים בסיסי העלול להביא לפגיעה מתמשכת בעין ואף המסת הקרנית. תושייה של האם והצוות הרפואי במחלקת עיניים בבית החולים קפלן, בראשותה של פרופ' איילה פולק, הביאו להצלת עינה של נוי שנשארה להמשך אשפוז והשגחה במחלקת הילדים

אילנית אוחנה, אמה של נוי, אמרה כי בדרך כלל אינה משתמשת בחומרי ניקוי רעילים בביתה, אך שכנתה הסבירה לה כי מדובר בחומר ניקוי טוב. "במהלך הניקיונות הבחנתי לפתע כי נוי נטלה את הבקבוק והשפריצה בטעות ישירות לתוך העין", היא מתארת. "לא איבדתי עשתונות ומיד שטפתי את העין עם הרבה מים והיא צרחה מכאבים. תוך כדי הטיפול התקשרתי למד"א והופניתי לחדר המיון בית החולים קפלן". אילנית ביקשה לציין את הטיפול המהיר והמסור של צוות הרופאים במחלקת עיניים. "הם הפסיקו הכל ומיד התפנו לטפל בנו. ד"ר אירית רוזן, רופאת העיניים המדהימה, הזריקה נוזל לחיטוי העין וניקוי יסודי של הקרנית. בכך, היא הצליחה לעצור את התקדמות החומר הפעיל בקרנית. היום בבוקר היא כבר נבדקה שוב ע"י הצוות הרפואי שבישר לנו כי ככל הנראה לא תהיה פגיעה עתידית ובלתי הפיכה בעין. תודה לאל, זה יכול היה להסתיים אחרת".

 

ד"ר אירית קניסבכר רוזן, רופאה במחלקת עיניים, אמרה כי נוי הגיעה לחדר המיון לאחר דיווח על חדירת חומר ניקוי בסיסי לעינה הימנית המעלה חשש לפגיעה מתמשכת בקרנית העין ואף להמיס אותה.  "מיד עם הגעתה לחדר המיון ביצענו הרדמה מקומית לעין ושטפנו אותה עם מים סטריליים ישירות לתוך העין. ראינו עדיין שארית החומר בקרנית שנפגעה ומכיוון שהחומר יכול להמשיך לעשות נזק ביצענו קילוף ידני של החומר ע"י מכשיר רפואי ושטיפה כדי לוודא הסרתו של כל החומר מעינה. לאחר מכן היא קיבלה טיפות אנטיביוטיקה וסטראואידים ובהמשך הלילה שוחררה למחלקת ילדים להמשך טיפול", מתארת ד"ר רוזן. "בדיקה שנערכה היום העלתה כי הכוויה נסגרת היטב וככל הנראה הצלחנו להוציא את כל החומר מהעין". ד"ר רוזן ביקשה להודות לד"ר מרקוביץ, מומחה לקרנית, וד"ר בוקלמן, סגן מנהל מחלקת עיניים, על הייעוץ השוטף במהלך הלילה ולטיפול המסור של צוות האחיות במחלקת עיניים,  שנית בנו ואילנה לוטבק.

 

ד"ר רוזן ביקשה להעביר מסר להורים ולאנשי החינוך בגני הילדים ובקייטנות להקפיד להשאיר חומרי ניקוי במקום גבוה ונעול מכיוון שחומרים בסיסיים כאקונומיקה ומסירי שומנים מסוכנים ביותר. "אם החומר כבר חדר לתוך העין יש לשטוף מיד עם מים מהברז ולהגיע כמה שיותר מהר לחדר המיון, בדיוק כפי שנעשה במקרה דנן, כדי למנוע נזק מתמשך", היא מסכמת.

 

אילנית ביקשה להודות בחום לצוות הרפואי במחלקת עיניים ובמחלקת הילדים. "העברתי מיד את כל חומרי הניקוי למקום בטוח והחלטתי שלקראת הפסח הזה אני לא מבשלת, כדי שלא אצטרך להשתמש בחומרים הללו...",  היא מסכמת בחיוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה