המשרד להגנת הסביבה פתח בהליכים פלילים נגד עובדים בנמל שפתחו בתגובה בעיצומים


להאזנה לתוכן:

עובדי מנופי החופן הפסיקו להפעיל אותם מאז יום ראשון, זאת לאחר שהמשרד להגנת הסביבה פתח נגדם בהליכים פלילים לאחר שפסולת רבה נמצאה בקרקעית מי הנמל. הנהלת נמל אשדוד פנתה לבית הדין לעבודה כדי שיעצור את העיצומים. בית הדין קיבל את טענות העובדים

העובדים החליטו להשבית את המנופים מסוג "חופן", בעקבות מספר הליכים פליליים שהוגשו על-ידי המשרד להגנת הסביבה באופן אישי כנגד מפעילי המנופים וכנגד מספר מנהלים, לרבות סמנכ"ל תפעול, למשל לאחר שפחם או מתכת נפלו לים.

בועד העובדים טוענים כי המדינה למעשה תובעת את העובדים מהשורה שבסך הכל עשו את עבודתם. עוד טוענים בועד כי להנהלה הוצעו בעבר מספר הצעות לפיתרון הבעיה, אך אלה לא יצאו אל הפועל.

הנהלת נמל אשדוד פנתה היום לבית הדין לעבודה בבקשה להורות לעובדים להפסיק את העיצומים שהם נוקטים."המשרד להגנת הסביבה סירב להסתפק בהליכים כנגד הנמל בלבד".

לטענת ההנהלה, העילה לעיצומים קשורה כאמור להליכים פליליים שפתחה המדינה, ועל כן אין מקום לשבש את יחסי העבודה מול הנהלת הנמל, שאיננה צד בעניין לכאורה.

בדיון שהתקיים בנוכחות העובדים שכנגדם הוגשה התביעה על ידי המשרד לאיכות הסביבה כאמור בגין זיהום ובנוכחות הנהלת הנמל טענו העובדים כי הם מוכנים לבצע את כל העבודות הדרושות והביעו נכונות לחזור לעבודתם הרגילה בתנאי שהעבודה תיעשה בהתאם, על פי "היתר ההזרמה" כנדרש בחוק למניעת זיהום מי ים. מנגד, טענה הנהלת הנמל כי היא תעשה כל שביכולתה על מנת לקבל את "היתר ההזרמה" המדובר כדי שהעובדים לא יחרגו מהחוק ושיחזרו לעבודתם הרגילה.

בעקבות כך החליטה נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד כי "בנסיבות העניין, כל עוד לא ניתן היתר הזרמה כדין, אין ניתן להיענות לבקשת הנמל." ובכך בעצם דחתה את בקשת הנהלת הנמל להחזיר את עובדי מנוף החופן מיידית אל עבודתם.

בתגובה להחלטת בית הדין לעבודה אמר יו"ר ועדי העובדים, אלון חסן כי העובדים ישמחו לחזור אל עבודתם כל עוד לא יהיו נתונים לאיומים על עמידה לדין פלילי בשל עבודתם. "אני מקווה שההנהלה תאמץ במהירות האפשרית את שיטות העבוד, שלא יגרמו לעובדים לעבור על החוק. עוד בשנת 2011 התרענו על כך, אל ההנהלה משיקוליה שלה בחרה שלא לעשות זאת."



בתמונה: חלק מהפסולת שנמצאה בקרקעית הנמל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה