יו"ר ועד נמל אשדוד במכתב פתוח ליאיר לפיד - שר האוצר המיועד: "שלא יעבדו עליך!!"


להאזנה לתוכן:

אלון חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, מתנגד להקמת נמל נוסף מצפון לנמל אשדוד. במכתב פתוח אל שר האוצר המיועד - יאיר לפיד, הוא כותב: "כולנו מקווים שתתפוס מהר את הדברים שעומדים פה על הפרק, את הסיפור האמיתי ו...שלא יעבדו עליך"

המכתב המלא של אלון חסן - לא נגענו:

אדוני שר האוצר. לפני כמה ימים התבשרנו מאמצעי התקשורת שהתקבלה והופקדה התוכנית להקמת נמל ים נוסף בישראל. בקול תרועה רמה התבשרנו ש"לנוכח הגידול המתמיד בסחר הישראלי, התחזיות לפיהן נמלי הים הקיימים יגיעו לקצה הקיבולת שלהם בתוך שנים ספורות, ולאור כניסתן של אניות הענק לקווי הספנות באזורנו - אניות שאינן יכולות לפקוד כיום את נמלי הים בשל גודלן - חשיבותו של "נמל הדרום" למשק הישראלי אינה מוטלת בספק, וכך גם דחיפות הקמתו". בנוסף, כך למדנו מההודעות שיצאו ממשרד התחבורה, הנמל החדש יתופעל ע"י זכיין פרטי.

כדאי מאוד שתבין ושתדע שעובדי נמל אשדוד מצדדים, ואפילו מאוד, בהפרטה ובהעברת חברת הנמל לידיים פרטיות. יחד עם זאת אנו מתנגדים באופן נחרץ וברור להקמתו של נמל נוסף בישראל. למה? כי פשוט אין צורך בזה.

אני יודע ומודע לעובדה ששורות אלה שכתבתי מזמינות עלינו, עובדי נמל אשדוד וגם עלי אישית, התקפות תקשורתיות והרבה שמחה לאיד. בשנים האחרונות התרגלנו להיות  שק החבטות של לא מעט אנשי תקשורת, שמוזנים ומוסתים נגד עובדי נמל אשדוד ע"י בעלי אינטרסים וע"י שלוחיהם השונים, רובם מאכלסים משרדים ממוזגים בבנייני האוצר, רשות החברות ומשרד התחבורה. כבר התרגלנו שמציגים אותנו כעוכרי הכלכלה הישראלית, כעבריינים, פורעי חוק, נהנתנים שממנגלים סטייקים יום וליל. אמנם אני כותב "התרגלנו" אך האמת היא שאף פעם אי אפשר להתרגל לעובדה שמציירים אותך השכם וערב כעבריין, כשאפילו ...דו"ח תנועה לא נרשם מעולם לחובתך.

בחודשים האחרונים, או ליתר דיוק מאז שמינו ישראל כץ וקודמך בתפקיד, שר האוצר יובל שטייניץ - יו"ר חדש לנמל אשדוד, אנו מבחינים במסע תקשורתי מתוכנן ומכוון, שמטרתו להבאיש עוד יותר את עובדי הנמל ותכליתו "להכשיר את השרץ", קרי, הקמת נמל נוסף.

כפי שציינתי, אין צורך בהקמת נמל חדש. הנמלים הקיימים בישראל רחוקים מהגעה ל"קצה הקיבולת שלהם". רק גידול דמוגרפי פתאומי של 50% באוכלוסיית המדינה והכפלת מספר מפעלי התעשייה בישראל, יכולים, אולי, להצדיק הקמת נמל חדש וגם אז לא בטוח שיש צורך בהשקעת מיליארדי שקלים במי הים. בהשקעה קטנה מאוד, של פחות מעשירית (!) מהסכום עליו מדובר שיש להשקיע בהקמת נמל חדש, ניתן להכשיר רציף נוסף בנמל אשדוד ולהסב אותו לקליטת מכולות ולעגינת אוניית ענק, מהגדולות ביותר שחוצות את האוקיינוסים בעולם.

אני פשוט לא מבין ותמה איך לא הורמה שום גבה, כשבקול תרועה רמה דובר על סכומי העתק שהולכים להיות מושקעים, תרתי משמע, במיזם הגרנדיוזי והבלתי נחוץ הזה. כולנו זוכרים עדיין את המיליארדים שנזרקו לפח על פיתוח מטוס הלביא שנותר על הנייר, את המיליארדים שהושקעו בהקמת מסילת ברזל שגויה לירושלים ועוד פרויקטים גרנדיוזים שהנדיפו לאוויר את כספי אזרחי מדינת ישראל.

אדוני שר האוצר, עובדי נמל אשדוד לא מתיימרים לשמור על כספי משלם המיסים בישראל. זה תפקידך. אנחנו עובדים קשה, בתנאים קשים (לידיעה – תוחלת החיים הממוצעת של עובדי הנמל נמוכה משמעותית מהממוצע בישראל והיא 70 שנה בלבד) ומרוויחים בזיעת אפנו שכר ראוי והגון. יחד עם זאת אנו מפוכחים ויודעים היטב, שכל תכליתה של תוכנית הקמת הנמל החדש, היא מילוי הכיסים העמוקים של בעלי הון, שעושי דברם הם אלה שמקדמים את הנושא.

עובדי נמל אשדוד הם היחידים למעשה, שמפריעים ושמסכנים את מימוש הכוונות שתיארתי עד כה. הנשק שנלחמים בנו הוא נשק ההכפשה, הפגיעה בשם הטוב ושפיכת הדם של אלפי עובדים ואזרחים נאמנים והגונים. הרי ככל שעובדי הנמל יוצגו באור שלילי יותר וכאבן נגף בהתפתחות המדינה, כך, לכאורה, יגבר הלחץ ו"הצורך" בהקמתו של נמל נוסף.

אדוני שר האוצר, אנחנו, עובדי הנמל יודעים זאת ומודעים לזה, חורקים שיניים ולא נשברים. אנו רואים את הנעשה סביבנו, את בעלי האינטרסים שמתמנים למשרות בכירות בנמל ואנחנו לא נשברים. אנחנו יודעים ומודעים לזה שהוכנסנו, בעל כורחנו, למאבק עם כוחות חזקים שלהם כיסים עמוקים ולמרות זאת לא נישבר.

אין לי ספק שעם כניסתך לתפקיד שר האוצר יקיפו אותך יועצים רבים, רובם ככולם שותפים ויוזמים למערכה המכוונת נגדנו ושעיקרה ניתוב כספי ציבור לכיסים פרטיים. כולנו מקווים שתתפוס מהר את הדברים שעומדים פה על הפרק, את הסיפור האמיתי ו...שלא יעבדו עליך. בהצלחה.

*אלון חסן הוא יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה