פעיל חברתי בקהילה הגאה מתכנן להפגין מול ביתו של ממ"ק ראש העיר - עמרם כנפו


להאזנה לתוכן:

ההפגנה המתכוננת היא בעקבות התבטאויות שיוחסו לממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו (ש"ס) שצוטט אומר באתר mynet כי זו בושה שפועלת באשדוד קהילה הגאה. מארגן ההפגנה דורש מכנפו לחזור בו מדבריו אלה, שלדבריו רק זורעים עוד שנאה. בתגובה לדברים אומר כנפו לאשדוד נט: "הכל כוחני אצלם. אני מביע דעתי בדיוק כמו שהם מביעים. הם לא יגררו אותנו לפרובוקציה"
מארגני מצעד הגאווה באשדוד: "הוא אינו תושב אשדוד, הוא לא מייצג אותנו ואנחנו לא מאמינים בהתלהמות"

פעיל חברתי בקהילה הגאה, רפי טל, מתכנן להפגין עם חבריו מול ביתו של עמרם כנפו, ממ"ק ראש העיר אשדוד מטעם סיעת ש"ס, זאת בעקבות דברים שאמר אמש.

בכתבה שפורסמה אמש באתר mynet ע"י הכתב יאיר הרוש, צוטט כנפו כמי שאומר: "בושה שיש בעיר קהילה של הומואים ולסביות". דבריו אלה של כנפו נאמרו לאחר שנודע על כוונת הארגונים הגאים לקיים מצעד גאווה ברחובות אשדוד במהלך חודש יוני. על פי מארגני המצעד, צפויים להגיע אליו כ-1000 משתתפים.

עוד אמר כנפו בכתבה שלא תהיינה תגובות חריגות מצד התושבים עצמם. "הציבור סובלני", הוא אמר. "לא היו תופעות חריגות בעבר, אבל זה פשוט לא מתאים". 

לעומת כנפו, רב העיר אשדוד, הרב יוסף שיינין, היה הרבה יותר נחרץ למנוע את קיום המצעד. בכתבה צוטט שיינין כמי שאומר: "צריך לסכל את זה. אנחנו לא גויים. אנחנו יהודים, וביהדות זה הדבר הכי גרוע. אשתדל לסכל את האירוע".

רפי טל, פעיל חברתי בקהילה הגאה, שכאמור מתכנן להפגין מול ביתו של כנפו, פנה היום (ב') אל לשכתו של כנפו וביקש ממנו לחזור בו מאמירותיו. בדף הפייסבוק שלו כתב טל: "כמעט 10 שנים לא גרתי בבית הורי בגלל אנשים כמ מר כנפו שאמרו שזו בושה להיות הומו, והורי זרקו אותי מהבית בגלל דעות חשוכות ושנאת חינם ולכן אפעל למען חבריי ולמען כל קבוצה שזוכה לחוסר צדק ושיוויון בישראל". 

בשיחה עם אשדוד נט אומר טל כי במידה ועמרם כנפו לא יחזור בו מהדברים הקשים שאמר, לכאורה, ההפגנה תצא לפועל ביום חמישי או שישי. "אנחנו מכינים את השלטים להפגנה, וארגונים שונים כבר מצטרפים אלי ליוזמה. אני לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים ולתת לאף דמות ציבורית להמשיך בשנאה ולכן, אפעל עם האופוזיציה של עירית אשדוד ואפעל להפגין מול ביתו בימים הקרובים וכאן ברשת הפייסבוק אם לא יחזור בו מדבריו ולא ישוב לעולם על דבריו".

הקהילה הגאה באשדוד נגד ההפגנה: "הוא אינו אשדודי ואיננו שותפים למחאתו"
דני זאק, עיתונאי, פעיל חברתי וחבר בצוות הארגון של המצעד, מסר בתגובה: "אנחנו מבקשים להבהיר כי רפי טל אינו תושב אשדוד, אינו מייצג את מקהילת הלהט"ב האשדודית וכי קהילת הלהט"ב האשדודית אינה מאמינה בהתלהמות. יוזמה מתלהמת זאת אינה קשורה לקהילה האשדודית או לצוות המארגנים והמתנדבים של מצעד הגאווה והסובלנות באשדוד. אין בלבי ספק שכוונתו טובה, אולם בעיניי מדובר בהפגנה מיותרת, מתלהמת וחסרת פרופורציות, שהופכת את התנצלותו של עמרם כנפו למן משאת נפש. ובסך הכל מה אמר כנפו? שהוא מתבייש? ניחא, אם אני הייתי עמרם כנפו הייתי מתבייש בכל כך הרבה דברים אחרים.

"אנחנו מעדיפים להתמקד בהפצת מסרים חיוביים של גאווה וסובלנות ולפעול להצלחת המצעד באשדוד – מטרה חשובה הרבה יותר מלדרוש מפוליטיקאי זה או אחר להתנצל".

עוד מבהיר דני כי, "מצעד הגאווה והסובלנות באשדוד הוא יוזמה של בני נוער נפלאים, ערכיים ובעלי תושייה, והם מהווים את חוד החנית של המתנדבים והמארגנים של המצעד הזה. בקרוב נקיים ברחבי העיר פעילויות שונות שמטרתן לגרום לתושבים להכיר את המשמעות האמיתית של המצעד האשדודי ממקור ראשון, ולא רק דרך פרסומים".

היה חשוב לדני לציין כי לצד ההומופוביה, הטרנספוביה, הגזענות והשנאה, הם מקבלים המון תגובות מפרגנות מהאשדודים "ואין בלבנו ספק כי המצעד יחזק את הצד השפוי והסובלני בעיר היפה שלנו".

ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו, אמר בתגובה לדברים כי: "אכן התקשר אדם ודרש לדבר איתי. הוא איים שאם תוך שעה לא אחזור אליו, הוא יארגן הפגנה מול ביתי". בהתייחסו לדרישה של הפעיל לחזור בו מדבריו, אומר כנפו: "הכל כוחני אצלם. אני מביע את דעתי בדיוק כמו שהם רוצים להביע באירוע הזה שלהם. לצערי רוצים לגרור את החרדים באשדוד לפרובוקציה, לא ניתן להם. זה מה שהם מחפשים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה