תלמידת כיתה י"ב מאשדוד תהיה בין מדליקי המשואות ביום העצמאות


להאזנה לתוכן:

אגטה פלצ'יק מדריכה וחניכה בתנועת הנוער השומר הצעיר ותלמידת כיתה י"ב ממקיף ד', תדליק ביום העצמאות את אחת המשואות. אגטה כבר חמש שנים משתתפת בפעילות תנועת השומר הצעיר, נבחרה מבין מתמודדים רבים. בהחלט כבוד לעיר

משרד ההסברה והתפוצות דיווח אמש על מדליקי משואות יום העצמאות 2013, ובין מדליקי המשואות גם אגטה פלצ'יק (18) תלמידת י"ב מאשדוד ומדריכה בתנועת הנוער "השומר הצעיר".

אגטה נבחרה מבין אלפי מועמדים להדלקת המשואות, והיא נבחרה על ידי אנשי תנועת הנוער להיות המועמדת שלהם להדלקת המשואה.

בשיחה עם כתב אשדוד נט, יום לאחר שהתבשרה על כך שהיא תדליק משואה ביום העצמאות, מספרת אגטה: "קיבלתי אתמול את הבשורה וזה מאוד משמח ומרגש. לפני חודשיים אמרו לי שהגישו אותי כמועמדת, אבל אתמול היה מאוד מוזר ומרגש".

אגטה עושה תפקידים רבים בתנועת הנוער, עם זה בעבודה עם נוער ממצב סוציואקונומי לא הכי שפיר ועד ארגון סמינרים, טיולים וכדומה. היא תלמידת כיתה י"ב במקיף ד' באשדוד, בת לעולים מאוקראינה, אך היא ילידת הארץ.

טקס הדלקת המשואות הוא הטקס הרשמי שנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופותח את חגיגות יום העצמאות. הטקס נערך ברחבת קברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בהר הרצל בירושלים והאישיות המרכזית בו היא יו"ר הכנסת. בנוסף לו נוכחים בטקס שרים, חברי כנסת, הרמטכ"ל, אנשי סגל דיפלומטי, משפחות שכולות, נכי צה"ל, ואישים אחרים.

במרכז הטקס עומדת הדלקת 12 משואות שמסמלות את 12 השבטים. בכל שנה עוסק הטקס בנושא מרכזי אחר, כפי שנבחר על ידי מטה ההסברה של משרד החינוך שמפיק את הטקס, ועל פיו נבחרים משיאי המשואות. הטקס, שמועבר בשידור ישיר בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים, נועד לשוות ליום זה אווירה מכובדת וחגיגית, ולצורך כך מקשטים את חלקת הקבר בתפאורה הכוללת את סמלי 12 השבטים, ומשתמשים בתאורה צבעונית, באורקול ואמצעים פירוטכניים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה