יוזמה: התארגנות קבוצתית בפייסבוק לקניית דירה והורדת המחיר


להאזנה לתוכן:

מיקי חובל (29) מאשדוד הקים רק לפני שבועיים קבוצה בפייסבוק, שכל מטרתה הוא ליצור קבוצות רכישה וכושר התמקחות מול הקבלנים והבנקים. מעל ל-140 חברים כבר הצטרפו להתארגנות... אפילו ראש העיר תומך. התארגנות קבוצתית לרכישת דירה נעשתה לראשונה בישראל אף היא באשדוד, בשנת 98 ע"י יוזמה של אייל בן שמחון. באמצעות יוזמה זו, רכשו מאות זוגות צעירים דירות בעשרות אחוזי הנחה. האם יצליחו היזמים החדשים לשחזר הצלחה זו?

מחירי הדירות בארץ ובאשדוד בפרט ממשיכים לטפס לגבהים ולא נראה באופק כי צפויה איזושהי הוזלה. עבור זוגות צעירים וגם לא צעירים ברחבי הארץ, קניית דירה הפכה למשימה בלתי אפשרית של ממש.  

באשדוד ניסו בעיריית אשדוד, בהנחיית ראש העיר ד"ר לסרי, לקדם תוכנית יחודית לבניית אלפי יח"ד דיור לזוגות צעירים בעיר, אך דווקא משרד הפנים היה זה שהציב מכשול ומנע מהתוכניות להתממש.

מיקי חובל מאשדוד, צעיר בן 29, נשואי ועובד בחברת הייטק, רוצה גם הוא לרכוש דירה באשדוד בדיוק כמו רבים אחרים. אך מה לעשות, מחירי הדירות ודרישות הבנקים להון התחלתי של מאות אלפי שקלים מונעים זאת ממנו.

לפני כשבועיים הקים חובל קבוצה בפייסבוק תחת השם "קונים דירה באשדוד!" שכבר חברים בה כ-140 חברים.

"מטרת הקבוצה הוא לייצר קבוצות של רוכשים, לחבר ביניהם לבין קבלנים ולהגיע אל הקבלנים עם כח מיקוח להורדת מחירים", מסביר חובל לאשדוד נט ומוסיף: "המחירים היו מופקעים ממש. המטרה של הקבוצה היא טהורה ומגיעה ממניע אמיתי שגם אני רוצה לרכוש דירה בישראל".

בהמשך מסביר חובל כי אדם שמגיע לבדו אל קבלן, כושר ההתמקחות שלו לא משמעותי. "אם יגיעו 10- 20 ביחד לקבלן זה כבר משמעותי עבורו. הוא מבין שהוא יכול לסגור עסקה ולחסוך כסף רב. אני מאמין שאפשר להגיע להנחות שבין 150 ל-300 אלף ש"ח, הכל תלוי בכמות האנשים בקבוצה ובמידת רצינותם. עם אותה הקבוצה גם ניגשים לבנקים כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר למשכנתא".

לפני ימים אחדים פנה חובל לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי והציג בפניו את קבוצת הפייסבוק ומטרותיה. ראש העיר לסרי בירך את חובל על היוזמה, שכל מטרתה לסייע לתושבי העיר להגיע לדירה משל עצמם. במכתב ששיגר לסרי לחובל הוא מציין בפניו את הפעולות שנקטה עיריית אשדוד לקידום דיור לזוגות צעירים, ואת הקשיים שהציב משרד הפנים לקידום היוזמה. 

ב-21 למרץ יתקיים מפגש ראשוני של קבוצת החברים, ומיקי חובל מקווה ומאמין שאחרי המפגש הראשוני, העניינים יתחיל לזוז טוב יותר.

בשנת 1998 יזם לראשונה בישראל, אייל בן שמחון (שהיה יו"ר תנועת אשדוד נטו), את ארגון א.ר.ד (ארגון רוכשי דירות) שבאמצעותו הוא הצליח להוזיל משמעותית את מחירי הדירות:
כ 350 משפחות חסכו למעלה מ30% ממחירי הדירות דאז במגוון פרויקטים חדשים ברחבי העיר.
כשמחירי הדירות חזרו לשפיות, הפסיק אייל בן שמחון את פעילות הארגון.
מאז לא נעשה דבר דומה. האם היזם החדש יצליח לשחזר את ההצלחה של ארגון ארד? 
אנו מאחלים ומקווים שכן.

קישור לקבוצה בפייסבוק: "קונים דירה באשדוד!" 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה