עובדת צהרון הותקפה והושפלה לעיני הילדים


להאזנה לתוכן:

אירוע חמור מאוד, לכאורה, באחד הצהרונים באשדוד: מעדויות שהגיעו לאשדוד נט עולה כי לעיני הילדים הושפלה עובדת צהרון על ידי אמא לא מרוצה. "בשלב מסוים האירוע יכול היה להתפתח למכות של ממש", סיפר לנו הורה לילד בצהרון ששמע את ההתרחשות והיה עד לאירוע. בחברה העירונית לא הגישו תלונה במשטרה

המטפלות בצהרונים העירוניים, אלה שדואגות לילדינו הקטנים בזמן שאנו דואגים לפרנסת הבית, אף פעם לא הרגישו שמעריכים אותם מספיק. זה התבטא במתנות בחגים, בטיולים לעובדים ובתנאי השכר. העובדות מועסקות על ידי החברה העירונית, מקבלות שכר זעום לשעת עבודה, וכעת מתברר שהן נאלצות להתמודד עם כמה הורים בעייתים, שחושבים שמדובר עדיין בשלטון אדונים ועבדים.

לפני קצת יותר משבוע, התרחש, לכאורה, אירוע חמור באחד הצהרונים בעיר, צהרון שממוקם באחד המתנ"סים. אמא של ילדה בצהרון, שהגיעה לאסוף את ביתה, לא הייתה מרוצה מהטיפול לו זוכה ביתה בצהרון והתפרצה בזעם על אחת מעובדות הצהרון.

על פי עדויות שהגיעו לאשדוד נט, האמא החלה לצעוק על המטפלת, תוך שהיא מטיחה בה מילים קשות כגון: "זונה, עובדת שעתית שלא שווה כלום, את אפס מי את" ועוד ועוד. בשלב מסוים, כאשר המטפלת ניסתה להרגיע את האמא הזועמת, אחזה בה אמא בחוזקה בידה עד שהמטפלת אמרה לאמא כי היא מכאיבה לה ושתעזוב אותה.

כאמור כל האירוע החמור, שיכול היה להתפתח מאירוע תקיפה מילולית לאירוע תקיפה פיזית, התרחש לעיניהם של הילדים ההמומים. הורה שהגיע לאסוף את ילדו מהצהרון, היה עד להתרחשות, וכך הוא מספר לאשדוד נט: "התביישתי ונכלמתי שככה מתייחסים לאנשים. זו הייתה התנהגות נבזית ולדעתי מדובר בתקיפה לכל דבר. אחרי שאספתי את הילד שלי, הוא לא הפסיק לשאול למה מגיע למטפלת שיצעקו עליה. הייתי המום כאשר גיליתי שכל האירוע החמור עבר לסדר היום, והעובדת צהרון צריכה להתנהג כאילו דבר לא התרחש".

הורה אחר סיפר כי על האירוע בצהרון שמע מביתו. "באותו יום חמישי חזרה הבת שלי מהצהרון נרגשת כולה. היא סיפרה שאמא אחת צעקה על המטפלת וקיללה אותה", סיפר האב והוסיף: "אני משתדל לחנך את ילדיי לכבד את הזולת, לא להתחצף למבוגרים ובטח שלא להשתמש בשפה כל כך נמוכה ומלוכלכת, נדהמתי לשמוע שזה היחס שנותנים למטפלת ששומרת לנו על הילדים, זו פשוט בושה וחרפה של התנהגות".

מה אומר החוק בעניין זה?

תקיפת/העלבת המטפלת בצהרון נחשבת לתקיפה או העלבת עובד ציבור, ודינה בחוקי העונשין עד 3 שנות מאסר.

מבדיקת אשדוד נט עולה כי העובדת שלכאורה הותקפה, לא הגישה תלונה במשטרה, והמעביד שלה שהיא החברה העירונית, לא דאגה אף היא לעשות כן. ההורים שפנו למערכת אשדוד נט, בדקו את דרך הטיפול בפרשה בצהרון המדובר ועל ידי החברה העירונית, ולתדהמתם התברר להם כי הוחלט להשתיק את הסיפור. "אותה האמא שצעקה על עובדת הצהרון ממשיכה להביא את הבת שלה כרגיל. ולפי הבנתי, נאמר לילדה שאסור לה לדבר עם המטפלת. זו ממש בדיחה", אומר הורה.

כאן המקום להזכיר שאירועים אחרים של עובדי ציבור שהותקפו זכו להד תקשורתי ונקיטת אמצעים של אותם הגופים. כך לדוגמא עובדי רווחה, עובדי בתי החולים וכדומה, מיד כשמתרחש (חס ושלום) אירוע שכזה הוא זוכה לאפס סובלנות, נקיטת עיצומים או שביתה ואותו התוקף מורחק מתחומי אותו מוסד ציבורי.

אבל כאן מדובר בעובדות הצהרונים, כפי שאמרה לכאורה אותה האמא, עובדות שעתיות שאיש לא סופר אותן ואין ועד חזק מאחוריהן. ראוי שלכל הפחות, עובדות אלה, שהן תושבות העיר כמו כולנו, יזכו ליחס והכבוד המגיע להן, לפחות מההורים.

כתב אשדוד נט ניסה לקבל את התייחסות יו"ר ועד העובדים של חברה העירונית לסיפור, אך לצערנו, למרות ניסיונות להשיגו והודעות שהושארו, טרם חזר אלינו יו"ר ועד העובדים.

מהחברה העירונית נמסר בתגובה כי "המקרה הובא לידיעתנו, אך היות והוא התרחש בערב פורים, נדחה הטיפול עד לאחריו. העובדת והאמא יוזמנו לשיחת בירור אצל מנהל המתנ"ס". עוד הוסיפו בחברה העירונית: "החברה רואה בחומרה רבה כל אירוע של אלימות פיזית ומילולית, הן של העובדים והן של הפעלת אלימות כנגדם. החברה תמשיך לפעול למניעת אלימות".

צילום אילוסטרציה: אינטרנט




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה