החרדית מאשדוד איננה הילדה הנעדרת אלכסנדה ברנדט - פרטים נוספים ובלעדיים על הפרשה


להאזנה לתוכן:

הבוקר התקבלו תוצאות בדיקת DNA של ההורים שגדלו את הבחורה מאשדוד והוכח שהם גם הוריה הביולוגים. הבדיקה נעשתה במשך כל שעות הלילה והבוקר התקבלו התשובות. מסתמן כי ישנה התאמה מלאה בין ההורים הביולוגים לבין הצעירה מאשדוד, כלומר סוף לספקולציות. התעלומה של אלכסנדרה ברנט, הילדה שנעלמה לפני 19 שנה, לא נפתרה

חשיפה בלעדית כאן באשדוד נט, של העיתונאי העיתון החרדי מ"המודיע", ישראל הרשקוביץ, שופכת אור חדש על הפרשה שמסקרנת את תושבי ישראל בשבוע האחרון. הרשקוביץ, מקורב למשפחה, מקווה שעם פרסום "הסיפור האמיתי", תבוא מנוחה לי' מאשדוד, שנמצאת בלב הסערההסיפור האמיתי - ישראל הרשקוביץ.

הסיפור שונה לחלוטין מכפי שהוא מצטייר בתקשורת, וזאת בגלל עמדתה של המשפחה, כולל הורי האשה, שאינם מוכנים להתראיין וכך נוצר מצב שבו שמועות חסרות בסיס תופסות אחיזה במציאות. בפועל, הסיפור שונה לחלוטין...

 
האשה היא תושבת אשדוד, בת 30, בת למשפחה ברוכת ילדים מהמרכז. הידיעה כאילו היא הילדה הנעדרת גוררת עמה תגובות שבין גיחוך להלם. כל בני משפחתה כולל חברותיה ללימודים או תושבי השכונה מכירים אותה מגיל אפס, כך שהידיעה - שחדרה לציבור החרדי רק ביומיים האחרונים - פשוט התקבלה כמתיחת פורים.
 
אבל מבחינת בני המשפחה לא מדובר בכלל בסיפור מצחיק. הם מתמודדים עם אמה של אלכסנדרה הנעדרת מלפני שנתיים, אז השתתפה אמה של הנעדרת בחתונה של בני המשפחה והיא מצאה שם את י', האשה האשדודית, והצביעה עליה כאילו היא בתה הנעדרת. אז התייחסו לכך כולם בגיחוך אך גילו הבנה למצוקתה של האשה שילדתה נעלמה, אך עם הזמן גילו כי זה רק התחיל ולא הסתיים. שנה לאחר מכן נערכה חתונה נוספת (אמה של אלכסנדרה הוזמנה לחתונה מאחר שהיא משמשת כפיזותרפיסטית שטיפלה באחד מבני המשפחה הקרובה), ושוב חוזר הסיפור על עצמו... היא טוענת שמדובר בבתה הנעדרת, וכולם שמכירים כאמור את י' מאז נולדה מבהירים לה שחבל שהיא נתפסת בתיאוריה שתופרך בקלות.
 
אך לפני שבועיים הסיפור הסתבך. האם יחד עם בתה הגיעו לביתה של י' באשדוד כשהם טוענים כי היא הבת הנעדרת. י' המבוהלת לא ידעה מה לעשות, בפרט לאחר שאל הבית הגיעו אנשי משטרה שהוזעקו בעקבות המהומה. י' שביקשה לסיים את הסיפור ההזוי אחת ולתמיד מיהרה לתת דגימת דנ"א, אך מה לעשות שכעת האם של הבת הנעדרת מסרבת לתת דגימה וכך לא ניתן להפריך או לבסס את התיאוריה שאותה סיפקה (רק אחותה של הילדה הנעדרת, לילך, סיפקה דגימה, אך לא ניתן להסיק מסקנות מדגימות דנא גם אם מדובר  בשתי אחיות. מה גם שיתכן ויש קירבת משפחה רחוקה בין י' לבין משפחתה של אלכסנדרה). במשפחתה של י' טוענים שהמצב הנוכחי מקומם: "י' הסכימה לתת דגימה וכל מבוקשה היא שהבדיקה תבוצע כך שאמה של הבת הנעדרת תפנים שהיא עלתה על העץ הלא נכון והיא תסיים את הסיפור אחת ולתמיד. אולם האם מעדיפה לברוח והיא מסרבת לספק את הדגימה, וכך נאלצת י' להמשיך ולעמוד בעין הסערה בלי שהיא מעוניינת בכך".
 
בני המשפחה מספרים כי חייהם אינם חיים מאז פרץ  הסיפרו לתקשורת, מתחת לביתה של י' מתגודדים עיתונאים והם מוצפים כל היום בפניות שמגיעות מצד אנשי תקשורת כמו גם מצד תמהוניים רבים. "אנו מבקשים לשים סוף לסיפור ההזוי אליו נקלענו. הרי כפי שאמה של הילדה החליטה שי' היא הבת הנעדרת, כך היא יכולה מחר להחליט על כל אשה אחרת ברחוב וזו תמצא את עצמה מתמודדת עם אותו מצב שבו נמצאת עתה י' בלי שתוכל להוכיח ש'אין לה אחות'... מדוע המשטרה אינה כופה על האם לספק דגימה, וכך ניתן יהיה אחת ולתמיד להוכיח שלסיפור הזה אין רגליים ואין כל בסיס".

כאמור, הבוקר התקבלו תוצאות דגימות דנ"א שנלקחו מהוריה הביולוגיים של י' מאשדוד. על פי המשטרה, ישנה התאמה מלאה בין דגימות ההורים לדגימות של י' מאשדוד, מה שולל לחלוטין את האפשרות שהיא הילדה הנעדרת מלפני 20 שנה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה