תוצאות הדי.אן איי הגיעו אך...אין תוצאות חד משמעיות לשאלה - האם תושבת אשדוד היא הילדה שנעדרת כבר 19 שנה?


להאזנה לתוכן:

מבדיקת הד-נ-א שנערכה לצעירה מאשדוד לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי מדובר בילדה שנעלמה לפני 19 שנה, אלכסנדרה ברנדט. חוקרי המשטרה נתקלים בבעיה, כיוון שהאם מסרבת לתת דגימת DNA. מהדגימה שנלקחה מאחותה של אלכסנדרה בהשוואה לאשה, אין ממצא חד משמעי. כך נמסר היום (שלישי) מהמשטרה. היחידה המרכזית של מחוז תל אביב משיכה לבדוק את הנושא.

דריכות רבה הייתה לקראת תוצאות בדיקת  הד-נ-א שהייתה אמורה להפיץ אור על סיפור הוליוודי או להסתבר כמקריות נדירה אולם כמו בסרט מתח משובח, אנחנו נשארים במתח והוא  רק מתגבר:
כעת מתברר  שהחקירה נתקלה בקשיים לא צפויים - דווקא אמהּ של ברנדט סירבה למסור לחוקרים דגימת DNA. בעקבות כך נאלצו החוקרים להשוות את הדגימה שנלקחה מהאישה עם דגימה שנלקחה מאחותה של אלכסנדרה.
היום הגיעו התשובות מהמעבדה לזיהוי פלילי, ואיתן המסקנה שלא ניתן להפריך או לאשש את הטענה שהשתיים אחיות.
בנוסף, בבדיקה שערכו חוקרי המשטרה מול האישה שאמהּ של ברנדט טוענת כי היא בתה - התברר שהרישומים שלה במשרד הפנים תקינים, ויש לה הורים ומשפחה שאף הם רשומים.

בבדיקה שנערכה היום לצעירה מאשדוד לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי מדובר בילדה שנעלמה לפני 19 שנה, אלכסנדרה ברנדט, כך נמסר היום (שלישי) מהמשטרה. היחידה המרכזית של מחוז תל אביב משיכה לבדוק את הנושא. 

האם תיק אלכסנדרה ברנדט ימשיך להיות חידה בלתי פתורה שכן אימה ואחותה של הנעדרת נתקלו רק במקרה באישה הדומה דמיון נדיר לאלכסנדרה שנעלמה או ישנם עדין חוטים בלתי פתורים?

תזכורת - הפרשה התעוררה מחדש לאחר ששוטר ממשטרת אשדוד הוזעק לאירוע מצמרר:
אישה טענה כי האישה שמולה היא אחותה, אלכסנדרה ברנדט, שנעלמה ב-24 בנובמבר 1994. השוטר שמע את שתי הגרסאות. מחד, את זו של האישה הטוענת כי מולה עומדת אחותה אלכסנדרה (סשה), ומצד שני את זו שטענה כי אינה סשה האחות הנעדרת מזה כמעט 20 שנה.

הדילמה של השוטר ארכה מספר דקות, ולאחר סדרה של התייעצויות במשטרת מרחב לכיש הוחלט לבצע בדיקת רקמות. האישה החרדית הסכימה לבדיקת DNA. הדגימה נלקחה למעבדת הזיהוי הפלילי במטה הארצי, שם מנסים החוקרים להשוות אותה לדגימה של אחותה של אלכסנדרה. בשבוע האחרון נלקחה דגימה גם מאמה של אלכסנדרה, הטוענת כי האישה דומה דמיון נדיר לבתה, על מנת לאפשר תוצאה מדויקת ככל האפשר.

מיכאל קריגר, אחד מהחוקרים הפרטיים המעורה בפרשה פירט את כל הבדיקות שנעשו במטרה לאתר את ברנדט:  
"חוץ ממסעות חיפוש כאן ומעבר לים, פרסמנו הודעה ובה אנו מבטיחים עשרת אלפים דולר לכל מי שיש לו מידע אודותיה. אפילו דיווחנו למשטרה על מידע לפיו ילדה העונה לתיאור של אלכסנדרה עלתה לספינה בנמל חיפה שהפליגה לאודסה. הפעלנו אפילו קשרים בשגרירות ישראל במוסקבה והגענו עד לאחיו של האדם שנצפה לכאורה עולה עם אלכסנדרה על הספינה ההיא. אפילו בדקנו חשד לפרשייה שקשורה לפדופיליה, ולא הצלחנו להתקדם בחקירה.
קריגר טוען כי צוות החקירה לא זכה לשיתוף פעולה מלא עם המשטרה: "אם המשטרה באמת רוצה לפתור את התעלומה, עליה "רק לרצות". "יש מאות תיקים של נעדרים שמעילם אבק - והמקרה של אלכסנדרה הוא אחד מהם, וזה פשוט חבל".

תחילת הפרשה שזעזעה את המדינה בזמנו הייתה  ב-24 בנובמבר שנת 1994, עת יצאה אלכסנדרה ברנדט מבית הספר לצד אחותה ברמת גן. אלכסנדרה, שהייתה אז בת 10 בלבד, נראתה לאחרונה בגן ציבורי בעיר, ובמהלך השנים נחקרו בני אדם רבים, כולל בני משפחתה, שעלו ארצה רק שנתיים לפני ההיעלמות המסתורית ונבדק החשד כי הילדה נחטפה לחו"ל. גם לאחר אלפי פעולות חקירה שבוצעו במהלך 19 השנים האחרונות, כולל התגייסות של חוקרים פרטיים, בניסיון לאתר קצה חוט שיוביל את החוקרים אל הילדה או למה שעלה בגורלה - נותר התיק כתעלומה בלתי מפוענחת.

הוריה של הילדה התגרשו מאז, האם חזרה בתשובה התחתנה שוב וילדה 4 בנות, כאשר החלום למצוא את הבת האבודה לא הרפה ממנה.

הבת השנייה יוליה שינתה את שמה לטליה והפכה כמו אמה לאישה דתייה. בכל השנים ארוכות שחלפו מאז לא החמיצה הזדמנות לנסות ולמצוא את אחותה.

תוצאות המעבדה משאירים את התעלומה בעינייה אך פתרונה קרב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה