פעילת הליכוד הותיקה, מירב שמולי, היא האישה לה ניסה יו"ר הנמל להמציא תפקיד בשכר מופקע


להאזנה לתוכן:

מלוות אחמי"ם (אנשים חשובים מאוד) תמורת 20 אלף ₪ ורכב, זה התפקיד (המיותר) שניסה להמציא ללא מכרז יו"ר הנמל, גדעון סיטרמן לפעילת הליכוד, מירב שמולי, בעלת ההשכלה התיכונית בלבד.
על הקשר בין שמולי ליו"ר, על הלחץ שהפעיל, כדי להכניסה לתפקיד, התשובות שקיבל והבלגן שנוצר, בכתבה הבאה.

מירב שמולי, תושבת ראשל"צ, בת 41, פעילת הליכוד ומקורבת לאחד הפוקדים הגדולים ביותר לפרימריס של הליכוד - דוד ביטן (סגן ראש עיריית ראשל"צ), היא האישה שחפץ ביקרה גדעון סיטרמן יו"ר הנמל.

על פי המסמך של מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, לדירקטוריון שלו – עולה כי סיטרמן ביקש לקלוט אותה לעבודה בנמל תמורת שכר של 20 אלף שקל בחודש בתוספת רכב צמוד.

בשבוע שעבר פרסמנו באשדוד נט את העדויות של אבינועם ששון , יו"ר ועד ושל המנכ"ל סגיס הכיצד התעקש היו"ר לקלוט את מירב שמולי ואף הגיע לביתו של אלון חסן בנושא זה תוך שהוא מבקש להמציא לה תפקיד ייחודי ויצרתי - "מלוות אח"מים" בביקורי נכבדים בנמל.
לטענת אנשי הנמל ובכירים – התפקיד מיותר לחלוטין ויש בנמל די והותר בעלי תפקידים בתחום ההסברה שיודעים ומשופשפים לעשות זאת במסגרת תפקידיהם הנוספים, כמו למשל סמנכ"ל התקשורת והדוברות, יגאל בן זיקרי שנוהג לעשות זאת במקצועיות מזה שנים.

נראה כי ליו"ר הנמל היה כל כך חשוב לדאוג למירב שמולי עד כדי כך שהוא גם ביקש להכניס אותה לעבודה ללא מכרז בשכר גבוה במיוחד, מבלי לראיין מעומדים אחרים, וזאת למרות שהיא בעלת השכלה תיכונית בלבד. 

עוד נודע כי יו"ר הנמל, גדעון סיטרמן נחשב למקורב עד מקורב מאוד לדוד ביטן ואף בפריימריז לליכוד בשנת 2005 תרם לו סכום בסך 3,600 שקל. 

התפקידים הפוליטיים של שמולי:
שמולי היא חברת ליכוד ותיקה. לרוב תפקידיה מונתה ע"י פוליטיקאים בכירים בליכוד:
בלשכת נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, עם מאיר שטרית כשהיה שר התחבורה מטעם הליכוד  ועד שנת 2009 כשימשה כמנהלת מוקד שירות לקוחות בחברת הדיור הממשלתית "עמידר".
בשנים האחרונות היא עוסקת בתחום הנדל"ן והתיווך.

ב-7 בנובמבר 2012 כתבה יו"ר ועד עובדי המינהל, האקדמאים וההנדסאים בנמל, מיכל לוגסי מכתב מחאה בעניין זה ליו"ר סיטרמן - "שכרה יהיה 4,300 שקל לחודש ככל העובדים במעמדה":
"נודע לנו כי הנך מעוניין בעובדת לתפקיד מלוות אח"מים. נשמח להקצות עבורך למטרה זו אחת מהעובדות המוכשרות ביותר במינהל ולהכשירה לתפקיד במידת הצורך. לחילופין, אם כבודו יעדיף לשכור עובדת מחברת ל.מ שאינה אקדמאית, שכרה יהיה 4,300 שקל לחודש ככל העובדים במעמדה. לכל שכר שהוא מעבר לאמור לעיל יהיו השלכות רוחב ויגרור דרישה מצד הוועד לפתיחת הסכמי עבודה והשוואת השכר לכל העובדים הנמצאים באותו מעמד".

במסגרת המסמך שהגיש מנכ"ל הנמל, סגיס לדירקטוריון הוא מתאר את הסכסוך שנוצר בעקבות הסירוב לקבל אותה לתפקיד המשונה: 
"לאחר מספר ימים פגש היו"ר את סמנכ"ל משאבים ואותי ואמר לנו קצרות: 'לגבי הבחורה, איני צריך מכם טובות. אסתדר לבד ואתם עוד תשמעו אותי'". לפי טענת סגיס, מאותו רגע פתח סיטרמן במסע נקם ששיאו בדרישה להזיז מתפקידה את העוזרת האישית שלו, בטענה כי נישואיה למנהל עבודה בנמל מעמידים אותה בניגוד עניינים.

שמולי מגיבה:
לדברי שמולי, היא עצמה לא ביקשה להתמודד על תפקיד בנמל אשדוד. לטענתה, אפילו את קורות החיים שלה היא לא שלחה לנמל....

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר -
מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הורה לפתוח בבדיקת הפרשה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה