מהנדס הגשרים יקבל מהביטוח הלאומי גמלה מצטברת של מאות אלפי ₪


להאזנה לתוכן:

מהנדס גשרים מאשדוד, בן 64, חולה במחלת לב, אי ספיקת כליות, ובמחלת כלי דם, יקבל מהמוסד לביטוח לאומי גמלה חודשית בגובה מצטבר של מאות אלפי שקלים

המהנדס פרש לפני כשלוש  שנים מעבודתו לנוכח החמרה במצבו הרפואי. לאור שיעור נכותו משרד עורכי דין דותן לינדנברג פועל  לקבלת פטור והחזר בגין תשלומי מיסים לעבר וכן פטור מלא מתשלום מס הכנסה מכספי הפנסיה להם זכאי ממקום עבודתו.

י' הגיע למשרד של עוה"ד בכדי שייצג אותו בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי והוא הופנה מייד לרופאיו המטפלים בקופ"ח לשם עריכת מספר בדיקות פרטניות אשר יש בכוחן להטות את הכף בעת קבלת החלטות בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות הוגשה על ידי משרד עורכי דין לינדנברג תביעה לביטוח לאומי אשר כללה בין היתר את הטענה, כי בשל מצבו הרפואי, מהנדס הגשרים מתקשה  לתפקד, איבד את כושר עבודתו ומשכך פרש ממעגל העבודה. בנוסף עקב חוליו נאלץ לטפל בעצמו במרבית שעות ואף  מעסיק אינו מוכן להעסיקו במצבו הרפואי.  טענה זו מתחדדת ביתר שאת לנוכח גילו המאוחר ומשכך יש לראות בו כמי שאיבד לצמיתות את כושר עבודתו.

עוד נטען, כי כתוצאה ישירה מחוליו וחרף הטיפולים הרפואיים האינטנסיביים והרבים שעבר, לא חלה, למרבה הצער, ההטבה המצופה במצבו, וי' אשר סובל היום, ככל הנראה ימשיך לסבול לשארית חייו מהפגיעות ומההגבלות בכושר עבודתו.

משרד עורכי הדין לינדנברג טען בפני הביטוח הלאומי כי י' איבד באופן מוחלט את כושרו להשתכר ולהתפרנס למחייתו בעבודה שעבד ערב מחלתו. אם לא די בכך, הפגיעה משפיעה גם ביתר מישורי חייו : בפעולות בסיסיות ויומיומיות ונמנע ממנו לתפקד בצורה נורמאלית כפי בני גילו.

י' אובחן במספר ועדות בביטוח לאומי במסגרת ענף נכות כללית וקיבל נכות בשיעור של 100% לצורך קבלת קצבת נכות למשך כל יתרת ימי חייו. בעקבות כך המוסד לביטוח לאומי העביר לחשבונו של י' תשלום חד פעמי רטרואקטיבי וקצבה חודשית בשיעור מצטבר של מאות אלפי ₪.

למען הזהירות יצוין, כי סכום קצבת הנכות נובע מדרגת אי כושר, מהנכות הרפואית, מהרכב המשפחה ומההכנסות של התובע ושל בת הזוג.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה