איך קונים דירה באשדוד?


להאזנה לתוכן:

שוק הנדל"ן וחוסר ההתמצאות של צעירים בתחום הפיננסי הובילה את מרכז הצעירים "כיוונים" להחלטה כי ניתן להתמודד עם האי ודאות: סדנא שתסביר לך כל מה שצריך לדעת על התנהלות כלכלית מאוזנת ועל עולם הנדל"ן.

צעירים רבים נמצאים בצומת הדרכים החשובה המכריחה אותם לחשוב היכן הם ישתקעו ויקימו את ביתם. אך עם זאת, המצב הקיים של שוק הנדל"ן וקושי גדל של תנאי המחייה מציב את הרכישה של הבית כעוד חלום שהולך ומתרחק. אך המצב לא חייב להישאר כך טוענים בכיוונים: "זה נכון שהקשיים העומדים בפני זוג צעיר שמעוניין לרכוש דירה הולכים וגדלים. למרות זאת, הדרך העיקרית לדעת להתגבר על הקשיים הללו היא לדעת קודם כל בפני מה אנחנו מתמודדים" אומרת אילנה לוין, רכזת תחום המנהיגות החברתית במרכז.

 היוזמה של הסדנא הזו קמה בעקבות הצורך שעלה על פני השטח מצעירים רבים הנמצאים באותו המצב של חשש אמיתי או חוסר הכרות עם שפע המידע שקיים. מובן שראשית, הכל מתחיל בהתנהלות כספית נכונה - יצירה של חסכונות קבועים ומעקב אחר ההוצאות כפי שמלמדת הסדנא. אך מעבר לכך, בין הכלים המשמעותיים ביותר שהעניקה הסדנא למשתתפים נוגע לנושא המשכנתאות - החל ממסלולי משכנתאות שונים ובחירה במסלול האפקטיבי ביותר עבור הזוג, ועד להתנהלות נכונה ומשא ומתן מול הבנקים.

 עוד מוסיפים ב"כיוונים" כי "צעירים רבים לא מודעים למידע הקריטי הזה שיכול לא רק להקל עליהם, אלא אף לחסוך עבורם אלפי שקלים. המטרה שלנו בסדנא היא לאפשר לכל צעיר וצעיר לבחור את ההחלטה הטובה ביותר עבור עצמו. ברגע שצעיר יוצא מסדנא כזו ומרגיש שכעת הוא יכול להתמודד עם הנושא, זו מבחינתנו הצלחה".

 בכיוונים, המרכז לייעוץ והכוונה לצעירי אשדוד, פועלים במגוון נושאים על מנת לסייע לצעירים לתכנן את עתידם. עיקר פעילותם כמובן הוא בתחום הלימודים והאקדמיה אך המרכז פועל גם להעצמה אישית, יוזמות ופעילות קהילתית, פעילות וולונטארית, סיוע לילדים בקהילה, שילוב סטודנטים בתחומי עניין מגוונים והפעם גם בעצות יישומיות כיצד להגיע לדירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה