קולות מלחמה באשדוד - צפו בוידאו


להאזנה לתוכן:

תושבי אשדוד זועמים על אוזלת היד שמגלים גופי אכיפת החוק בעיר, נוכח תופעת הנפצים והזיקוקים, שהגיעה השנה לשיא. "אני מרגישה שאני חיה בעיר שנמצאת במלחמה, יום ולילה פיצוצים עזים שגורמים לבהלה", אמרה לנו השבוע תושבת זועמת. צפו בוידאו בסוף הכתבה - כך זה נשמע ברחבי העיר

תופעת הנפצים והזיקוקים תופסת השנה עוצמה חדשה ומדאיגה. מכל רחבי העיר מגיעים דיווחים רבים על פיצוצים עזים של נפצים וזיקוקים. התושבים מטלפנים אל מוקד המשטרה, המוקד העירוני ומדווחים על הפיצוצים, שמתרחשים לאורח כל שעות היום, בעיקר עם רדת החשכה.


השנה הגיעו נפצים עוצמתיים במיוחד לעיר, כאלה שגורמים לקולות נפץ עזים במיוחד. פניות שמגיעות בשבועות האחרונים, בעיקר בשבוע האחרון, למערכת אשדוד נט, מדווחות על פיצוצים עזים במיוחד. בחלק מהמקרים הוזעקו כוחות כיבוי ואנשי הצלה בעקבות דיווח של תושבים על פיצוץ המלווה בעשן. מהר מאוד התברר שמדובר בפיצוץ של נפצים.

אחת מתושבות העיר, תושבת רובע י"א, סיפרה: "השנה זה באמת שיא של כל הזמנים. הפיצוצים האלה מחזירים אותנו לימי נפילות הטילים בעיר. בשעות הקטנות של הלילה מתרחשים פיצוצים עזים, מקפיצים את הילדים משנתם וזורעים בהלה. התקשרתי פעמים רבות למשטרה ולמוקד העירוני, אבל זה ממשיך וממש מדאיג".

תושב אחר, תושב רובע ז', סיפר על חבורות של צעירים שזורקות נפצים ברחבי הרובע. "הם לא בוחלים אפילו לזרוק לכיוון רכבים נוסעים. הם לא מבינים איזה תאונה יכולה להתרחש מנהג מפוחד. השנה ראיתי שמוכרים את הדינמיוט האלה חופשי חופשי. ממש אין פחד. איפה אנשי הביטחון בעיר?", הוא שואל אותנו.

תופעת הנפצים נפוצה בעיקר בקרב הדור הצעיר, בעיקר בקרב נערים. "אנחנו משיגים את הנפצים חופשי בחנויות. אפילו בשוק העירוני מכרו לי נפצים חופשי. אתה בא ומבקש וישר מציגים לך מבחר גדול של נפצים", סיפר נער אותו קלטנו מפוצץ נפצים רועשים במיוחד בפארק הסתדרות המורים ברובע ט'. לשאלת כתב אשדוד נט אם הוא לא מפחד שתגיע משטרה, אמר הצעיר: "עד היום לא עשו כלום לאף אחד על נפצים. אחד החברים שלי תפסו אותו פקחים, אמרו לו להפסיק והלכו. איך שהם הלכו הוא פוצץ נפץ". 

גורמים בביטחון העירוני סיפרו כי השנה נתפסה כמות נכבדת של נפצים ברחבי העיר, אך למרות הצהרות אלה, דבר התפיסות לא הובא לידיעת הציבור והעיתונאים בעיר, מה גם שהמציאות בשטח מצביעה על כשלון חרוץ בכל הקשור לטיפול במטרד, שפוגע בכל תושבי העיר.

תושבת זועמת במיוחד אמרה לכתב אשדוד נט:"אני חושבת שאסור שהתושבים שסובלים ישתקו. מדובר ממש בפגיעה בתושבים. עם כל הכבוד לחג פורים, זה כבר עבר כל גבול. לא ייתכן שנחוש כאילו אנחנו גרים באיזו עיר בסוריה. אני מרגישה שאני חיה בעיר שנמצאת במלחמה, יום ולילה פיצוצים עזים שגורמים לבהלה. התושבים צריכים לדווח על כל מקרה של פיצוץ נפצים, אולי ככה, כשהם יהיו מוצפים בפניות, הם יתעוררו ויתחילו לאכוף את החוק".

כך זה נשמע הלילה ברובע ט' בעיר - תפעילו רמקולים 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה