הפריצה חסרת הלב - צעיר מוכר באשדוד שהיה חשוד במעשה שוחרר


להאזנה לתוכן:

בזמן שבני משפחתו של אברהם איטח התקבצו סביב מיטת חוליו, ברגעיו האחרונים בחיים, זוג פורצים (מהם צעיר מוכר ללא עבר פלילי) ניצלו את המצב כדי לפרוץ לבית המשפחה. על פי החשד, אחד הפורצים, מכר של המשפחה, התקשר במהלך הפריצה מספר פעמים לבני המשפחה, ככול הנראה לוודא שהם לא חוזרים לביתם.

יש דברים שגם בקוד של העולם העברייני אינם מקובלים והסיפור הבא הוא אחד מהם: בני משפחתו של אברהם איטח יושבים שבעה ואבלים על מותו בערב שבת האחרון. אולם גם עוגמת נפש גדולה מסעירה אותם. איטח בן השישים ותשע היה חולה במחלה קשה וביום שישי עם ההחמרה במצבו התקבצו אשתו, ילדיו וכלותיו ליד מיטתו בבית החולים קפלן.

באותו זמן קיבל אחד מבניו של איטח שיחת טלפון ממכר של המשפחה, שהתעניין בשלומו של אביו. אחר כך טילפן שוב והציע את עזרתו. בסביבות השעה שמונה בערב אברהם איטח הלך לעולמו. כמה מבני המשפחה שחזרו לביתו ברחוב הרב שאולי כעבור מספר שעות, כדי להתחיל להתכונן לסידורי ההלוויה ולשבעה, נדהמו לגלות שהוא פרוץ והפוך. למקום נכנסו פורצים שחיפשו כסף ורכוש, שברו והרסו מה שנקרה בדרכם, אך משלא מצאו את מבוקשם עזבו את המקום.
אדם שהבחין בהתרחשות חשודה דיווח למשטרה בזמן אמת וכעבור זמן לא רב כבר נעצרו שני חשודים במעשה, תושבי אשדוד. אחד מהם "נתפס על חם" בתוך הדירה והשני נעצר כשהיה ברחוב בחשד ששמש כתצפיתן.

אז התברר שהתצפיתן" לכאורה", היה זה שטילפן קודם לכן לבנו של איטח וכביכול התעניין בשלומו, אך למעשה רק רצה לנצל את מצבו ולוודא שלא יהיה איש בבית כדי לבצע התפרצות מוצלחת.
על פי חשד המשטרה זה היה שלב איסוף המודיעין מבחינתו, אולם המשפחה פינתה בזמן האחרון את הרכוש היקר מהבית.

המתצפת לכאורה, הנו דמות מוכרת וחביבה מאוד על תושבים רבים בעיר, ללא עבר פלילי, רעייתו היא עורכת דין צעירה והפרוטה אינה חסרה בכיסו, מכאן שזהותו הכתה בהלם רבים מאוד שמסרבים להאמין שהוא שותף למעשה חמור זה.

החשוד הראשון בפריצה שנתפס בשעת מעשה בתוך הדירה הנו בעל עבר פלילי ואף מרצה עונש מאסר על תנאי. בבית המשפט הוא אמר: "אני מביע חרטה על המעשה. לגבי החשוד 2, אמר חשוד 1 כי הוא היה שם ממש בתום לב, אני שאלתי אותו איפה המתלונן גר והוא אמר לי. הוא לא ידע מה אני עומד לעשות .זה בסך הכל בתום לב".

המשטרה קושרת את הצעיר למעשה בעקבות הטלפונים שהתקיימו בסמוך לפריצה בינו לבין המשפחה שעל פי החשד, התקשר כדי לוודא איתם שהם אכן בבית החולים ולא בבית. הוא נעצר בסמוך לדירה והמשטרה מייחסת לו את עבודת התצפית.

הצעיר טען להגנתו כי סעד את ארוחת ליל שישי אצל חמתו שגרה בסמוך ולכן היה שם.
בית המשפט טען כי החשדות נגדו מאוד קלושות ושחרר אותו למעצר בית עד לדיון הבא. 

נציג משטרת אשדוד, רס"מ יוחאי כהן, אמר בדיון: "מדובר באירוע חמור ביותר, ניצול הזדמנות של קורבן שנמצא בבית החולים ולצערנו נפטר ופרצו לביתו".

איטח שהיה מוכר בתור "בבר", היה עובד נמל ותיק, למעשה ממקימי הנמל. לאחר יציאתו לגמלאות היה עסוק בפעילות בקהילה, בין היתר בהפעלת בית הכנסת בשכונה. יהושע פרץ, מי שהיה יושב ראש ועד העובדים בנמל, היה חברו של אברהם איטח. הוא זועם עם הפורצים ונזכר באהבה בחברו המנוח: "זאת בושה וחרפה, צריך למצות עם שני הפורצים האלה את הדין, גועל נפש. ככה להוסיף למשפחה צער על צער? לנצל את זה שהאבא חולה בבית חולים, ולפרוץ לו הביתה? זה לא בני אדם! בבר היה איש יקר וחבר טוב, עובד מסור עם ידי זהב שכולם אהבו אותו".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה