יגאל גוזלן לא יפוטר מהעבודה בנמל ויצא לחופשה ללא תשלום עד שישתחרר מהכלא


להאזנה לתוכן:

הנהלת נמל אשדוד אישרה לעובד הנמל, יגאל גוזלן, שנשלח לשבע שנות מאסר להיות מוגדר כעובד בחל”ת (חופשה ללא תשלום) בזמן תקופת ריצוי מאסרו. בזכות כך, גוזלן, שהורשע בהצתת פאב בבעלותו, יוכל לקבל פיצויים מחברת הביטוח, לשמור את עבודתו ואת זכויותיו עד שישתחרר ממאסר.

בשורות טובות למשפחת גוזלן - יגאל גוזלן, שעבד כמדריך במחלקת ההדרכה של וועד הציוד המכני בנמל אשדוד, בראשותו של אלון חסן, נהנה משמשכורת של כ 40 אלף שקלים בחודש, המשיך לקבל שכר במשך שלוש שנים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ב-2008 וכעת, אף על פי שהוא מרצה עונש מאסר, אושרה הגדרתו כעובד בחל”ת.

גוזל נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לחסן. ואף נהלו עסקים משותפים. 
דירקטוריון נמל אשדוד, בראשות יו”ר הנמל גדעון סיטרמן, קבע שאין כל פגם בהתנהלות השניים.

גוזלן היה בעלים של בר מסעדה מפואר בשם המלאיה באשדוד. ב-14 בספטמבר, בלילה שבין שבת לראשון, נשרפה המסעדה. שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח על שריפה מצאו אדם מוטל על הארץ שרוף בכל גופו. הוא פונה לבית החולים תל השומר וכעבור שלושה ימים מת מפצעיו.

ההרוג היה כעודה זענונה, פלסטיני בן 20 שעבד בחברת הבנייה של גוזלן . בנעליו ובגרביו “נמצאו מרכיבי בנזין ברמה גבוהה”.

חודש וחצי אחר כך, ב-28 באוקטובר 2008, נעצר גוזלן והועמד לדין. הוא הואשם בהריגה, בקשירת קשר לפשע, בשיבוש הליכי משפט ובהצתה. התביעה טענה ששלח את כעודה זענונה להצית את המסעדה - כדי ליהנות מכספי הביטוח.
בבית המשפט התגלה בין השאר כי גוזלן הכיר את המת היטב וניהל איתו 75 שיחות טלפון בשבוע שקדם לשריפה.
גוזלן עצמו טען כי ביום שאחרי מותו של זענונה קיבל ממשפחתו איומים טלפוניים תכופים שהפכו לניסיונות סחיטה.

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, זיכה את גוזלנד בסעיף ההריגה, אך הרשיע אותו בהצתה.

פרקליטיו של יגאל גוזלנד מסרו מטעמו כי הרשעתו עומדת בימים אלו לבחינה נוספת של בית המשפט העליון ובנסיבות אלו הם מנועים מלהתייחס לדברים. 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי: “הנהלת החברה ממתינה להכרעת ערכאת הערעור בעניינו של העובד בטרם תתקבל החלטה בקשר לעתידו בחברה. נשלים ונציין כי בהתאם להסכם הקיבוצי משנת 2005 פיטורי עובד מייסד כרוכים בכל מקרה בהסכמת יו”ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות”.

כפי שפרסמנו לראשונה באשדוד נט – גם גומא חסין, שהוגש אשתקד כתב אישום נגדו בגין שורת עבירות מס שביצע לכאורה בגין הכנסותיו מייעוץ, למשווקים שזכו בזיכיון מפעל הפיס, שב לעבודתו בנמל לאחר שמונה שנות חופשה ללא תשלום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה