האם הנמל החדש והמודרני יוקם באשדוד?


להאזנה לתוכן:

בקרוב תכריע הממשלה מי תחנוך טרמינל ימי חדש בתחומה: אשדוד או חיפה. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי מנסה להכשיר את הקרקע כדי שהנמל יבנה דווקא באשדוד מה שיספק אלפי מקומות תעסוקה חדשים וימנף את כלכלת העיר.

בחודש הבא תדון הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה בהצעה להקים נמל נוסף באשדוד, שייקרא נמל הדרום. מול אשדוד מתמודדת עיריית חיפה, שמעוניינת אף היא שהנמל החדש ייבנה בתחומה וייתן לעיר דחיפה כלכלית ותעסוקתית.

הנמלים הקיימים בישראל לא יכולים לקלוט ולשרת את אוניות המכולה הגדולות המשייטות כיום בקווי הסחר העולמי, מכאן שכבר ב2007 ממשלת ישראל החליטה להקים נמל חדש ומודרני שיוכל לקבל אוניות גדולות במיוחד.

פיתוח נמל חדש יתרום משמעותית לחוסנה הכלכלי של העיר - תחילה ביצירת מקומות תעסוקה על ידי קליטת עובדי נמל ולאחר מכן במעגלים אחרים, כמו חברות לוגיסטיקה, חברות ייבוא וייצוא, הסעות, מזון וכן הלאה. תרומה נוספת לכלכלת העיר תהיה בפיתוח מרכזים לוגיסטיים.

גורמים בתחום הספנות העריכו כי הנמל יספק תעסוקה ל 400 עובדי נמל חדשים ו־2,000 נוספים במעגלים אחרים.

 כמו כן הנמל נוסף יגלגל רווחים נוספים שיגיעו בדרך עקיפה אל הקופה הציבורית. על פי הערכה, הרציפים החדשים יוסיפו 30 אחוז מפוטנציאל התפוקה שיש כיום בנמל אשדוד. כיום, עומדות ההכנסות בנמל הקיים על 200 מיליון שקל בשנה בממוצע, ויש מי שמחשב כי ההכנסות בנמל החדש יגיעו בשלב ראשון לפחות ל־50 מיליון שקל.
המשמעות להכנסות הישירות של העיר היא - תוספת ארנונה של עשרות מיליוני שקלים בשנה מהנמל ומשטחים רבים של חברות לוגיסטיות ואחרות שיעניקו לו שרותים.

באשדוד וגם בחיפה  נערכים מזה כשנתיים לזכייה בנמל הבינלאומי הנוסף. בחיפה כבר החלו לאגור סלעים, באשדוד החלו בפיתוח פארק תעשייה ולוגיסטיקה בעורף הנמל.

הוועדים בנמל הקיים מתנגדים לתחרות הצפויה מול נמל מודרני ומשוכלל יותר שעשוי לשבור את המונופול שלהם.  אולם ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, מתכוון לזמן אליו לשיחה את ראשי הוועדים בנמל במטרה לשכנע אותם לעזור לקדם את המיזם שעשוי להקפיץ את כלכלת העיר.

ראש העיר מעריך שהקמת הנמל החדש באשדוד עשויה לשנות את העיר מקצה לקצה מבחינת חוסנה הכלכלי

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה