ראש העיר לסרי בכנס ערים אמר : "אם לא הייתי מקורב לרה"מ ולשר האוצר, לא היה בית חולים באשדוד"


להאזנה לתוכן:

כמו כן תקף ראש עיריית אשדוד את הבירוקרטיה הממשלתית שלא מאפשרת לקדם מיזמים. "היחסים בין השלטון המרכזי למקומי מגבילים את ראשי הערים. הבירוקרטיה, הסמכויות, האחריות. לא מאפשרים לראשי ערים להיות מספיק יצירתיים והם חייבים להתאים את עצמם לחוקים הקיימים. אתה צריך להיות עקשן, מוכשר, מקושר פוליטית ועם הרבה סבלנות"

בכנס בנושא ערי ביניים שמתקיים באוניברסיטת בר אילן שעסק בנקודות החיכוך בין ערי הביניים לבין השלטון המרכזי השתתף גם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני ומנכ"ל משרד הפנים.

 לסרי ולחיאני התלוננו על הגבלת צעדיהם כראשי ערים בינוניות על ידי השלטון המרכזי. לדברי לסרי: "תמ"א 35 (תוכנית המתאר הארצית הקובעת את יעדי הפיתוח של ישראל עד שנת 2020) שמה יעדי צפיפות. יעדי הצפיפות לתל אביב הם כמעט פי 2 מאשקלון או עכו. זה מאוד מקשה על עיר שרוצה לבנות יותר. מאוד קשה לה לעמוד ביעדים האלה.
האיטיות בהן מתקבלות החלטות גורמות לכך שראש עיר יכול לעמוד ביעדים שהוא הציב רק אם הוא לא מתחלף במשך 20 שנים. ראש עיר שהוא מספיק נחוש ומספיק עקשן ויש לו חזון והוא מקיף את עצמו באנשים טובים ומקצועיים, יכול להתגבר על הנושאים האלה, אבל לאט ובקצב איטי.
אשדוד יכולה לרשום כמה הישגים בשנים האחרונות בעיקר בגלל קרבה פוליטית לשרים שונים. למשל להביא בית חולים לאשדוד - ללא הקרבה שלי לראש הממשלה ושר האוצר לא היה בית חולים באשדוד. אני יכול לתת עוד דוגמאות אבל לא רוצה להביך את השרים".

ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני אמר:
"הסיטואציה היום היא שבוועדות המחוזיות יושבים אנשים שמעולם לא היו בבת ים, מייצר מציאות שבה הכול תקוע. זה לא נורמאלי שבשנת 2013, בעידן של אינטרנט והתפתחות טכנולוגית, להוציא היתר יכול לקחת לאדם 10 שנים.
בכל העולם נותנים אישורים ובונים תוך  9 חודשים, כאן מינימום שנתיים.

 - תגובות בנושאים פוליטים ניתן לפרסם רק באופן מזוהה באמצעות הפייס בוק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה