האוצר הצהיר על קיצוץ בשכר עובדי הנמל שנקטו בעיצומים? הועד מצהיר - לא יהיה!


להאזנה לתוכן:

סיבוב נוסף של מאבקי כוח בין האוצר לבין עובדי נמל אשדוד צפוי לפרוץ בקרוב מאוד עקב הצהרה תקדימית של האוצר לקצץ בשכר העובדים שנקטו בעיצומים.
אלון חסן: החלטה לא הגיונית שכן בממילא העובדים ניזוקים בפרמיה עקב העיצומים. אם יגעו בשכר, נשבית את הנמל לחלוטין

בשבוע שעבר פרסמנו באשדוד נט  כי באוצר הוחלט לנכות משכרם של עובדי נמל אשדוד בגין העיצומים שנקטו לפני כחודש, זאת למרות  שמדובר היה בהאטת העבודה ולא בשביתה מלאה.
אך  נראה כי מהלך זה, כצפוי, לא יעבור בקלות.

יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל, אלון חסן, הצהיר:
"נכריז על סכסוך עבודה ונשבית את הנמל. אפילו בית הדין הארצי לעבודה לא קבע שהיו עיצומים, אז מה פתאום שהאוצר יקבע את זה עכשיו? ואם הייתה האטה של העבודה, אז העובדים קיבלו פחות פרמיות, מעולם לא היה דבר כזה אצלנו שמנכים שכר על עיצומים. זה מנוגד לכל הנהוג בנמל, והתגובה שלנו תהיה שביתה מלאה, חד וחלק. באוצר תמיד מדברים, אבל בפועל הם לא הצליחו והם גם לא יצליחו"
כפי שפרסמנו - הנהלת הנמל מתבקשת להפחית שיעור מסוים משכר היסוד של העובדים בגין האטת העבודה שהובילו העובדים לפני מספר שבועות. הנהלת הנמל מדדה באותם ימים ירידה של כ-25% בתפוקות, ואלו הם  שיעורי האחוזים שהיא מבקשת לקצץ משכר עובדי הנמל שנקטו בעיצומים.

פעולה זו מהווה תקדים שכן עד היום הנהלת הנמל ניכתה את שכר העובדים רק במקרה של שביתה מלאה שכן  ממילא שכר העובדים מבוסס על תפוקות ומשכך הוא ממילא ירד.

הפעם הממונה על השכר דרש קיצוץ נוסף מעבר לירידה הטבעית בשכר בזמן עיצומים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה