מותק, הדירה התכווצה ב 11 מ"ר


להאזנה לתוכן:

הדירים קנו מפרץ בוני הנגב דירה בת 104 מ"ר במסגרת "מחיר למשתכן" . 10 חודשים לאחר שחתמו על ההסכם, הם קבלו מכתב מהקבלן: "נפלה טעות" הדירה תהיה בת 93 מטר!
הקבלן לא מתכנן לתת פיצוי כי לטענתו - שטח הדירה אינו השיקול המכריע. הדיירים, לעומת זאת זועמים.
אגב הקבלן זכה במכרז של משרד השיכון במסגרת מחיר למשתכן לאחר שנתן את המחיר הזול ביותר למטר ...

ברבע ט"ז באשדוד, נפתח לפני כשנה וחצי מכרז לשיווק קרקעות לבנייה על ידי משרד השיכון, על פיו, כמחצית מהדירות ישווקו במחיר למשתכן. החברה שהציעה את המחיר הזול ביותר בעבור מ"ר לבניה הייתה פרץ בוני הנגב.

מאות זכאי משרד השיכון נהרו להתמודד על הזכות לרכוש דירה במחיר אטרקטיבי, מתוכם -42 משפחות זכו בדירת מגורים בת  103.48 מ"ר ברוטו (כפי שנכתב בהסכם) במחיר של 808 אלף ש"ח.

עשרה חודשים לאחר מכן הגיע בדואר מכתב מהקבלן המבשר להם כי חלה טעות בחישוב שטח הדירה והיא תהיה בת 92.9 מ"ר ברוטו ומי שיחשב ימצא כי היא בת 80 מ"ר נטו בלבד.

 על פי המכתב מהחברה, לא מדובר בתקלה משמעותית: "שטח דירה על אף שמהווה הוא שיקול, הוא איננו השיקול המכריע, שכן חשיבות רבה ישנה לתכנון הדירה. אנו סבורים כי כפי שציינו בפנינו דיירים אחרים, תכנון הדירה והתשריט הוא המהותי והוא אשר הביא אתכם לממש את הזכייה ולא השטח שעליו אתם מנסים להישען כיום מתוך ניסיון להפיק רווח שלא כדין".

 אולם הדירים הזועמים לא מתייחסים ל11 מטר נעלמים המהווים יותר מ10% משטח הדירה כמה בכך...

פרץ בוני הנגב נחשבת לחברה מבוססת ורצינית ומכאן גם הדירים סמכו על החברה שזכתה במכרז ממשלת ישראל. "אנחנו הציבור החלש, שעומד בקריטריונים הכלכליים המחמירים - גם כאן נראה שאף אחד לא דואג לנו".אמר אחד הדירים המאוכזבים.

 עו"ד אסא זהר, המייצג חלק מהרוכשים שנפגעו בפרויקט אומר:

"משרד השיכון והקבלן מגלגלים טעותם על רוכש הדירה ומתנערים מאחריותם. יש פה הטעיה מצד משרד השיכון ומצד הקבלן שלמעשה הכניסו את המ"ר שהופיעו בחוזה הביצוע ביניהם לשטח הדירה מול הרוכשים. חוק המכר דירות קובע במפורש כי שטח הדירה בחוזה המכר הוא השטח של קירות הדירה, ולדבר זה יש משמעות רבה לשם השוואה בין פרויקטים לרכישה. בנוסף, יש לציין כי מדובר, כאמור, בדיירים שהפרוטה לא מצויה בכיסם".

 

חלק מהדירים מבקשים לבטל את הסכם הרכישה לאחר שהתברר להם שהעסקה כבר לא אטרקטיבית.

חלק מהדירים באמצעות עורך דינם זהר מבקשים מחברת פרץ בוני הנגב פיצוי על סך של כ-83 אלף שקל לדירה לפני ריבית והצמדות, וזאת לפי מחיר מ"ר בדירה.

 

תגובות

מחברת פרץ בוני הנגב נמסר:

"שטח הדירות שרכשו המשתכנים לא השתנה מעולם. שטח הדירה בפועל תואם באופן מוחלט את שטח הדירה כפי שהוא מופיע בתשריט עליו חתמו המשתכנים במסגרת הסכם הרכישה. חשוב להבהיר כי שטחי הדירה עליהם חתמו המשתכנים הועבר לחברה מאת נציגי משרד הבינוי והשיכון. רק במהלך בדיקת החוזים על ידי משרד הבינוי והשיכון נמצא כי נפלה טעות בשטחי הדירות שהועברו לחברה. החברה, מתוך שקיפות מלאה ובהתאם לדרישת משרד הבינוי והשיכון שלחה פניה למשתכנים ובו הודיעה על הצורך בתיקון השטח שנרשם בנספח א' תוך הדגשה כי שטח הדירה בפועל לא השתנה וכי שטח זה תואם את שטח הדירה המופיע בתשריט עליו כבר חתמו המשתכנים במסגרת הסכם הרכישה".

 

תגובת משרד הבינוי והשיכון:

"הזכאים לרכישת דירה במסלול מחיר למשתכן באשדוד (כמו גם בכל מקום אחר) נבחרו בהתאם לזכאותם לפי הקריטריונים המחייבים. מדובר בטעות של חברת פרץ בוני הנגב אשר רשמה במפרטי הדיירים שטח לא נכון. החברה רשמה במפרט את השטח המאושר בטבלת המחירים שלנו. שטח זה כולל שטח משותף ובמפרט צריך לרשום רק את שטח הדירה ללא שטח משותף. השטח בפועל קטן יותר ממה שנרשם במפרט. החברה נדרשה לתקן את המפרטים ולהחתים הדיירים על המפרטים המתוקנים.

 

חלק מהרוכשים חתמו על מפרט מתוקן וחלק מהרוכשים מסרבים לחתום על המפרט המתוקן. חשוב לציין כי אין כל שינוי בדירה עצמה ובשטחה, מדובר בפרט הטכני שנרשם לא נכון - הדירה לא 'קטנה' או 'גדלה'. יצוין כי במכרזי מחיר למשתכן הקבלנים הזוכים הם אלה המציעים את המחיר הסופי הנמוך ביותר לרוכש למ"ר - כלומר, המחיר למ"ר הוא הקובע.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה