גאווה מקומית: נער ונערה מאשדוד בין 18 הצעירים הבולטים בישראל


להאזנה לתוכן:

מגזין פורבס ישראל ערך בגיליון פברואר פרויקט מיוחד במסגרתו נבחרו 18 הצעירים הבולטים בישראל – סטארטאפיסטים, מפתחי אפליקציות, חוקרי אבולוציה ומתכנתי מערכות חלל ולווין – וכולם עדיין בני נוער. בין הנבחרים אניה קוחטרב ורועי מנחם, תלמידי מקיף ו' באשדוד

אניה קוחטרב (16), תלמידת כיתה י' ורועי מנחם (15) תלמיד כיתה ט', שניהם לומדים בכיתה מדעית במקיף ו' באשדוד, נבחרו יחד עם עוד 16 נערים ונערות מרחבי הארץ כ"בני הנוער המבטיחים ביותר בישראל".

המגזין פורבס ישראל, מבית פורבס, המגזין הכלכלי המוביל בעולם, בחר בגיליון פברואר פרויקט מיוחד במסגרתו נבחרו 18 הצעירים הבולטים בישראל – סטארטאפיסטים, מפתחי אפליקציות, חוקרי אבולוציה ומתכנתי מערכות חלל ולווין – וכולם עדיין בני נוער. 

אלה ילדים שכבר היום חוקרים, מפתחים, מתכנתים, ואפילו מרוויחים כסף בזכות הטכנולוגיה. הם חלק מהשינוי בעולם. הם פני הדור החדש - דור של ילדים שנולדו לקדמה הטכנולוגית, שמפתחים אפליקציות מהמחשב בחדר אחרי או בזמן בית הספר ושוברים שיניים בניסיון להסביר להורים שלהם איך הם עושים את זה.  

אניה ורועי מאשדוד משתתפים בפרויקט חלו"מ (חלל, לוויינים ומכ"ם) בו לומדים חומרים מתקדמים בשלל נושאים דוגמת לוויינים, פיזיקה ואסטרונומיה. במסגרת הפרויקט שיתפו פעולה עם קבוצת Space-il אשר מפתחת חללית שתשוגר לירח. הצוות בראשותם הקים אתר ייחודי שמציג מודל גרפי תלת-ממדי של מערכת השמש, ועליו תוצג בזמן אמת התקדמותה של החללית בדרך ליעדה. האתר מתבסס על מערכות ניהול נתונים בזמן אמת, יכולות גרפיות מתקדמות וזמינות לגולשים מכל רחבי העולם. 

בשיחה עם אשדוד נט אמרה אניה כי היא מתרגשת מהבחירה. "זה מאוד ריגש אותי ואת משפחתי. החברים מפרגנים ומחמיאים". אניה מצביעה על השתתפותה בפרויקט חלו"מ (חלל, לוויינים ומכ"ם) בו לומדים חומרים מתקדמים בשלל נושאים דוגמת לוויינים, פיזיקה ואסטרונומיה, שדרכו זכתה לפרסום. 

בראיון שנתנה למגזין פורבס, אמרה אניה: "בתחום החלל אני מאמינה שנגיע רחוק ושנצליח להגיע לכוכבים חדשים, בטח למאדים ואולי אפילו לצדק. גם תעשיית החלל בארץ תתפתח, אני מאמינה שעד אז ישראל כבר תגיע לירח באופן עצמאי. ואני מקווה שיהיו כמה שיותר חידושים בתחום הרפואה, וכמה שפחות חידושים פחות טובים, כמו נשק מתקדם וכו'."

רועי מנחם, כישרון מוכר באשדוד בתחום המוזיקלי (מנגן על קלרינט), כבר הופיע מגיל צעיר על דפי המקומונים באשדוד. כעת הוא זוכה לחשיפה ארצית ואף עולמית בתחום אחר, תחום המדע. "הכל התחיל מהאהבה שלי לפיזיקה ומתטמטיקה", מסביר לנו רועי. בנוסף לפרויקט הוא גם יו"ר מועצת התלמידים במקיף, מנגן כאמור על קלרינט ועמוס בפעילות עד מעל הראש. "הזמן שיש לי לעצמי זה בשבתות", הוא אומר.

בעתיד רוצה רועי לעסוק בהייטק בימים, ולנגן בלילות. "אני לא רוצה שכל העולם שלי יורכב מטכנולוגיה מתקדמת", הוא מסכם.

בנוסף לזכייתם של השניים, הם זכו להיות אלה שעיטרו את שער המגזין.

קרדיט צילום – רוני פרל לפורבס ישראל  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה