רק בני 17 וכבר מאמנים בחדר הכושר


להאזנה לתוכן:

רוב הנערים בני ה17 נוהגים לבלות בחופשות בים, בקולנוע או סתם עם חברים. שני תלמידים מכפר הנוער עיינות, מאשדוד ומראשל"צ, בחרו אחרת – הם השתתפו בקורס לבוגרים אחרי צבא לאימון חדר כושר וסיימו אותו בהצלחה מרובה. מהיום אל תקרא לו אחי, קראו לו "המאמן".

לוי סברימיקוב ודניאל סבנקוב רק בני 17 וכבר אמונים על חדר הכושר בכפר הנוער עיינות, במסגרת תפקידם ינהלו החל מהשבוע הקרוב את חדר הכושר החדש בכפר, יבנו תוכניות אימונים לתלמידים  אבל לא רק להם. שני התלמידים המצטיינים בספורט יאמנו בין השאר קבוצת מבוגרים עולים שהגיעו ללימודי תואר ראשון. מפתיע? לא בכפר עיינות.

במהלך תקופת הלימודים, נהגו השניים לפקוד את חדר הכושר באופן קבע והפגינו יכולות גבוהות בספורט ורמת ידע גבוהה, "שמנו לב שיש לשניים יכולות אחרות, והצענו להם למנף את היכולת הזו לתעודה רשמית שתפתח להם בעתיד את האפשרות לעיסוק קבוע. המטרה מבחינתו הייתה לאפשר להם לעשות משהו שהם אוהבים באופן מקצועי" מספר רונן דגני, מדריך בכפר.

השניים לא מייד הסכימו, כיוון שהמדובר בקורס תובעני, גדוש בפעילות על חשבון זמנם הפרטי בחופש הגדול, "בהתחלה התלבטתי אבל די מהר הבנתי שנתנו לי כאן מתנה וכדאי לי לנצל אותה. במחשבה לאחור זה היה מעשה נכון מאוד. נהנינו מכל רגע, הקורס היה מעולה, הצטיינו וקיבלנו תעודה רשמית של מאמני כושר", מספר לוי על החוויה.

השניים, כאמור יצאו לדרך, ובמשך חמישה שבועות אינטנסיביים במיוחד השתתפו בקורס, בו הם היו התלמידים הצעירים ביותר, וככל הידוע לנו, בין הבודדים בארץ בגילאים כאלו, אם לא היחידים".

ואכן, לוי ודניאל עם מוטיבציה שמחזיקים רק צעירים חזרו לכפר והחליטו שכדאי להקים מחדש חדר כושר משודרג יותר ומקצועי יותר.

וכך קרה, הכפר שמייד הרים את הכפפה סייע בארגון וההבאת ציוד חדש. בטקס חגיגי שיערך בשבוע הקרוב יחנך המקום.

לוי ודניאל כיאה למאמני כושר מקצועיים, ינהלו את המקום ויהיו אחראיים על תוכניות הביצוע והאימון, נכון לרגע זה הם מספרים "יש הענות גדולה מאוד".

כפר הנוער עיינות, שחרט על דגלו את סמל העשייה והמצוינות, מסייע לתלמידים הבולטים בתחומים שונים למנף את הפוטנציאל, הן בזיהוי הפוטנציאל וניתובו והן במימון הפרויקטים השונים.

נעם שפר, מנהל כפר הנוער עיינות מספר כי "לאחר שחדר הכושר הופעל על ידי מדריך חיצוני, החלטנו לעשות ניסיון שבו חניך מהכפר יהיה מדריך מוסמך שיפעיל את חדר הכושר. הרעיון נולד מתוך השאיפה להעביר לתלמידים אחריות הולכת וגוברת בתחומי חיים שונים בכפר(על אותו עיקרון האחריות המזנון הועבר לחניכים, האחריות על תקלוט במסיבות הכפר הועבר ל-3 חניכים שעברו קורס DG  ועוד).

לוי ודניאל נבחרו לאחר שהיה פעילים מאוד בחדר הכושר בכפר הנוער ועודדו תלמידים אחרים לעסוק בספורט.

ד"ר יחיאל שילה, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך ציין כי"המודל הייחודי של כפרי הנוער מבוסס על שיתוף החניכים בכל תחומי החיים בכפר והגברת מעורבותם באמצעות תהליכים של ניהול עצמי. דבר זה מקנה לחניכים עצמאות ואחריות ומגביר את המוטיבציה שלהם ליזום ולקחת חלק.

כפר הנוער עיינות, כפר הנוער "עיינות" שוכן בסמוך לנס ציונה על כביש 42, במחצית הדרך בין ראשון לציון לעיר יבנה. מיקומו, בתוך סביבה ירוקה, טבעית ופתוחה, הכוללת שטחי בר נרחבים, לצד מטעים, שטחי חקלאות שדה ואף אתרים היסטוריים, יוצרת שילוב מרתק, המעניק לכפר ולביה"ס ייחודיות, המודגשת ומועצמת, נוכח קירבת המקום, למרכזי האוכלוסייה, בגוש דן. הכפר שייך לרשת נעמ"ת ומפוקח על ידי המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה