מיכאל בלאחוב ומשה טל נהרגו לאחר שאיפת גז מסוכן בבתי הזיקוק באשדוד


להאזנה לתוכן:

תאונת עבודה טראגית בבוקר שבת בבתי הזיקוק באשדוד הותירה שתי אלמנות וחמישה יתומים: שני עובדים - מיכאל בלאחוב בן 35 ומשה טל בן 38 נהרגו כתוצאה משאיפת גז רעיל מאוד. פארמדיקים של מד"א ביצעו החייאה ממושכת על שני העובדים, אך נאלצו לקבוע את מותם. ככול הנראה השנים נחשפו למימן גופריתי כשהם לא ממוגנים. חוקרי משרד התמ"ת פתחו בבדיקת האירוע שהוביל לתוצאה טראגית. בני משפחתו של מיכאל טוענים לכשלי בטיחות שהובילו לתאונה הטראגית.
צוותי הכיבוי והמשטרה שהגיעו למקום לא הורשו להיכנס למתחם במשך דקות ארוכות, ורק לאחר התערבות מפקד תחנת המשטרה באשדוד התאפשרה כניסתם

מיכאל בלאחוב בן 35 הותיר אחריו אישה ו 2 ילדים בת 3 ובן 9. משה טל בן ה38 אשר עובד בבתי הזיקוק 14 שנה, הותיר אחריו אישה ושלושה בנים בני שנה וחצי, 8 ו-10. הם נהרגו הבוקר כתוצאה משאיפת גז רעיל במהלך עבודתם בבתי זיקוק באשדוד. השניים נשלחו לטפל בתקלה, וככול הנראה נחשפו לגז הרעיל מימן גופרתי, התמוטטו ואיבדו הכרתם במקום. לאחר שהשניים לא ענו לקריאות חבריהם ולא שבו לחדר הבקרה, החלו חיפושים אחריהם והשניים נמצאו מוטלים באזור התקלה ללא הכרה.

מיד הוזעקו למקום צוותים של מד"א, ופארמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, החלו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות על שני העובדים, אך לאחר דקות ארוכות של החייאה ממושכת, נאלצו הפארמדיקים לקבוע את מותם של השניים. חיים קארדי, פארמדיק מד"א, סיפר:"קיבלנו קריאה להגיע למפעל. כשהגענו, היו שם שני פועלים שרועים על הארץ. ביצענו בהם פעולות החייאה ממושכות, אך לבסוף נאלצנו לקבוע את מותם". 

רשף יגאל זוהר, מפקד שירותי הכיבוי אשקלון אשדוד, אמר לאחר האירוע: "ממה שידוע עד כה זה שהעובדים נחשפו לחומר רעיל מאוד, שנמצא בתוך תהליך העבודה. די בחשיפה קצרה לחומר כדי להיפגע. העובדים נפגעו מיד מהחומר וגם צוות נוסף שחיפש את העובדים נפגע מהחומר, אך הצליחו לטפל בתקלה ולחלץ את חבריהם מהמקום. כרגע הכל נמצא בחקירה של המשטרה ומשרד התמ"ת שיבדקו בדיוק את מה שהתרחש שם". 

עוד נודע כי צוותי הכיבוי והמשטרה שהגיעו למקום לא הורשו להיכנס למתחם במשך דקות ארוכות, ורק לאחר התערבות מפקד תחנת המשטרה באשדוד התאפשרה כניסתם. 

לבית משפחתו של מיכאל בלאחוב, עם היוודע דבר האסון, החלו לזרום חברים רבים. "אנחנו המומים ולא מבינים איך אסון כזה התרחש", הם אמרו בכניסה לבית המשפחה. 

במשך דקות ארוכות הסתגרו בני המשפחה בבית, אך לאחר זמן מה יצא חמו של מיכאל, יורי בנין, ודיבר בשם המשפחה. "מיכאל היה בחור ביישן, טוב לב ואהב את ילדיו ואישתו אולגה", סיפר יורי. על מה שידוע להם על התאונה הטראגית אמר יורי: "הבת שלי דיברה בבוקר עם מנהל המפעל, שנראה שהוא בעצמו לא ידע להסביר את מה שהתרחש שם. הוא אמר שהם הגיעו לטפל באיזה ברז ונחשפו לחומר רעיל. הוא עבד בבית זיקוק סך הכל חצי שנה והיה מלווה בעובד ותיק. אני חושב שהמפעל צריך לחשוב קודם על בטיחות בעבודה. אם שולחים צוות לטפל בתקלה במיכל עם גז, צריכים לפחות שיהיו עם מסכות.הם צעדו ממש לתוך מלכודת". 
 
אל בית משפחתו של משה טל זרמו בני משפחה המומים. בשיחה עם עיתונאים עם צאת השבת סיפרו בני המשפחה על אדם מסודר ואחראי עבד שנים רבות במפעל והיה ראש הצוות. משה הותיר אחריו אישה ושלושה בנים, הקטן בניהם בין שנה וחצי.

צוותים של המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, יצאו עם היוודע דבר האסון אל בתיהם של ההרוגים והעניקו סיוע לבני המשפחה. עובדים סוציאלים, מנהלי בתי הספר והמחנכים של הילדים, הגיעו לבתיהם וסייעו להודיע לילדים על הטרגדיה הקשה. 

בני משפחתו של מיכאל בלאחוב: "הם נכנסו לאמבוש, כמו למלכודת"

בתגובה שהוציאה פז בתי זיקוק אשדוד לכלי התקשורת ציינה דוברת החברה:"זו תאונה טראגית, הטיפול היה בדיוק על פי כל נהלי החירום, והתאונה נחקרת על ידי המשטרה ומשרד התמ"ת תוך שיתוף פעולה מלא מהמפעל". 

לגבי טענות המשפחה אמרה הדוברת: "לצורך הפעולה שהתבקשו העובדים לבצע אין צורך במיגון". 

בנוגע לאיסור על כניסת הכוחות המקצועיים למפעל, התגובה של בתי הזיקוק: "על פי הנהלים אסור להכניס איש למפעל עד שלא מוודאים שהדליפה הסתיימה ולא יגרם לאיש שום נזק. כך נהג הקב"ט, והוא נהג בדיוק כמו שהוא אמור לפעול". 

קצין בכיר שמתעסק בנושאים האלה בכיבוי אומר שהתגובה של המפעל מעוררת תהיות, מאחר שהצוות הכי מוסמך והכי ממוגן לטפל בכול אירוע של חומרים מסוכנים בכול האיזור – הוא צוות החומרים המסוכנים של הכיבוי, שאכן הגיע למקום".

כזכור, בתחילת חודש ינואר פרסם אשדוד נט תמונות ווידאו ממפעל בתי זיקוק, בו נראת להבת אש ענקית עולה מארובת המפעל. עדי ראיה לאירוע נבהלו מגודל הלהבה וחששו ששריפה התרחשה במפעל. לסרטון שצילם כתב אשדוד נט, עופר אשטוקר: http://www.ashdodnet.com/article/46042 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה