כעס רב בציבור בעקבות פרסום אשדוד נט על כוכבת "דה וויס" שהושעתה מהלימודים באולפנה למשך שבועיים - רק בגלל שהיא שרה


להאזנה לתוכן:

תגובות רבות וזעם בקרב צעירים ואנשי ציבור לאחר שאשדוד נט פרסם כי - אופיר בן שטרית, תלמידת האולפנה לבנות באשדוד, הושעתה מהלימודים למשך שבועיים, בעקבות תלונות הורים על כך שהיא שרה בתכנית טלוויזיה, בניגוד להלכה. מהלך ההשעיה היה בשיתוף הוריה של בן שטרית, שהסכימו למהלך כדי להרתיע בנות אחרות.
עקב ההשעיה נשמעו תגובות זועמות.
תנועת "אשדודים":אנו מסרבים לקבל את המצב בו במדינת ישראל בשנת 2013 מרחיקים נערה ממוסד חינוכי שממומן מכספי הציבור רק בשל רצונה לשיר.

"קול באישה ערווה".
המשפט שפירושו שנוי במחלוקת הוביל להשעייתה מהלימודים של אחת מכוכבות תוכנית "דה וויס", אופיר בן שטרית תושבת ניר גלים, תלמידת האולפנה לבנות באשדוד.

בן שטרית (17), תלמידת כיתה י"ב הציגה את עצמה בתוכנית: "אני אוהבת לשיר מאז שאני קטנה. אני מחפשת מקום למצות את הכישרון שלי". כאשר התייחסה להיותה דתייה, אמרה: "אני חושבת שהתורה רוצה שנשמח, היא רוצה שהמוזיקה היא שתשמח את האנשים. אני חושבת שאפשר לשלב בין השניים, ובגלל זה בחרתי בסופו של דבר להגיע לתוכנית". 

בגלל שאין תקנות הקובעות כי מי ששרה תושעה מהלימודים, פנתה הנהלת האולפנה להוריה של אופיר והוחלט כי ההורים הם אלה שישאירו את ביתם בבית, למרות שעל פי חוק חינוך חובה, גם זה אסור.

בתוכנית עצמה בן שטרית זכתה למחמאות אדירות מצד ה"מנטורים": " את מדהימה, את מרגשת, מלאכית", אמרה לה שרית חדד, ושלומי שבת הוסיף: "אני באתי לתוכנית כדי לשמוע קול כזה". יובל בנאי הוסיף: "יש בך משהו צנוע שזה בעיניי דבר גדול".
בן שטרית בחרה באביב גפן בתור ה"מנטור" שלה. "אביב זה לקחת סיכון, גם מבחינת הקטע הדתי אני נורא פחדתי", אמרה . גם את לחיצת הידיים ביניהם לא אהבו בבית הספר. 

אופיר מקבלת תמיכה מתנועת"אשדודים".נאור ביטון

נאור ביטון, דובר תנועת "אשדודים" הגיב לידיעה שהתפרסמה באשדוד נט:
״תנועת אשדודים רואה בחומרה את השעייתה של זמרת ״דה וויס״ אופיר בן שטרית מבית הספר האולפנה באשדוד.
כתנועה חברתית-פוליטית אנו מסרבים לקבל את המצב בו במדינת ישראל בשנת 2013 מרחיקים נערה ממוסד חינוכי שממומן מכספי הציבור רק בשל רצונה לשיר.
בן שיטרית סיפרה בתכנית כי השירה היא חלק גדול מחייה וכי למרות האיסור היא מרגישה כי היא חייבת לתת ביטוי למוזיקה שבוערת בעצמותיה.
אנו תומכים בה ומאמינים כי הציבור האשדודי תומך יחד איתנו.
הרחקתה היא צעד בלתי מידתי של מנהלי האולפנה. תנועת ״אשדודים״ קוראת לבית הספר לשקול מחדש את ההשעיה. לא כך אנו רוצים לראות את החינוך באשדוד."

תומך נוסף של אופיר בן שטרית הוא יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהעלה לאחרונה את הביצוע שלה בתוכנית לדף הפייסבוק שלו, וכתב עליה כי היא "בעלת קול טהור ונראה שגם אישיות קסומה". בתגובה ספג בנט ביקורת מגולשים המזוהים עם הזרם החרדי-לאומי. 


ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מדובר במוסד חינוכי בעל אורח חיים דתי ומוגדר אשר עוגן בתקנון בית הספר. התקנון מחייב את כל באי בית הספר לנהוג על פיו ". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה