בית המשפט קבע - עובדי הנמל חוזרים לעבודה


להאזנה לתוכן:

בית הדין הארצי לעבודה, בראשות השופטת נילי ארד, פסק אמש על חזרתם לעבודה מלאה של עובדי נמל אשדוד שנקטו בעיצומים.
הדיון שנמשך למעלה מ3 שעות, התקיים בעקבות הטענות של התאחדות התעשיינים שהשיבושים בנמל גורמים לנזקים שנאמדים ב-30 מיליון שקל ביום!

במהלך הדיון נקבע שעובדי הנמל יחזרו כאמור לעבודה סדירה. בתמורה, החלטת הדירקטוריון לחייב את העובדת לעבור מלשכת המנכ"ל תוארך ממרץ לאמצע אפריל הקרוב. עוד נקבע שבמידה והדירקטוריון יתעקש על השינוי הארגוני לעובדים תינתן התראה של חודש טרם הביצוע בפועל.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק אמר:
"הקטליזטור לסיום הסכסוך הייתה העתירה שהגשנו. צריך להבין שאנחנו לא ששים לרוץ לבית הדין, אבל אם צריך נעשה את זה. עובדי הנמל, שטענו היום שאין בכלל עיצומים בעבודה, ישלימו פערים ויעניקו את מלוא הטיפול לסחורות. יש פה סכסוך הזוי על מישהי שכולם אומרים שהיא עובדת טובה אבל העיסוק בה גורם למשק נזק של מאות מיליוני שקלים. הצעתי בבדיחות שאם זה המצב אולי נקלוט אותה בעצמנו ונחסוך לכולם את המהומה".

תזכורת - כפי שכבר פרסמנו

העיצומים פרצו בין היתר בנושא העוזרת האישית של מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, ששמשה כעוזרת של אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות.

לפני כשנתיים היא תחתנה עם אחד ממנהלי העבודה בנמל ועל פי הנוהל - בני זוג אינם יכולים לעבוד בנמל. מכאן שהיא הייתה אמורה לסיים את עבודתה בלשכת ההנהלה. אולם סגיס המשיך להעסיקה. בסוף חודש דצמבר ביקש דירקטוריון החברה מהמנכ"ל ליישם את הנוהל, ולמעשה לפטר את עוזרתו האישית.

אחרי נזקים קשים לתעשיינים, לייצואנים והייבואנים, פרסם דירקטוריון הנמל הבהרה. בהודעה שנשלחה אל כלי התקשורת נכתב: "דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט בדיון מיוחד על ארכה ליישום החלטת הדירקטוריון בדבר העסקת קרובי משפחה". הדירקטוריון מציין ומדגיש כי "איננו מפטר את עוזרת המנכ"ל, אין לו שום נגיעה להערכת העובדת, וככל הידוע לדירקטוריון אין לעובדת בעיות משמעת ואין רבב במקצועיותה. הדירקטוריון רק מדגיש את ההקפדה על נהלי החברה בכלל, ועל הנהלים הקשורים בקרובי משפחה בפרט".

בהמשך הודעתם לתקשורת נכתב: "דירקטוריון חברת נמל אשדוד בע"מ רשם לפניו את הודעת המנכ"ל וסמנכ"ל משאבים לפיה יש עיצומים בנמל ושיבושים כבדים שהחלו ביום חמישי 10.01.2013 ונמשכים עד הרגע הזה, הן בתפוקות - רק כ- 120 פעולות למשמרת לעומת כ – 152 פעולות בממוצע במשמרת רגילה והן במספר הצוותים שמוכנים למשמרות שהוא נמוך באופן משמעותי מהצוותים הנדרשים לביצוע העבודה הרגילה. כתוצאה מכך יש כרגע 15 אוניות שממתינות להיכנס לנמל, וכן לפי המידע שברשותנו, 2 אוניות דילגו על נמל אשדוד ועברו לנמל חיפה.
לא ידוע לנו כמה אוניות דילגו בכלל על ישראל.
שיבושים ועיצומים אלה פוגעים בלקוחות הנמל, בהכנסותיו ובפרמיות של עובדי הנמל.
הדירקטוריון קורא להסתדרות להפעיל את סמכותה ולהביא את העיצומים והשיבושים לסיום מיידי, ולקרוא לוועדים לפעול לפי חוק יישוב סכסוכי עבודה בהתאם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה