העיצומים נמשכים בנמל אשדוד: "נזק של כ-30 מיליון שקל"


להאזנה לתוכן:

התאחדות התעשיינים טוענת לנזק של עשרות מיליוני שקלים בעקבות העיצומים שנוקטים עובדי נמל אשדוד. לדברי התאחדות התעשיינים, למרות הדיווחים על סיום המשבר הנוכחי, ממשיכים עובדי הנמל בשיבוש העבודה

מדיווחים שהגיעו היום (ד') להתאחדות התעשיינים מנמל אשדוד, עולה כי למרות הפרסומים אתמול באמצעי התקשורת שהעיצומים הופסקו לאחר שהגיעו להסכם פשרה, העבודה בנמל אשדוד טרם חזרה לסדרה.

נכון להיום בבוקר - 15 אוניות עדיין מחכות מחוץ לנמל אשדוד לפריקה, 8 אוניות החליטו לעבור לפריקה בנמל חיפה ואונייה אחת עזבה את הארץ, ללא שנפרקה תכולתה. מחלקת המחקר הכלכלי של התאחדות התעשיינים, מעריכה כי מתחילת העיצומים של עובדי נמל אשדוד ביום חמישי ועד היום (ד'), שהם 5 ימי עבודה בימי חול, הנזק למשק נאמד ב- 25- 30 מיליון שקל.

בסופשבוע העבודה בנמל אשדוד התנהלה באופן תקין, ללא עיצומים. (מכניסת השבת ועד צאתה, העובדים מקבלים תוספת שכר של כ- 300% ולכן בחרו לעבוד כרגיל).

בעתירה שהגיש עו"ד עופר יוחננוף מהתאחדות התעשיינים, נטען כי כל יום שהעיצומים נמשכים, מהווים פגיעה קשה לתעשייה בישראל. "היצוא והיבוא תלויים בשירותי נמלי הים...בנסיבות אלה עיצומים של עובדי נמל אשדוד, משבשים את פעילות סחר החוץ של ישראל ובכלל זה בהדרגה גם את הפעילות הכלכלית במדינה. העיצומים גורמים נזקים כבדים ביותר, חלקם בלתי הפיכים לחברי המבקשת (התאחדות התעשיינים), במיוחד לנוכח תלותן המוחלטת בשירותי נמל אשדוד".

צילום נמל אשדוד: יאיר צור
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה