הרופאים בקפלן הצילו חייו של פעוט שחלה ב'חיידק האלים'


להאזנה לתוכן:

חייו של פעוט בן שלוש ניצלו הודות לגילוי מהיר של חיידק אלים שתקף אותו. הפעוט הגיע לבית החולים עם חום גוף קיצוני של 41.6 מעלות, רופאי קפלן החלו מיד במתן טיפול תרופתי נגד החיידק האלים, והצליחו להציל חיי הפעוט

ביממה האחרונה נשמו הרופאים בחדר טיפול נמרץ בקפלן לרווחה. הפעוט ליאב משה מועלם (3) הובהל לחדר מיון ילדים בקפלן במוצאי שבת האחרון (12/1) עם 41.6 חום, פרכוסים ואיבוד הכרה. אבחון מהיר של הצוות הרפואי, שכלל נטילת דגימות מהנגעים בעור, העלה כי מדובר בחיידק אלים (מנינגוקוקוס) שעלול לגרום לדלקת קרום המוח ואף תמותה. ליאב קיבל טיפול אנטיביוטי תוך ורידי מהיר בחדר בידוד של טיפול נמרץ, ובכך הצילו הרופאים את חייו. מטעמי זהירות, קיבלו הפעוטות בגן הילדים והצוות הרפואי בקפלן טיפול מונע בהנחיית משרד הבריאות.  


 אמו של ליאב, חגית, סיפרה כי ביום שבת החל ליאב לרעוד וחום גופו עלה ל 41 מעלות והוריו טיפלו בו בתרופות להורדת חום ומטליות קרות. "כאשר ליאב החל לפרכס, היה חלש, והחום עלה ל 41.6 מעלות הזמנו מיד אמבולנס לבית החולים קפלן", מתארת האם. "ברגע שהגענו למיון החל הצוות הרפואי, בראשותו של רופא מומחה שהוזעק מביתו, לאבחן מדדים וליטול דגימה מהפריחה שיצאה בכל הגוף עם סימני דם. תוך זמן קצר הועברנו לטיפול נמרץ והרופאים הודיעו לנו שזיהו את המנינגוקוקוס". חגית מבקשת להודות לצוות הרופאים והאחיות על הגילוי המהיר של החיידק האלים ובכך הצילו את חייו. "הגעתנו המהירה לחדר המיון והתושייה של הצוות הרפואי הצילו את ליאב ואנחנו אסירי תודה על כך", היא מסכמת.

ד"ר אלי שפירו, ס. מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, אמר כי ליאב הגיע עם מחלת חום גבוה מאוד ונמסר על פרכוסים, אובדן הכרה, גלגול עיניים ותנועות רעד של הגפיים. "המטופל עבר בחדר המיון בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה שהצביעו על ספירת כדוריות דם לבנות גבוהה שיכולה לרמז על מחלה חיידקית. בשל הפרכוס לראשונה בחייו ודימומים עוריים נקודתיים בודדים הוזעק רופא בכיר שהעלה סברה כי מדובר בחיידק האלים, המנינגוקוקוס, שאושרה בוודאות לאחר מכן ע"י בירור מהיר של נטילת דגימות מהנגעים העוריים", הוא מתאר. ליאב הועבר באופן מידי לחדר בידוד ביחידה לטיפול נמרץ ילדים והצוות הרפואי החל בטיפול אנטיביוטי תת ורידי רחב טווח וניטור מלא.

 

התפשטות הפריחה כתוצאה מהחיידק האלים נעצרה מיד עם קבלת הטיפול האנטיביוטי. "לאחר 24 שעות של ניטור וטיפול צמוד נשמנו לרווחה", אומר ד"ר שפירו. "ליאב היה יציב מבחינה נוירולוגית ומבחינת תפקוד מערכות הגוף, וכרגע נמצא בהשגחה מלאה". ד"ר שפירו מבקש להבהיר להורים כי במקרים של חשד לזיהום במנינגוקוק שני תנאים חשובים למען הצלת חיים: ראשית, גילוי מוקדם של התחלת הנגעים הראשונים הבודדים, ושנית, התחלה מידית של טיפול אנטיביוטי רחב טווח. "ברגע שיש מחלת חום גבוהה שמלווה בהופעת פריחה, גם אם דימומים מועטים שלא נעלמים בלחיצת אצבע, אנו ממליצים להגיע מיד לחדר המיון. זה פשוט מציל חיים", הוא מסכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה