חזר לשמוע לאחר 15 שנים (!!) בזכות ניתוח שתל שבלול


להאזנה לתוכן:

"אני רוצה להגיד לאנשים חרשים – יש לכם תקווה, תבדקו התאמה לניתוח שתל שבלול". כך אמר בהתרגשות דוד אלגשווילי (70), תושב אשדוד, אשר עבר לאחרונה ניתוח מורכב בבית חולים קפלן.

דוד, ששימש בגאורגיה במשך 30 שנים כמנהל מחלקת כלכלה ומסחר בחברה גדולה, הסביר לאחר הרגע המרגש בו חזר לשמוע (בתמונה) כי החרשות הגבילה אותו מאוד, בעיקר אחרי שהגיע לישראל. "במשך השנים סבלתי מירידה הדרגתית בשמיעה בשתי האוזניים וכבר לא הייתי מסוגל להבין דיבור ונאלצתי לתקשר בעזרת קריאת שפתיים וכתיבה.
עקב החרשות התקשיתי לתקשר עם משפחה וחברים", הוא מסביר, וכתושב אשדוד אפילו לא שמע את האזעקות במבצעים כגון עופרת יצוקה ועמוד ענן והזדקק לבני משפחתו שיהיו לידו כל הזמן.
"עד שהגעתי למחלקת אף אוזן וגרון  בקפלן, אשר הרופאים בה הפיחו בי תקווה שיבוא יום ועוד אשמע", הוא מחייך.

 ד"ר אודי קצנל, מוביל השירות למחלות אוזניים וניתוחי אוזניים במחלקת אף אוזן גרון בביתחזר לשמוע החולים קפלן, הסביר כי שתל שבּלוּל הינו מכשיר אלקטרוני המוחדר בניתוח לאוזן הפנימית.
"שתל השבלול הנו מכשיר אלקטרוני מתוחכם ביותר המאפשר להעביר שמיעה בצורה דיגיטלית ישירות לעצב השמיעה ומשם למוח. השתל מאפשר לאנשים חרשים לשמוע, ולתקשר ומתאים לתינוקות, ילדים ומבוגרים הסובלים מלקות שמיעה קשה או חרשות", הוא מסביר.

 השתל מורכב מחלק המושתל בניתוח באוזן הפנימית, ומחלק חיצוני הדומה למכשיר שמיעה אותו מרכיב המושתל. "השתל שכלול בסל הבריאות הביא למהפכה אמתית בשנים האחרונות ותקווה לאנשים עם חרשות מוחלטת לשוב ולשמוע. השתל מאפשר לתינוקות שנולדו חרשים לפתח שפה ודיבור". בבית החולים קפלן פועל צוות שתל שבלול הכולל מנתח, קלינאיות תקשורת, רופא ילדים וגנטיקאי ועובדת סוציאלית. כל השירותים הקשורים לכיוון השתל ולאימוני השמיעה ניתנים בבית החולים.

 דוד נראה נרגש מאוד מהרגע שהופעל המכשיר לאחר הניתוח:
"סוף סוף אוכל לדבר ולשמוע את אשתי ובתי, בתקווה שלא אצטרך לשמוע את אזעקות האמת בעתיד...", הוא מחייך. "אני רוצה להגיד לאנשים חרשים כי גם אם אמרו להם שאבדו הסיכויים והם ייאלצו להישאר חרשים להמשך חייהם, שיש להם תקווה, וכדאי להם להגיע לבית החולים ולבדוק אם הם מתאימים לניתוח שתל שבלול", הוא מסכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה