ציוני הגיוס לצה"ל התפרסמו: נבלמה הירידה בציוני הגיוס של אשדוד


להאזנה לתוכן:

אגף כח אדם בצה"ל פירסם היום את נתוני הגיוס המלאים, בהם רשימת שיעורי הגיוס בערים השונות. הבשורה מהנתונים המתפרסמים: באשדוד, אחרי ירידה מתמדת בשנים האחרונות בציוני הגיוס, נבלמה המגמה. בקרב המתגייסות מקרב הבנות אף נרשמה עליה

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, חשפה היום (חמישי) את דירוג הגיוס ומיצויו בערי ישראל השונות. על פי הנתונים, הציון המשוקלל הגבוה ביותר, הכולל את שיעור גיוס הגברים, בשילוב המיצוי ללחימה שלהם ושיעור הקצינים בקרבם, נרשם במודיעין-מכבים-רעות, שם הוא עומד על 91.4%. המיצוי ללחימה בעיר עומד על 60.3%, ושיעור הקצינים הוא 8.9%. העיר שומרת על המקום הראשון, לאחר שגם בשנה שעברה זכתה לציון המשוקלל הגבוה ביותר.

באשדוד, לאחר שנרשמה ירידה מתמדת בציון הכללי שניתן לעיר בשנים האחרונות, נרשמה עליה בדירוג הכללי של העיר, ממקום 57 ל-56. מדובר בעליה קלה, אך היא עוצרת ירידה מתמדת מהשנים האחרונות. כאן המקום לציין כי בנתוני הגיוס נכללים גם תושבי העיר החרדים, שרבים מהם לא מתגייסים. במקומות האחרונים ברשימת ציוני הערים, נמצאות הערים החרדיות אלעד ובני ברק.

בקרב גיוס הבנות התמונה טובה יותר בעיר, שם נרשמה עליה של 2 מקומות בדירוג בהשוואה לשנה הקודמת.

נתוני הגיוס המלאים בקרב הבנים:

שיעור הגיוס עמד על 69%, מקום 56 בארץ. מתוכן 35.1% אחוז התגייסו לחיל קרבי, 2.8% המשיכו לקצונה והציון הכללי שניתן לעיר עמד על 44%.

נתוני הגיוס המלאים בקרב הבנות:

שיעור גיוס בנות עמד על 50%, מקום 51 בארץ. 87% מהבנות התגייסו לשירות משמעותי (לוחמות, תומכות לחימה) ו-7.4% המשיכו לקצונה.

לפני חודשיים פרסמנו את נתוני הגיוס של מקיף ט', שם נרשמו בשנתון הגיוס האחרון 100 אחוזי גיוס לצה"ל! המקיף מדורג בין התיכונים המובילים בישראל בגיוס בוגריו לצה"ל.

בשנים האחרונות משקיעה עיריית אשדוד תקציבים לא מבוטלים והקצאת כח אדם לעידוד גיוס בקרב בני נוער וכן לגיוס משמעותי לצה"ל. על פי גורמים בעיריית אשדוד, בקרב המתגייסים מהמקיפים בעיר, חלה עליה באחוזי הגיוס בכלל והגיוס המשמעותי בפרט.

באשדוד מעסיקים רכז חברתי, שכל יעודו הוא הכנת בני נוער לגיוס ושירות משמעותי. תפקיד הרכז הוא לסייע לבני נוער ובני משפחותיהם בכל הליך הגיוס, הקמת מרכז מידע, איתור בני נוער שלא השלימו הליכי גיוס וכן הפעלת מתנדבים.

בנוסף, באשדוד פועלת תנועת "אחרי!" ששמה לה למטרה לחנך את חניכיה לקחת אחריות על עצמם ועל סביבתם, ושיוכלו לבצע תפקידים משמעותיים ופיקודיים בצבא. תהליך ההכשרה מתבצע באופן קבוצתי, כך שיוכלו להתגייס כמחלקה אורגנית לחטיבה הצבאית ויבצעו שירות איכותי ומשמעותי בחטיבת חי"ר לוחמת. בקרב החניכים מתבצעת פעילות ערכית להגברת המוטיבציה ותחושת השותפות לעשייה הביטחונית והרצון להיות חלק ממערך הפיקוד העתידי בצבא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה