מתי בפעם האחרונה היה לך דייט עם מעצב פנים? מהרו להירשם


להאזנה לתוכן:

החוג לעיצוב פנים - המסלול האקדמי במכללה למינהל ועיריית אשדוד מתגייסים לסייע לתושבי הדרום. נבחרת מובילה של מעצבי פנים, אדריכלים ומהנדסים יעניקו שירותי תכנון וייעוץ אדריכלי בחינם לתושבי אשדוד ולאלה שביתם נפגע בסבב הלחימה האחרון. האירוע יתקיים במרכז הקהילתי רובע ד' באשדוד, ביום שני 9.1.2013! כל הפרטים בכתבה

פרויקט SPEED DESIGN, הינו פרויקט הדגל של מיזם החוג לעיצוב פנים הקרוי בשם: "קליניקת המעצבים". מטרת המיזם הינה לשמש פלטפורמה לשיפור חיי היומיום של אנשים בעזרת קיומה של הפעולה העיצובית והאדריכלית וע"י יצירת שיתוף פעולה בין מעצבים, הקהילה ואנשי הרשויות. שת"פים אלו נושאים אופי סביבתי, קהילתי וחברתי כאחד ומטרתם לייצר מסגרת דרכה ניתן לטפל בצרכים שאינם נענים בצורה מספקת על ידי השוק הפרטי, המדינה או הרשויות. הפרויקט הנוכחי: "SPEED DESIGN למען תושבי הדרום" מבקש לאפשר לתושבי הדרום בכלל ולתושבי העיר אשדוד בפרט, בהם כאלה שביתם נפגע בסבב הלחימה האחרון, לנסות ולעצב מחדש כך שיחושו שוב את ה"בית".         

שם הפרויקט "ספידיזיין", על משקל ערבי ה"ספיד דייטינג"- נבחרת מובילה של אנשי מקצוע מקדישים 20 דקות לכל דורש, בסבבים מתחלפים. בכל סבב יוכל כל תושב להתייעץ עם המתכננים לגבי אפשרויות שיפור סביבת המגורים שלו. המתכננים יראו לתושבים אפשרויות שונות לחיזוק המבנה, ארגון החלל לחלוקות שונות, העמדת רהיטים, פתרונות אכסון וכדומה. אנשי המקצוע ישבו בעמדות נפרדות ואינטימיות על מנת להקשיב ולמצוא פתרונות לבעיות תכנוניות, עיצוביות שיעלו בפניהם התושבים. כמסורת האירועים "המהירים", כל תושב יוזמן להסתובב בין המהנדסים, אדריכלים והמעצבים במעין 'סבב', ולקיים עימם שיחה מפרה בנושאים הנוגעים אליו.

האירוע בניהולה של המעצבת שרה רופמן, נערך כמיטב המסורת של האירועים ה'מהירים' (SPEED) המתקיימים בעולם בשנים האחרונות, ואשר נועדו להפגיש בין אנשים מתחומים שונים, לייצר ביניהם שיח ודיאלוג, להפרות, לתרום ולהביא לערך מוסף (דוגמת TED, פאצ'ה קוצ'ה, שולחנות עגולים שצמחו באירועי הקיץ האחרון ואירועי ה"ספיד-דייטינג').

בחוג לעיצוב פנים אומרים כי "ה-SPEED-DESIGN יכול להוות פתרון מושלם לשאלות ובעיות כמו: כיצד ניתן לחזק את המבנה בעקבות פגיעה? התאמת מרחב מוגן? האם ישנם פתרונות עיצוב ובינוי זולים ופשוטים? כיצד להתאים חלל קטן למשפחה מורחבת? כיצד ניתן להוסיף מקומות אחסון? כיצד ניתן לגרום לחלל קטן להיראות גדול? כיצד אפשר להיעזר בצבע? טיפים לשיפור חלל האמבטיה? איך ליצור  אוירה בבית? איך מתמודדים עם בלגן?"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בירך את הנהלת המכללה למינהל והחוג לעיצוב פנים על היוזמה המיוחדת וציין כי "אשדוד נכונה לכל שיתוף פעולה המרחיב את סל השירותים לציבור, בכל תחום ובכל זמן, ובעיקר במיזם זה אשר מחזק את המוטיבציה של התושב ומחזק את החוסן המשפחתי".

לדברי כרמלה יעקבי-וולק, ראש החוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי: "תפקידו של מעצב הפנים, בעל הכשרה אקדמית מעמיקה, הוא לשפר את איכות החיים של החברה והיחיד ולשמש כמנוף להעצמת הקהילה. במסגרת 'קליניקת המעצבים', שהינה פעילות חברתית שהשקנו בשנה שעברה בה פועלים מרצים וסטודנטים יחדיו- אנו מקדמים מיזמים שתכליתם עזרה לקהילה, דוגמת האירוע הנוכחי. ה SPEED-DESIGN, נועד להעניק לתושבי הדרום שירותי תכנון ועיצוב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה. מעבר לכך, אנו רוצים להעביר את המסר כי תחום עיצוב הפנים הוא נגיש לכולם ואינו צורך השקעה כספית גדולה. הקהל הרחב מוזמן". 


אירוע ה- SPEED-DESIGN, של החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל, יתקיים ביום ד' 9.1.13, החל מהשעה 21:00- 16:00, במרכז הקהילתי רובע ד' באשדוד. לרישום מוקדם ניתן להיכנס לאתר הפייסבוק של החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל ולפייסבוק של עיריית אשדוד.

מה צריך להביא לאירוע?

1. שרטוטים קיימים של הבית אם יש. ניתן להוציא תוכניות דרך מחלקת הבינוי של העירייה:
רחוב הגדוד העברי 10, אשדוד, טל': 08-8545318/9.

2. מדידות בסיסיות של החדרים והפינות בהם רוצים לטפל (גם של הרהיטים). ראו הנחיות מצורפות.

3. צילומים של האזורים השונים ובפרט של אלו הדורשים טיפול.

4. מקורות השראה על מנת לאפשר למתכננים לפתור את החלל באופן אופטימאלי.



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה