צב ים גדול ניצל הודות לתושייתו של רופא שיניים מאשדוד (תמונות)


להאזנה לתוכן:

אדי חייט, רופא שיניים לילדים מאשדוד, צעד עם משפחתו על חוף הים לכיוון ניצנים, כשראה צב ים הנראה מת סמוך לקו המים. כשהתקרב ושם על הצב מי ים, החל הצב להניע את ראשו. הרופא לא השתהה, הרים את הצב והשיב אותו למים וביחד עם משפחתו צפה בצב שוחה לעומק המים

מה הייתם עושים לו הייתם רואים צב ים גדול, שוכב ללא תנועה על החול ונראה לכם מת לחלוטין? רופא השיניים אדי חייט מאשדוד, צעד ביחד עם בני משפחתו בחוף הים לכיוון ניצנים. באמצע הדרך הוא לפתע ראה צב ים גדול, שוכב ללא תנועה.

"חשבתי שהוא מת. התקרבתי אליו וראיתי שמישהו ניסה לגרור אותו למים, ראו את הסימנים, אך כנראה שהוא התייאש והלך", סיפר לאשדוד נט אדי חייט. למרות שנראה היה לו שהצב מת, החליט חייט לשפוך על הצב מעט מי ים. "הבאנו מים מהים והתחלנו לשפוך על הצב, כשלפתע הוא התחיל לזוז. הבנו שחייבים לעזור לצב להגיע למים, אחרת הוא ימות. היה ברור לנו שהוא במצוקה ולא יכול להגיע בכוחות עצמו למים", סיפר חייט.

תחילה הוא חשב לגרור את הצב למים, אך אז הבין שהוא יכול להזיק לו יותר מאשר להועיל, אם ימשוך אותו מהרגליים. חייט לא התבלבל, שינס מותניים ולמרות משקלו הכבד של הצב, הוא הרים אותו בידיו והכניס אותו למים. "הוא היה מאוד כבד, אבל הרגשתי ממש בשליחות. לא ידעתי כיצד הצב יגיב, אך החלטתי שבכל מחיר אני מחזיר את הצב למים". 

מיד כשהכניס חייט את הצב למים, הוא החל להראות לפתע סימני חיים. "פתאום הוא הזיז את הראש ואז החל לשחות לכיוון עומק המים. היה נראה שהוא התאושש" אמר חייט, שנשאר אם משפחתו לראות הצב מתרחק בשחיה לעומק המים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה