בעקבות חשיפת אשדוד נט: עמודי סל מסוכנים יוחלפו בעלות של 2.5 מיליון ש"ח


להאזנה לתוכן:

בסוף חודש ספטמבר נחשף בעיתון המגזין ואתר אשדוד נט, מצבם הקשה והמסוכן של עמודי סל במגרשים בבתי הספר. כעת, כחודשיים אחרי, מדווחים בעירייה על החלפת לא פחות מ-76 מתקני סל ו-34 שערי כדוריד מסוכנים. הבדיקה נערכה על ידי מכון התקנים הישראלי. בעיריית אשדוד יצאו במהלך להחלפת הסלים המסוכנים בחדשים ובטיחותיים בעלות של 2.5 מיליון ש"ח!

בדיקה מדגמית של עיתון המגזין ואתר אשדוד נט בבתי הספר היסודיים באשדוד, שנערכה בסוף חודש ספטמבר, גילתה תמונה עגומה וסכנות בטיחותיות, במגרשי הספורט בבתי הספר שנבדקו. עמודי כדורסל חלודים, רעועים ונראה שעומדים ליפול, ריתוכים חובבניים ועמודים שקרסו ובסיסם נותר כעדות אילמת.

בכתבה שפורסמה בעיתון המגזין ואתר אשדוד נט, הובאו תמונות של עמודי הסל המסוכנים בבתי הספר שנבדקו. באותה הכתבה אף ציינו כי על העירייה לערוך בדיקה מקיפה בכל מגרשי הספורט בעיר, בטרם יקרה אסון.

חודשיים אחרי מדווחת עיריית אשדוד על בדיקה מקיפה שנערכה במגרשי הספורט בעיר, בהוראה ישירה של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. הבדיקה נערכה על ידי מפקחי מכון התקנים הישראלי וריכז את העבודה מנהל המוקד העירוני, דוד דבש, שדיווח ישירות למנכ"ל העירייה על הממצאים.

ממצאי המכון הגדירו 76 מתקני סל ו-34 שערי כדוריד כמסוכנים. כן נמצאו  עשרות מתקנים המחייבים תיקונים ושיפורים. "משמעות הממצאים היא טיפול מיידי בטעון תיקון והמשך טיפול במתקנים האחרים עד להבטחה כי כל המתקנים שיוצבו יעמדו בתקן" אומרים בעירייה.

"כעיר המקדמת פעילות גופנית ומעודדת עיסוק בספורט, איננו רוצים שמגרשי הספורט יהפכו לזירות המסכנות את הילדים ואת התושבים" אומרים בעירייה ומציינים כי כבר השבוע החלו בהסרה של כל המתקנים שהוגדרו כמסוכנים, אף על פי שהנושא איננו מתוקצב בתקציב השנתי.

בדיקת העלויות להסרת המתקנים והצבת חדשים במקומם, מלמדת על היקף תקציבי בסך כ-2.5 מליון ש"ח, מתוכם כ-1.5 מליון ש"ח עבור מתקני הסל בלבד. עוד עולה כי לאחר המענה המיידי למתקנים המסוכנים, יתבצע מיפוי מדויק של כל המתקנים בכל מוסדות החינוך ולאחר מכן יצא מכרז חדש לחידוש כל המתקנים ועמידתם בתקן.

ראש מינהל החינוך מר אריה מימוןינחה את מנהלי בתי הספר להתארגן בהתאם ולאפשר לפעילות האינטנסיבית והחשובה הזאת, הכרוכה בהוצאה כספית גדולה ובלתי מתוכננת, להתבצע במהירות המירבית כאשר המטרה היא אחת - שמירה על בטיחות הילדים. עוד מסבירים בחינוך כי לביצוע העבודות תהיינה השלכות על ילדי בית הספר והקהילה משום ש"עד להשלמת הטיפול והצבת מתקנים חדשים ובטוחים, במגרשים מסוימים לא יהיו מתקנים וזה בודאי יפגע בילדים ובקהילה" ומוסיפים כי ״הסבלנות הזאת תהיה כדאית ומשתלמת כי בסופו של יום, עם השלמת הפרויקט, יוכלו הילדים להנות ממתקנים בטוחים וההורים יוכלו להיות הרבה יוצר רגועים״ אומרים במינהל החינוך. 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי העוקב אחר הנושא התבשר כי השבוע החלו בפירוק מתקנים מסוכנים בכמה מבתי הספר בעיר כאשר צוות מהמוקד העירוני מלווה את הקבלן ומוודא פירוק ופינוי המתקנים מן השטח. בהמשך כאמור יורכבו מתקנים חדשים ובטוחים.

לכתבה שפורסמה בחודש ספטמבר לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה