להאזנה לתוכן:

צעיר תושב אשדוד התאבד בתלייה במרפסת ביתו. אימו מצאה אותו תלוי ולידו מכתב פרדה המסביר את סיבת ההתאבדות. מדובר בצעיר שנחשב בילדותו לנער מחונן, היה יפה תואר ("כמו פוסטר"). הוא נקלע למשבר נפשי לפני 8 שנים עת אביו נפטר ממחלה קשה.

בחור כבן 25 מאשדוד החליט השבוע לסיים את חייו בתלייה במרפסת ביתו. מאז היה ילד הוא נחשב לנער מחונן, מוכשר ומצטיין. "הוא היה נער מרשים, גבוה, יפה תואר, ממש כמו פוסטר", מתארת קרובת משפחה.

לפני כ-8 שנים, כשהיה בן 15 - חיו השתנו - אביו חלה במחלה קשה אשר בעקבותיה הוא נפטר.

כאן החלה ההידרדרות שלו, מאז החל לסבול מבעיות נפשיות, וחיו השתנו לבלי היכר.

בכל אותה העת, האם נאלצה להתמודד עם חייה כאלמנה וגם עם הידרדרות בנה. בכל אותן השנים היה אורי תחת טיפול של פסיכולוגי שניסה לעזור לו להתמודד עם האובדן.

האימא, האמינה שבנה יוצא מזה לאט לאט. ואכן - "בשנים האחרונות הבן פתח עסק של שיפוצים ונראה היה שהוא משתקם ומנסה לצאת לדרך חדשה.

 

"הוא לא כותב לי אף פעם"

אחרי 8 שנים של עליות וירידות במצב בנה, אף אחד לא הכין את האם למה שראתה השבוע כשהיא נכנסה לדירה מלווה באנשי מקצוע שהיו צריכים לשפץ את הדירה.
עוד לפני הכניסה לדירה הם שמעו שהכלב המשפחתי אינו מפסיק לנבוח, דבר שעורר חדש מסוים, אבל לאף אחד לא היה מושג על מה שהם עשויים לראות בדירה. האם נכנסה לביתה ושמה לב שתיקו של בנה נמצא בבית, היא הופתעה במקצת שכן בנה לא היה אמור להיות בבית בשעות אלו.
על השולחן בבית היא מצאה מכתב שכתב לה בנה. "זה מוזר הוא מעולם לא כתב לי כלום ובכלל המעיט בדיבור", סיפרה השבוע האם לאחת מחברותיה.

כשהאם נכנסה לבית ראתה שיש כיסא זרוק ברצפה, כאשר היא ניגשה להרים את הכיסא, היא הרימה את עיניה ומצאה את בנה תלוי על צינור הגז.....

האם עוד ניסתה להרים אותו ולנסות להציל אותו, אולם אנשי מד"א שהגיעו לדירה נאלצו לקבוע את מותו.

במכתב כותב אורי שהוא כבר אינו יכול להתמודד עם הסבל והאובדן, העובדה שהוא מתקשה לקיים חיים רגילים, בשל אותה בעיה נפשית שנגרמה לו כתוצאה מאובדן האב. במכתב הוא מבקש מאחותו להמשיך ללמוד, להיות חזקה ולשמור על האימא. מאימא שלו הוא ביקש סליחה על כל הבעיות שגרם לה בזמן האחרון.  במכתב הוא נפרד מאמו ומהמשפחה לתמיד.

 

"למה הוא לא עונה לי?"

מאז אותו מקרה האם מתקשה לתפקד, היא ספונה בביתה, לא הולכת לעבודה ומתקשה לתקשר עם הסובבים איתה. "היא כל הזמן מאשימה את עצמה על אובדן בנה, היא אומרת שהיא לא הייתה איתו מספיק", מספרת אחת מהחברות. מצבה הנפשי של האם בכי רע, והמשפחה מנסה לארגן לה אנשי מקצוע בכדי שיעזרו לה. בינתיים הם לא נותנים לה אפילו ללכת לבד לשירותים מהחשש שתזיק לעצמה. "לעיתים האם מסרבת לקבל את העובדה שאורי כבר לא נמצא בחיים, היא מנסה להתקשר אליו ולא מבינה למה הוא לא עונה לה", מספרים חברים של המשפחה.

 

לאחר שנציגי המגזין פנו לשרותי הרווחה, הם הבטיחו כי יטפלו מקצועית באם ויעניקו לה ליווי צמוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה