"אני לא מוכנה לחיים של כאבים , אל תצטערו עלי"


להאזנה לתוכן:

"אני לא רוצה שתצטערו עלי יותר מדי, המחלה הזאת נמאסה עלי, אני לא מוכנה לחיים של כאבים. לא הייתי לבדי, אתם תמכתם בי.
אגרתי כוחות לניתוח האחרון, חשבתי שהוא יוכל לעזור לי אבל שום דבר כבר לא היה יכול. חשבתי שהוא ייתן לי קצת זמן של חיים, אבל הם היו בסבל וכאבים".
כך כתבה (המכתב המלא בהמשך הכתבה) קרן שטלריד בת ה34, שחלתה במחלת הסרטן - במכתב שהשאירה לבני משפחתה.
אביה, ד"ר מרדכי שטלריד מביה"ח "קפלן", המית אותה המתת חסד והתאבד.
קרן שטלריד הייתה דמות חינוכית מוכרת, פעילה ואהודה בעיר אשדוד. באשדוד המומים מהטרגדיה, חבריה בעיריית אשדוד סיפרו על אישה יוצאת דופן, שאחראית על פרויקטי חינוך רבים בעיר. על אף המחלה, היא הייתה מגיעה לעבודה בעיר ואיש לא צפה את הסוף הטראגי

כוחות מד"א ומשטרה שהוזעקו לבית - מצאו אמש אב וביתו ללא רוח חייים. מחקירה ראשונית עלה כי האב המית את ביתו המתת חסד, לאחר שהייתה חולה במחלת הסרטן. 

השכנים המומים מהטרגדיה שפקדה את המשפחה המוכרת.

אחד השכנים אמר כי "האב רופא , הוא היה איש טוב ומלא שמחת חיים. הבת חלתה בסרטן מאוד מורכב וברגע שהיא חלתה האב היה אדם מת שמתהלך כחי. קשה לדמיין איזה מצב של ייאוש צריך להיות כדי לעשות דבר כזה".

הבת היא דמות מוכרת באשדוד, עבדה בעיריית אשדוד כרכזת מעורבות חברתית והייתה אחראית, בין השאר, על הקמת פרלמנט הילדים בעיר. קרן ז"ל חתומה גם על מספר פרויקטים מובילים בתחום החינוכי. דבר מותה גרם להלם בקרב מכריה, שסיפר לאשדוד נט כי למרות המחלה, היא הייתה מגיעה לעבודה ועושה הכל מהלב. "ראיתי אותה בפעם האחרונה לפני כשלושה שבועות, טרם כניסתה לניתוח. היא הייתה אופטימית כל הזמן, אבל בימים האחרונים - אחרי שהבנו שהיא מעדיפה שלא לקבל אורחים - הבנו שמצבה החמיר. אף אחד לא היה יכול להעלות בדעתו שתתרחש שם טרגדיה שכזו", סיפר ראש מינהל החינוך, אריה מימון.

ממצאי החקירה עולה כי האב הרופא הזריק תחילה מורפיום לבתו במטרה לשכך את כאביה. לאחר מכן, הזריק חמצן לכלי הדם וגרם למותה. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום. 

מכתב שהשאיר האב הרופא מסביר מדוע החליט להמית את בתו, שלקתה במחלה סופנית, ולאחר מכן לשים קץ לחייו. על פי המכתב, הבת ביקשה מספר פעמים מאביה להמיתה אחרי שהבינה כי לא תחלים מהמחלה. היא עברה לא פחות משמונה ניתוחים, אך ללא הועיל, מה שהגביר את ייאושם של בני המשפחה.

אשדוד נט מביא את תוכן המכתב של הבת למשפחתה, מסתבר שהיא לא ידעה שאביה יתאבד אחריה:

"אני לא רוצה שתצטערו עלי יותר מדי, המחלה הזאת נמאסה עלי, אני לא מוכנה לחיים של כאבים. לא הייתי לבדי, אתם תמכתם בי.
אגרתי כוחות לניתוח האחרון, חשבתי שהוא יוכל לעזור לי אבל שום דבר כבר לא היה יכול. חשבתי שהוא ייתן לי קצת זמן של חיים, אבל הם היו בסבל וכאבים.
אני מבקשת מכם שתעשו דברים מעניינים ומאתגרים. אני רוצה שתדעו, שזה לא פשוט לי. אין לי הרבה ברירות. סבלתי הרבה בחצי השנה האחרונה. הפסקתי פעילות רבה. לא חשבתי בכלל על חיים ומשפחה". בתום מכתבה, אליו התוודעה המשפחה עם מותה, היא הודתה על התמיכה לה זכתה מבני המשפחה.

 

יהי זכרם ברוך. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה