המכללות הטכנולוגיות בדרום מבקשות סיוע כלכלי דחוף מהמדינה בעקבות מבצע "עמוד ענן"


להאזנה לתוכן:

"מצבן הכלכלי של מכללות הדרום אינו שפיר ואין באפשרותן של המכללות לשאת ו/או לספוג על גבן את העלויות של מבצע עמוד ענן", כך כותבים פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות למשרד התמ"ת, בבקשה שיעביר להם בדחיפות סיוע כספי בסך 1.1 מיליון ש"ח. בין המבקשות גם המכללה למינהל באשדוד

מנהלי המכללות הטכנולוגיות בדרום וביניהן המכללה הטכנולוגית ב"ש, מכללת ספיר, מכללת אשקלון  המכללה למנהל אשדוד והמכללה למנהל ראשל"צ, פנו אתמול בערב באמצעות מכתב למשרד התמ"ת בבקשה  לסיוע כלכלי דחוף בהיקף של  1.1 מיליון ₪, בעקבות מבצע "עמוד ענן".

במכתב שנשלח ללימור ניסן מנהלת מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע)  נאמר , שהמכללות נאלצו לסגור את שעריהן לציבור התלמידים בתקופת מבצע "עמוד ענן",  וכן  כי שנת הלימודים הנוכחית החלה בהשבתה מלאה של כלל מסלולי הלימוד במכללות להנדסאים ברחבי הארץ באופן שבוטלו כבר עשרה  ימי לימוד. ולשמחתם עלה הדבר להנדסאים מחד, הנהלת מה"ט והאוצר מאידך, להגיע להבנות אשר אפשרו חזרה סדירה למסלול הלימודים.

כמו כן התייחסו מנהלי המכללות בדרום לנושאים הבאים, שהובאו במכתב: "עוד זה מדבר וזה בא, החליטה מדינת ישראל על יציאה למבצע "עמוד ענן" אשר בעטיו ובהתאם להנחיות מדינת ישראל, לא ניתן היה לקיים לימודים סדירים במכללות להנדסאים, אשר נמצאו בטווח האש והכל בהתאם להנחיות פיקוד העורף, באופן שבוטלו שמונה ימי לימוד. נוכח האמור, המכללות להנדסאים באשקלון, ספיר, באר שבע ואשדוד סגרו את שעריהן כליל ובראשון לציון התקיימו לימודים במתכונת חלקית בלבד. 

כמו כן, "על מנת למזער את מכלול נזקי הסטודנטים במכללות להנדסאים הנ"ל,  ביקשו  מנהלי פורום המכללות הטכנולוגיות  לדחות לסטודנטים, את המועד להגשת פרויקט סיום וההגנה בחודש ימים ולהחשיבם כהגשה במועד".

יתר על כן, ביחס לבחינות הממלכתיות במועד חורף תשע"ג, מבקשים מנהלי הפורום מהנהלת מה"ט  לאשר את חיבור הבחינות הנ"ל על ידי בתי הספר ולאשרן על ידי  המפקח הארצי, דבר שיאפשר לקיים לימודים סדירים ותקינים במכללות להנדסאים וישקף את המצב אליו נקלעו הסטודנטים על לא עוול בכפם ויקטין בקמעא את חרדתם ".

"כאמור מצבן הכלכלי של מכללות הדרום אינו שפיר, בלשון המעטה, ואין באפשרותן של המכללות לשאת ו/או לספוג על גבן את העלויות של מבצע "עמוד ענן".

בתמונה: חדר מחשבים במכללה למינהל באשדוד (מאתר המכללה למינהל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה