היכונו למסיבות זבל


להאזנה לתוכן:

איגוד ערים לאיכות הסביבה, ביחד עם תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי, מפעילים ביחד עם בני נוער בעיר מתקן מיחזור (קומפוסטר), בסוף פרויקט המיחזור ייערכו מסיבות זבל. באיגוד מקווים שבאמצעות הנוער, הוריהם המבוגרים יפנימו אף הם את חשיבות המיחזור

זבל הינו המונח המקצועי לפסולת אורגניתבמסגרת מהפך המיחזור העובר על העיר ופרוייקט ההפרדה במקור, יצא בימים אלו לדרך, פרוייקט ייחודי לנוער שבסופו יערכו מסיבות זבל .
 

הפרוייקט הינו יוזמה משותפת לעיריית אשדוד, תחום הנוער ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה ובמסגרתו  חמישה ארגוני נוער קיבלו לחזקתם קומפוסטר מיכל להפרדת פסולת אורגנית ויצירת דשן משובח.
 

בכל אחד מהארגונים מונה צוות האחראי לנושא והצוותים נפגשו בשבוע שעבר להרצאת פתיחה מרתקת ב"מרכז קופף לנוער".
 
בהרצאה למדו הצוותים על משבר הפסולת במדינת ישראל, על הפתרונות האפשריים למשבר בדגש על תהליך ההפרדה במקור ועל כך שכל אחד מאיתנו, על ידי ביצוע פעולות יומיומיות ופשוטות יכול להשפיע (בואו נקנה רק את מה שאנחנו באמת צריכים- זה גם חסכוני וגם ירוק, הולכים לקניות- לא לשכוח תיק רב פעמי, למה לזרוק אם אפשר לתקן?, שוק קח תן בארגון זה אמצעי נפלא לחסכון ןלצמצום פסולת ועוד ועוד.....). בסיום ההרצאה חולקו הקומפוסטרים לארגוני הנוער ובימים הקרובים יגיע לכל ארגון נציג מקצועי מטעם איגוד ערים לאיכות סביבה,  להרצאת המשך לצוות המורחב ולחניכים.
 
הארגונים יפעילו את הקומפוסטר במהלך כל השנה ועם קבלת הדשן הראשון תערך בכל סניף, מסיבת זבל מפוארת !
 
ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, מציינת כי מדובר בנושא הנמצא במקום גבוה בסולם העדיפויות של האיגוד:"התוכנית הנ"ל היא חלק ממארג ומגוון תוכניות בנושא פסולת אותם מפעיל תחום הנוער ואנו מברכים על שיתוף הפעולה".
 
מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער ותהילה עמר, רכזת ההדרכה של תחום הנוער , ליוו את בניית הפרוייקט ופתיחתו באופן אישי וציינו כי מדובר בפרוייקט יחודי לעיר אשדוד וההענות בקרב הנוער היא מדהימה: "רמת הידע והמחוייבות של הנוער שלנו לסביבה, ובהמשך לכך לפרויקט, היא מרשימה ואנו בטוחות כי ארגוני הנוער יסייעו מאוד בחיבור הילדים לתהליך ההפרדה במקור".

(בתמונה: ארוע השקת הפרויקט במרכז קופף)
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה