הסכם רגיעה החל ביום רביעי בחצות בתיווך מצרי - לילה שקט עבר על תושבי הדרום


להאזנה לתוכן:

לקראת חג הקרבן שיתקיים היום, הושג הסכם רגיעה בין החמאס לישראל בתיווך מצרי. מאז חצות לא היו כל חילופי ירי, לעומת המטח הכבד מעזה שהמשיך לאורך כל יום האתמול (כ 90 טילי לעבר ישראל).
אשדוד נט מביא לקט מתגובות מנהיגי הביטחון של ישראל טרם הושגה הפסקת האש ומדווח על התיווך המצרי.
תזכורת - מתחילת 2012 שוגרו לישראל 809 רקטות מרצועת עזה.

אשדוד נט דיווח על הסכם הרגיעה המתגבש, אך דובר צה"ל וגורמים רשמיים הכחישו את הידיעה. 
בפועל, לקראת חצות ולמרות הירי הבלתי פוסק לעהר ישראל, הושג הסכם רגיעה באמצעות תיווך מצרי.
את המגעים ניהל בכיר במודיעין המצרי, נאדר אל-אעסר, שאנשיו פעלו מול כל הפלגים הפלסטיניים בעזה על מנת לוודא שכולם יכבדו את הרגיעה. 

המודיעין המצרי מקיים שיחות עם הפלגים בעזה במטרה  לשכנע אותם לכבד את הסכם הרגיעה .
על פי מקורות לא רשמיים,  ישראל הסכימה לתנאיה של מצרים, לאחר שהחמאס פיזר את  כוחותיו ברחבי הרצועה במטרה למנוע את המשך הירי.

הערכה היא כי הפלסטינים מבקשים להימנע מעימות צבאי עם ישראל בחג הקורבן שמצוין היום.

 

מנהיגי המדינה והאחראים על בטחון האזור נתבקשו לענות לטענות הקשות של תושבי האזור שלפיהן הם חיים בשגרה של מלחמה ואלו התגובות:

ראש הממשלה ממשיך לאיים: "במידה והירי ימשך, אנו ערוכים לפעולה נרחבת יותר".

מפקד פיקוד דרום, אלוף טל רוסו: אני חושב באמת שהתושבים מנהלים אורח חיים נורמאלי וניתן להם את הביטחון בצורה הטובה ביותר".

שר הביטחון ברק: "המאבק פה לא הסתיים והוא לא הולך להסתיים בשבוע הבא. מערך ההגנה  לא מושלם, אין דברים מושלמים. אנחנו לא בסקנדינביה ונמשיך להיאבק. בעיית הביטחון מסובכת, היא לא פשוטה, אילו היו פתרונות במלים ממזמן היא הייתה מאחורינו. האוכלוסייה האזרחית מגלה כושר עמידה. היא עוד ראויה לעוד תמיכה ולמיגון ולדברים אחרים".

שר החוץ, אביגדור ליברמן: "אני חושב שאנחנו נמצאים לפני הסלמה רצינית בדרום, לא נסבול את המצב הזה עוד ימים רבים.

במערכת הביטחון העריכו כבר אמש שחמאס לא מעוניין בהסלמה ורוצה להפסיק את שיגור הרקטות.  חג הקורבן המצוין במהלך הימים הקרובים עשוי להוות גורם מרסן להמשך שיגורי הרקטות, שכן בחמאס רוצים לאפשר שקט כדי לחגוג את החג ברצועה.

אולם, לפי הערכת גורמים בטחוניים, הג'יהאד האיסלמי אינו מעוניין בשקט ודורש מחמאס להמשיך בשיגור הרקטות. על פי הערכות, חוליות של הג'יהאד האיסלמי ימשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל.

נשיא מצרים מוחמד מורסי אמר במהלך נאום שנשא לרגל חג הקורבן: "לא ייתכן שנסכים לתקיפה נגד העם הפלסטיני ולא נסכים בשום אופן שמישהו יטיל מצור על העם הפלסטיני.
אנחנו לא מכריזים מלחמות נגד אף אחד, אולם הזכות הפלסטינית לא תלך לאיבוד, ואנו נמצאים עמם באותה סירה בכל מקרה תוקפנות נגדם".

בשבוע האחרון חוסלו 20 פלסטינים ברצועת עזה מתקיפות שונות של צה"ל, שמונה מתוכם ביממה האחרונה, ובהם חמישה אנשי חמאס.

 

יום סוער קודם לרגיעה:

משעות הבוקר של אתמול, ירו המחבלים מטח כבד של יותר מ-90 פצמרים, טילי גראד וקאסמים. שני עובדים זרים נפצעו קשה מרסיסים ומספר מבנים נפגעו. 
באשקלון הופעלה מערכת כיפת ברזל לא פחות מ-11 יירוטים. 

בבוקר נפצעו שלושה פועלים באחד היישובים במועצה האזורית אשכול במתקפת הרקטות ופצצות המרגמה. שניים מהפועלים הזרים נפצעו קשה ואחד באורח קל. שלושת הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בנוסף, אישה שמתגוררת במועצה האזורית חוף אשקלון נפצעה קל לאחר שרצה למרחב המוגן. היא פונתה על ידי מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון.

 חמישה בתים ספגו פגיעה ישירה, בעיקר באזור המועצה האזורית אשכול. בעקבות הירי הוחלט שלא לקיים הבוקר את הלימודים בתחומי המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב והתושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים 

 

אחרי חצות, צה"ל vמשיך לתקוף - כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לשיגור ירי תלול-מסלול מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. זוהתה פגיעה, הירי סוכל.

דובר משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בתקיפה נהרגו שני בני אדם, ונוספים נפצעו.
בתקיפת צה"ל מוקדם יותר נהרג פעיל בזרוע הצבאית של חמאס ושלושה נפצעו.

 פלסטינים מרצועת עזה ירו אמש 9 רקטות ופצצות מרגמה אל שטחי המועצה האזורית אשכול ואל האזור שמדרום לאשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. 

החל מהשעה 19:00 של ערב שלישי, מיד לאחר סיום הביקור של שליט קאטר ברצועת עזה, פתחו המחבלים בירי פצצות מרגמה וקאסמים לעבר ישראל. 

אתמול בבוקר נפצע קצין צה"ל באורח קשה מפיצוץ על גדר המערכת סמוך לכיסופים. הקצין, מפקד פלוגה בחטיבת גבעתי, טופל בשטח ופונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כוחות צה"ל פעלו בזירה בניסיון לאתר את חוליית המחבלים שאחראית לפיגוע.

בבית החולים התדרדר מצבו של הפצוע והרופאים נלחמים על חייו. בתגובה לפיגוע , אמר שר הביטחון כי ישראל תגיב בעוצמה בעיתוי שייראה לה המתאים ביותר.
נראה כעת שעם התגברות הירי בדקות האחרונות, לא יהיה מנוס מתגובה חריפה בעזה.

בתוך כך, אמש סמוך לשעה 22:00 ביצע מטוס חיל האוויר סיכול ממוקד לניסיון ירי טילים על ישראל. כתוצאה מהירי נפגע חוליית מחבלים. הפלסטינים דווחו על שני הרוגים מהזרוע הצבאית של החמאס.

במשך הלילה המשיכו מטוסי חיל האוויר להתקיף מטרות בעזה. בסה"כ ביממה האחרונה חיסל צה"ל 5 מחבלים.

אתמול, משעות הבוקר ירו המחבלים מטח כבד של יותר מ-80 פצמרים, טילי גראד וקאסמים. שני עובדים זרים נפצעו קשה מרסיסים ומספר מבנים נפגעו. באשקלון הופעלה מערכת כיפת ברזל לא פחות מ-7 יירוטים.
בהתייעצויות שקיים ראש העיר עם מערך הביטחון והחירום בעיר, הוחלט להמשיך בשגרה, בעיקר בגלל מערכת כיפת ברזל שנמצאת בעיר, מוכנה לכל תרחיש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה