בית הדין האזורי לעבודה דחה את דרישות ועד העובדים בעיריית אשדוד למתן סעד זמני


להאזנה לתוכן:

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, דחה בקשות למתן סעד ארעי, סעד זמני וסעד קבוע, שהגיש ועד העובדים בעיריית אשדוד, וקבע כי המדינה, המרכז לשלטון מקומי והעובדים שצורפו להליך יגישו את עמדתם לבית הדין עד ה-20 בנובמבר.
בנוסף, ועד העובדים הגיש בקשה למתן צווים לאלתר בשלושה סעיפים עיקריים ומרכזיים אשר נדחו על ידי בית הדין

 ועד העובדים ביקש כי בית המשפט ייתן צו שיורה לעירייה להימנע מכל ההעסקה קיימת ועתידית של עובדים בחוזים אישיים, ללא קבלת הסכמה מראש של הועד.

עוד ביקש הוועד כי בנושא של ניוד עובדים, בית המשפט ייתן צו שיורה לעירייה להימנע מכל ניוד חד-צדדי של עובדים ומכל שינוי במצבת כוח האדם ובמעמדם, ללא הסכמתו. בסעיף השלישי המרכזי, ביקש הוועד מתן צו שיורה על חשיפה וגילוי של מספר העובדים המועסקים בעירייה בחוזים אישיים ופירוט תפקידם. אף אחת מן הבקשות האמורות של הועד לא נתקבלו.

בא כוח עיריית אשדוד, עו"ד חן סומך, ציין שכל הבקשה הינה ערטילאית, אקדמית ואינה אוחזת שום דבר אמיתי: "הם היו (אותם) חברי הועד הקודם, הם ישבו וגם עכשיו יושבים בכל המכרזים. הם מקבלים באופן שוטף את התנאים של המכרזים. אכן, הנהלת העירייה פעלה בתכונת זו וקיבלה הסכמה מועד העובדים"

בנוסף, נידונה גם סוגיית העסקת עובדים בחוזים אישיים, בית המשפט לא קיבל את עמדת ועד העובדים שביקש לפרסם מכרזים רק באישורו, וקבע כי הצדדים יפעלו על פי חוקת העבודה וכל צד שומר על טענותיו, ככל שהשאלות תובאנה בפני בית הדין.

מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן-עדי, הגיב על החלטת בית הדין האזורי:
"החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה ומוכיחה כי הנהלת העירייה פועלת באופן מלא על פי חוקת העבודה. לא יעזור כל ניסיון אישי של יו"ר הועד החדש ליצור מציאות שאינה קיימת. אנו נמשיך להשקיע בעובדי העירייה המסורים אשר עושים מלאכתם נאמנה למען תושבי העיר. הייתי מצפה מיו"ר הועד החדש להסיר משולחנו את המשך ניסיונותיו באיומי שביתה, שמקורו משיקולים אישיים ומשפחתיים.
אין הדעת סובלת שסוגיה ארצית כגון העסקה בחוזים אישיים הנוגעת לכל השלטון המקומי בארץ ולכל הרשויות המקומיות, תגרום לכך שעובדי עיריית אשדוד הם אלה שישלמו את המחיר". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה