מבריחים את הצעירים מהעיר.


להאזנה לתוכן:

אין זה סוד שזוגות צעירים מתקשים לקנות דירה בעיר, על מנת להקל עליהם הקצו קרקע ברובע ט"ז.
אך, במהלך ישיבת הנהלת הקבלנים התברר כי, הקרקע ברובע ט"ז שהייתה מיועדת למכרז במסלול "מחיר למשתכן", תוצע במכרז שיווקי רגיל. בנק ישראל מתריע כי בועדת הנדל"ן יבוצע מכרז שיווקי על ידי משרד השיכון לכול המרבה במחיר. יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה עו"ד ורד צרפתי: "הוסיפו זכויות ל-94 יחידות דיור לקרקע ברובע ט"ז, ובמקום להמשיך בתכנית המקורית ולהציע את הקרקע במסגרת מחיר למשתכן שמאפשרת לצעירים לקנות דירה במחיר מסובסד, שוב נוקטים בצעד שיעשיר את קופת המדינה".
מאת: ענתי כהן

במסגרת ישיבת הנהלה של ארגון הקבלנים אשדוד והשפלה שהתקיימה ביום ראשון האחרון, הועלתה סוגיית הדיור בר ההשגה ונטישת זוגות צעירים את העיר. במהלך הדיון התברר, כי קרקע ברובע ט"ז שהייתה מיועדת למכרז במסלול "מחיר למשתכן", תוצע במכרז שיווקי רגיל.

יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה עו"ד ורד צרפתי מסבירה:  "מדובר בקרקע ברובע ט"ז, שיצאה לראשונה למכרז בשנת 2009 במסגרת מסלול מחיר למשתכן. משרד השיכון הוסיף זכויות והעלה את מספר יחידות הדיור ל-94, מהלך שהצריך אישור. כעת, לאחר אישורה של התוכנית בניין עיר, מסתבר שמשרד השיכון מוציא את הקרקע במסלול של מכרז שיווקי רגיל לכל המרבה במחיר, במקום להקצות שוב את הקרקע במסגרת מחיר למשתכן. חשוב לציין, כי במסגרת 'מחיר למשתכן' המיועד לטובת הזוגות הצעירים, הממשלה מסבסדת חלק ממרכיב הקרקע, ולכן מחיר הדירה אטרקטיבי, בניגוד לשיווק חופשי בו מחיר הקרקע יוכפל ויעשיר את קופת המדינה. במסגרת מכרז שיווקי, ייבנו דירות שלא יתאימו לצרכיהם ולכיסם של הזוגות הצעירים".

"זהו אבסורד", מוסיף מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי, "רק לפני שבוע, פרסם בנק ישראל את הסקירה הכלכלית לחודשים מאי-אוגוסט ובה הוא מודה לראשונה כי הוא חושש מבועת נדל"ן. בבנק ישראל מודים גם כי מחירי הדירות בארץ נמצאים ברמות גבוהות מבחינה היסטורית"

 בכלי התקשורת מפורסמים ממצאים המראים כי קבוצת הרכישה המתארגנת למכרז זה, מה שבוודאי מגדיל את הסיכוי ל'הקפצת מחירים'. מה שלא ברור שעל מנת לזכות במכרז על הקבוצה להציע מחיר גבוה יותר. בגבעתיים למשל, מארגני קבוצות רכישה הציעו מחירים גבוהים מאוד על קרקעות בעיר מתוך הערכה שיוכלו לעקוף את הצעות הקבלנים ולנסות להחזיר את פערי המחיר שנוצרו בחיסכון בעלויות. בפועל, החישוב המוטעה של עלויות הבנייה ותמחור לא נכון של הקרקע הובילו למחירי הפסד והקבוצות בוטלו, ושוב הדיירים שילמו את המחיר. למרות ביטולן לא מיהרו בעלי הקרקעות להוריד את המחירים, וכך נוצרה עליית מחירים מלאכותית.

מנגד  מתפרסם כי במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן" הקרקע משווקת ליזמים, כאשר עלויות הפיתוח ומחיר הקרקעות ידועים ורשומים בחוברת המכרז. היזמים הניגשים למכרז מציעים את המחיר הסופי שבו ימכרו את הדירות הקטנות רצוי שציין שגודלן לא יעלה על 100 מ"ר למשתכנים. דירות אלה מיועדות לזכאי משרד הבינוי והשיכון בלבד. המתחמים נמסרים ליזמים המציעים את המחיר הנמוך ביותר למטר מרובע.

  
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה