צה"ל תקף מספר פעמים בעזה - מחבלים הרוגים ופצועים קשה בעזה מהם מנהיג ארגון קיצוני


להאזנה לתוכן:

כלי התקשורת בעזה דיווחו על תקיפות רצופות של צה"ל בעזה. שלושה פעילי טרור נהרגו וישנם גם פצועים קשה.
תקיפה יזומה ואגרסיבית זו של צה"ל (ברצף לפני תגובה) לא זכורה הרבה זמן. מדובר בפעולה משותפת של השב"כ צה"ל ואגף המודיעין.
על פי דיווחי הפלסטינים, שלושה נפצעו קשה באירוע.
אחד ההרוגים בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה הוא הישאם סעידני, מנהיג ארגון קיצוני -"א-תווחיד וואל-ג'יהאד". אתו חוסל פעיל נוסף של הג'יהאד העולמי.
הפלסטינים שיגרו לפנות בוקר בתגובה טילים לעבר ישובי אשכול שבילו ב03.30 במקלטים.
אשדוד נט ימשיך לדווח על האירועים

הגזרה הדרומית ממשיכה להתחמם, ולאחר ירי מתמשך אל עבר ישובי הדרום ללא תגובת ישראל, צה"ל החליט לתקוף. על פי הדיווח הפלסיטיני, שני רוכבי אופנוע נהרגו מפיצוץ שאירע באופנוע בו נסעו. בהמשך ההתקפות דיווחו הפלסטינים על פצועים קשה.

ההרוג הבכיר, סעידני בן ה-43, - כונה אבו אל-וליד אל-מקדסי, הנהיג את הארגון שמזוהה עם הג'יהאד העולמי ואל-קאעידה והשתתף בעבר בהוצאת פיגועים נגד ישראל. הוא עסק בניסיון לאגד את כל הקבוצות הסלפיות ברצועת עזה תחת כנפיו של ארגון אחד ונעצר ע"י החמאס.
לאחר מעצרו של סעידני, חטפו אנשי ארגונו את הפעיל האיטלקי ויטוריו אריגוני, ששהה ברצועת עזה, והוציאו אותו להורג. סעידני שוחרר בחודש אוגוסט האחרון מהכלא של חמאס הודות לתיווך של גורמים איסלאמיים ירדניים שביקרו ברצועת עזה. 

על פי עדי ראיה פלסטינים, מהתקיפה הראשונה - כלי טייס ישראלי ירה טיל אל עבר רוכבי האופנוע וגרם לפיצוץ גדול. לפי מקורות פלסטיניים בעזה בתקיפה נוספת של חיל האוויר נהרג אדם אחד ואדם נוסף נפצע. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה בחלקה המזרחי של עזה, סמוך לאחד ממתקני האימונים של הזרוע הצבאית של חמאס.

ברצועה התחילו להגיב ב03.30 לפנות בוקר וירו לעבר ישןבי אשכול מספר טילים. חיל האוויר ירה על חוליה נוספת שנסתה לשגר טילים. תגובת הפלסטינים עוד צפוייה להגיע. אך לשם שינוי נראה שצה"ל יגיב בחריפות יחסית לשנים האחרונות.

שלשום ניצלה משפחה ישראלית מנתיבות, לאחר שטיל גראד התפוצץ בחצר הבית שלהם והרסיסים גרמו לנזקים קשים לבית. המשפחה הצליחה להימלט בזמן אל ממ"ד הבית וכך נמנעה פגיעה בבני הבית.

בשבוע החולף ירו המחבלים בכל יום אל עבר ישראל, אך בצה"ל לא ממש הגיבו לירי, אך נראה שהצד השני איננו מתכוון להפסיק את הירי והמשיך לירות אל עבר ערי וישובי ישראל בדרום הארץ.

כמו בכל אירוע שכזה, גם הפעם מתכוננים ישובי הדרום לירי טילים שיגיע בעקבות הפגיעה בפעילי הטרור.
דובר צה"ל פרסם הודעה : "צה"ל לא יסבול כול ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".
-
אשדוד נט ימשיך לדווח. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה