האם הבחירות יובילו להתחממות מכוונת?


להאזנה לתוכן:

על פי הערכתי, אנו צפויים להתחממות בגזרה מול עזה. נתניהו וברק יעדיפו שמערכת הבחירות תתנהל בצל איומים והתקפות של חיל האוויר, כי אם הנושא הכלכלי יעמוד על הפרק, נתניהו יפסיד את הבחירות וברק כלל לא יהיה רלוונטי.צפו למערכת בחירות בצבע אדום על הגב שלנו.
פרשנות מאת: אייל בן שמחון

בימים הקרובים אנו צפויים לשמוע שוב ושוב שחיל האוויר תוקף בעזה ביוזמתו, ודובר צה"ל יסביר שאלו שחוסלו היו בדרכם לפיגוע. ייתכן שזה יהיה נכון אבל בכל מקרה האינטרס המובהק של מי שמחזיק היום בהגה המדיניות הבטחוני הוא לחמם את הגזרה, הם חוששים משלי יחימוביץ ומיאיר לפיד, אך הם מבינים שהנושא הבטחוני הוא דווקא הצד החלש שלהם וכן עדיף שבתקופת הבחירות התותחים ירעמו.
על תקיפות חיל האוויר, יגיבו בוודאי החמאס והג'יהאד וכנראה שכבר הערב. צה"ל יגיב חזרה ומכאן שיש סיכוי סביר שאנו לקראת חגיגה.

נתניהו כבר הבטיח לפני 4 שנים שרק הוא יוכל לחסל את הטרור מעזה ואף תקף את רפיסות ממשלת אולמרט מול ארגוני הטרור בעזה ומול ממשלת החאמס, בפועל נתניהו עשה הרבה פחות מאולמרט שנכנס בפועל לעזה.
בפועל נתניהו הרבה לאיים ושוב לאיים אך שום דבר מעבר לכך, בחילופי האש הסתיימו הסכמי רגיעות שהושגו בפשרות.
הארגונים מעזה הפכו להיות שווה כוחות ולא גוף שיש לחסלו אחת לתמיד.
בתקופת אולמרט צה"ל יצא למבצע רחב בשם עופרת יצוקה, בעקבות ירי לעבר אשדוד ובאר שבע. המבצע שכלל כניסה מסיבית לתוך עזה גרם לחמאס נזק עצום ורב שהשאיר אותם בהלם קרב ורק צה"ל בחר מתי לצאת...
בתקופת נתניהו (שאגב תקף את אולמרט שלא המשיך בפעולה בתוך עזה עד הסוף) צה"ל לא פעל באופן משמעותי , אלא רק סטרילי באצעות מטוסים שלא גרמו לשום נזק ממשי לארגוני הטרור וכוח ההרתעה של צה"ל נבל.
נראה שחודשים לפני הבחירות ראש הממשלה ינסה לתקן את הנזק ולהראות שהוא בעצם מר ביטחון (בעיקר כשאולמרט עלול/עשוי להודיע בקרוב שהוא מתמודד שוב על ראשות הממשלה). צה"ל יזכר פתאום לעשות שרירים,
תושבי אשדוד והסביבה עשויים להיות קורבנות של שיקולים פוליטיים קטנים וצרים ולא משיקולים של טובתנו האמיתית והשאלה מה הכי נכון לנו לטווח הארוך (השאלה הזאת לא תשאל על ידם).
השיקולים הבטחוניים בחודשיים הקרובים יהיו מה נכון לנתניהו בטווח הקצר וחבל שכך.
הלוואי ואני יתבדה
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה