הלם באשדוד - הרב יאשיהו פינטו נחקר. עורך דינו: "לא נפל כל פגם במעשיו"


להאזנה לתוכן:

הרב יאשיהו פינטו מאשדוד המוערך והנערץ ברחבי העולם חשוד כי העביר דרך אשתו סכום כסף לקצין משטרה בכיר על מנת שימסור לו מידע על חקירה. עורך דינו: הרב פינטו סמוך ובטוח כי לאחר שהעובדות תתבררנה לחוקרי המשטרה הם יבינו כי לא נפל כל פגם במעשיו".

הרב יאשיהו פינטו ורעייתו נחקרו במשטרה בחשד למתן שוחד לקצין משטרה בכיר בתמורה למידע. לפי החשד, הרב פנה אל תת-ניצב אפרים ברכה בבקשה לקבל מידע בנוגע לחקירה הנוגעת למכרים שלו ואף העביר לו סכום כסף. 

תנ"צ ברכה, ראש חטיבת החקירות ובעבר סגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, עדכן את הממונים עליו והמשטרה פתחה בחקירה סמויה נגד הרב. על פי החשד, אשתו של הרב היא שהעבירה את הכסף לאשת הקצין.

צוות חקירה מיוחד זימן את הרב ואשתו לחקירה שבמהלכה הטיחו ברב פינטו את החשדות המיוחסים לו.

המשטרה ביקשה להורות על מעצר בית מלא של השניים למשך 15 יום, תוך הפקדת ערבות במזומן של מיליון שקל וכן ערבות עצמית על סך של מיליון שקל. המשטרה ביקשה עוד להוציא צו איסור יציאה מהארץ נגד השניים למשך חצי שנה בטענה כי קיים חשד סביר ששחרורם יביא לשיבוש הליכי חקירה, להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות. השופטת נענתה וקבעה כי בני הזוג ישוחררו למעצר בית מלא של 15 יום בביתם באשדוד ויפקידו ערבויות ובטחונות בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל. בנוסף, נאסר עליהם לצאת מהארץ במשך חצי שנה.

בא כוחו של הרב פינטו, עורך הדין ירון ליפשס ממשרד כספי, מסר כי "הרב פינטו ענה לחוקרי המשטרה על כל השאלות ומסר כל הידוע לו על מנת לקדם החקירה במהירות האפשרית במטרה להפריך החשדות חסרי הבסיס שעלו נגדו. הרב פינטו סמוך ובטוח כי לאחר שהעובדות תתבררנה לחוקרי המשטרה הם יבינו כי לא נפל כל פגם במעשיו".

במסגרת הדיון שיבח הרב פינטו את עבודת המשטרה ולאחר מכן אמר: "לא נתנו אף שוחד לאף אדם. אנו נמצאים במצב רגיש ועדין בארה"ב, יש חקירה פדרלית גדולה שהרבה דברים במדינת ישראל קשורים אליה, אנחנו לא חשודים, אנו הקורבן, עברנו חקירה קשה ביותר".

מקורבי פינטו טענו בסוף השבוע שתנ"צ ברכה הוא בן בית בביתו של פינטו כבר זמן רב. "לא מדובר באירוע נקודתי שבו הרב פינטו יוצר קשר עם שוטר כדי לשמוע פרטים על חקירה. מדובר על קשר ארוך שנים בין שתי המשפחות, הרב סייע בעבר רבות למשפחה הזו בנושא סיוע לילד חולה ומזה שנים הועברו למשפחה כספים. לטענת הרב הסכום האחרון שהועבר, במסגרתו נחשד בשוחד, הוא במסגרת כספים אלו. הוא לא מכחיש את עצם מתן הכסף, אבל הכוונה שם היתה אחרת לגמרי", אמרו המקורבים.

 הרב יהוא בנו של הרב חיים פינטו רבה של אשדוד ונצר למשפחת אבוחצירא. 

בשנת 2008  הוא דורג על ידי המגזין פורבס כצעיר המשפיע ביותר בישראל.
הרב יאשיהו  פינטו עומד בראש עמותת "שובה ישראל", שמפעילה ישיבות ומוסדות צדקה רבים בארץ ובעולם - במיוחד בארצות הברית. בין היתר פועל פינטו במנהטן, בברוקלין, במיאמי, בלוס אנג'לס וגם בארגנטינה.
בנוסף מפעיל את קרן "מאור עיניים" שמעניקה משכורת לכ-2,000 אלמנות.

בידי אשדוד נט הפרוטוקול הרגיש של הדיון בבית המשפט ונראה כי מדובר בנושאים מאוד רגישים שלא ניתן לפרסם, אך אם היה ניתן, זה היה נותן אור שונה לחלוטין על פרשיה זו.

למען גילוי נאות - האתר אשדוד נט מפרסם בקביעות את מאמריו של הרב ומכאן שכושר האובייקטיביות שלנו משתבש ואנו מקווים שלא ימצא רבב בטענות נגדו.

הרב יאשיהו מפרסם את מאמריו באתר אשדוד נט – המאמר האחרון שכתב (יומיים לפני החקירה) ורק היום יפורסם נוגע בסוגיית יכולת העמידה של האדם מול קשיים רבים שהוא עומד בפניהם"

"לאחי ורעי, ה' עליהם יחיו.

צריכים לדעת שהקב"ה ברא את האדם שהוא בחיר הבריאה והתביעה מהאדם היא להיות מוכשר ומוצלח בכל מקום ובכל זמן אשר הוא עומד ונמצא.

ואין לאדם שום זכות לטעון ולומר: זה היה יותר מכוחותיי, משום שהקב"ה נתן לנו כוחות לעמוד בכל ניסיון ובכל התמודדות אשר החיים מביאים לפנינו.

ואמרו חז"ל: "הוי עז כנמר וקל כנשר ורץ כצבי וגיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים".  

וקשה, איך מבקשים מאדם להיות כמו אריה, כמו נמר, כמו נשר וכו', הרי האדם הוא בשר ודם, ילוד אשה?.

אלא אמרו חז"ל: בבריאת העולם הקב"ה ברא את האדם אחרון וכל הבריאה נתנו לאדם הראשון כוח וחלק מן המידה המובחרת שלהם. האריה נתן מכוחו לאדם. הנמר וכו'. ולכן התביעה על האדם להיות המובחר שבכולם משום שכוחו בא מכולם יחד.

בהמשך המאמר כותב הרב:

"וכך יובן עוד גמרא קשה ותמוהה: אמרו חז"ל; כשהוציאו את רבי עקיבא למיתה היו הרומאים סורקים את בשרו במסרקות של ברזל והיה רבי עקיבא בנחת קורא קריאת שמע, אמרו לו תלמידיו: רבי עד כאן, כך נראה אותך מת אמר להם כל חיי חיכיתי לרגע הזה...."

המאמר המלא מתפרסם באתר – במדור מגזין אשדוד - בלוגים

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה