צוותי מד"א טיפלו בכ 75 נפגעים במהלך החג באשדוד


להאזנה לתוכן:

צוותי מד"א רבים פעלו ברחבי הארץ במהלך יום הכיפורים * גם באשדוד היו צוותי מד"א עסוקים מאוד וטיפלו ב כ 75 נפגעים, שסבלו מהתייבשויות, פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים, מרכיבה על אופניים ומפגיעות נוספות

גם בשנה זו, היו ידיהם של צוותי מד"א עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. 2,334 בני אדם טופלו בידי צוותי מד"א ברחבי הארץ, מתוכם כ 75 נפגעים טופלו ב בעיר אשדוד. יצויין, כי אשתקד טופלו על ידי מד"א במהלך החג כ-2,168 חולים ופצועים בכל רחבי הארץ.

בכ 75 אירועים, טופלו 8 נפגעי תאונות אופניים ונפילה מגלגיליות, 8 בני אדם שהתעלפו עקב הצום, כמו כן, צוותי מד"א הוזעקו להעביר 3 יולדות לבתי החולים.

גם השנה היו מקרים רבים של פציעת ילדים, עקב רכיבה על אופנים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 264 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ.

בנוסף 18 בני אדם נפצעו ב 13 תאונות ברחבי הארץ, מהם 5 נפצעו באורח בינוני, 13 במצב קל, בהם 2 הולכי רגל. צוותי מד"א הוזעקו לטפל ב 25 אירועי אלימות בהם אדם אחד נפגע באורח בינוני והשאר קל.

לצערנו, השנה, נרשמו 3 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א ע"י ילדים ובני נוער בערים נצרת עילית, בת ים וירושלים ראוי לציין שלא מדובר בחרדים.

שרותי הדם של מד"א חוזרים ומזכירים לציבור לתרום דם במהלך השבוע הקרוב ובימי חול המועד. את מועדי ההתרמה בתחנות מד"א ברחבי הארץ ניתן לברר בטלפון 1-800-400-101 ובאתר מד"א www.mdais.org . 

מנהל מרחב לכיש, תמ"ג עמי אבגי: "צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים בכל מרחב לכיש וטיפלו בנפגעים שונים. לצד זאת, על מנת שיוכלו להעניק טיפול ראשוני ליקיריהם במידת הצורך אני קורא לציבור להירשם להדרכות עזרה ראשונה. יש לזכור כי הדקות הראשונות בטיפול בנפגע הן הקריטיות ובמידה ונמצא במקום אדם המוכשר להענקת עזרה ראשונה- מה טוב. צוותי מד"א ממשיכים לפעול סביב השעון להצלת חיים ולהעניק לנפגעים את הטיפול המהיר, האיכותי והיעיל ביותר". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה