בית המשפט העליון החליט: בן גוזי לא חוזר לעת עתה לעירייה


להאזנה לתוכן:

מאיר בן גוזי, יו"ר ועד העובדים היוצא בעיריית אשדוד, לא יוכל עדין לחזור לעבודתו בעירייה, כך החליט אמש בית המשפט העליון אולם ניתן יהיה לשוב ולדון על שובו לעבודה עם סיום שמיעת עדותם של עובדי עירייה הכפופים לו. השופטת החליטה לקצר את מעצר הבית ל6 שעות ליליות - מ24.00 ועד 0.600(את פסק הדין המלא והמרתק ניתן לקרוא כאן בסוף הידיעה)

"לא מצאתי מקום להיעתר  לבקשת העורר לשוב לעבודתו בעירייה או לתפקידו כיו"ר ועד העובדים", כך החליטה א' חיות מבית המשפט העליון.

כזכור, מאיר בן גוזי הואשם בסיוע לארגון הפשע של מיארה, בפרשה שגרמה לרעידת אדמה בבניין העירייה. מאז מעצרו של בן גוזי ועד היום, מאיר בן גוזי לא הורשה להתקרב אל מקום עבודתו בעיריית אשדוד.

בעתירה שהגיש בן גוזי לבית המשפט העליון באמצעות עורך דינו, ירום הלוי, הוא מבקש מבית המשפט להורות על ביטול מוחלט של מעצר הבית בו הוא נתון ולהתיר לו לשוב  לעבודתו בעירייה. עוד טען בן גוזי כי נוכח חלקו המינורי בפרשה ונוכח חולשת הראיות אין כל  מקום להותירו במעצר בית וכי בארבעת החודשים שחלפו מאז שוחרר לחלופה הוא הוכיח שהוא  ראוי לאמון שניתן בו. עוד טען כי אין מקום להמשיך ולשלול ממנו את האפשרות  להתפרנס, במיוחד בהתחשב בפרק הזמן הארוך בו צפוי התיק להתנהל נוכח היקפו של כתב  האישום ומספרם הרב של עדי התביעה. הבן גוזי מציין כי מנכ"ל העירייה ביקש באופן אישי את  חזרתו לעבודה ואף הציע עצמו כמפקח וכן כי הסתדרות העובדים החליטה שאין מניעה שהוא  ימשיך לכהן בתפקידו כיו"ר הוועד.

בית המשפט החליט שלא לאפשר את החזרה של בן גוזי לעבודה בעיריית אשדוד אך החליט להקל במעצר הבית הלילי בו הוא נמצא. השופטת א' חיות כתבה בהחלטתה: "לא מצאתי מקום להיעתר  לבקשת העורר לשוב לעבודתו בעירייה או לתפקידו כיו"ר ועד העובדים. אכן, היקף הפרשה  נושא כתב האישום, ריבוי הנאשמים והעדים הצפויים להעיד בה כמו גם החלק המינורי, יחסית, שנטל בה העורר כל אלה מצריכים מציאת איזון בין הפגיעה בפרנסתו ובמעמדו של  העורר בעירייה הנובעת מן התנאים המגבילים שנקבעו בעניינו ובין האינטרס הציבורי  המשמיע לנו כי עובד ציבור העומד לדין בשל מעשים פליליים שביצע במסגרת עבודתו ותוך  ניצול מעמדו זה, לא ישוב לזירה הציבורית אשר בה על פי הנטען בוצעו אותם המעשים. זאת, בין היתר,בשל החשש המובנה עליו עמדה המשיבה כי שובו, כאמור, עלול להשפיע על  עובדים האמורים להעיד באותו עניין כעדי תביעה. במקרה דנן צפויים להעיד תשעה עדי  תביעה שהם עובדי העירייה ובמצב דברים זה, קביעתו של בית המשפט המחוזי לפיה ניתן  יהיה לשוב ולשקול את שובו של העורר לעבודה עם סיום שמיעת עדותם היא קביעה מאוזנת  ושקולה, בייחוד אם מוסיפים לכך את העובדה כי עדים אלה יישמעו תחילה, כהודעת המשיבה  במהלך הדיון בערר".

להחלטה המלאה של בית המשפט העליון, לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה