פארק "אשדוד ים" יעלה לנו 40 מיליון יותר מההערכה הראשונית


להאזנה לתוכן:

על פי התכנון המקורי עלות הקמת הפארק אמורה הייתה להסתכם בכ-50 מיליון ש"ח, כעת, לקראת סיום הפרויקט, מתברר שהפארק יעלה לנו כמעט פי שניים. הסיפור נחשף השבוע לראשונה ע"י כתב "כאן דרום", שחשף בנוסף שלמרות קרבתו של הפארק אל הים, האגם המלאכותי בפארק ימולא במי ברז, למרות משבר המים במדינתנו

לפני כשלוש שנים, בטרם החלו עבודות הבניה בגבעת הטילים שעליה משתרע הפארק, העריכו בעירייה שהמיזם כולו יעלה כ-50 מיליון שקל. הדבר פורסם בכלי התקשורת באותם ימים. השבוע נמסר מ"חופית" לכתב "כאן דרום", דור גפני, שההערכה המעודכנת כבר עומדת על 90 מיליון שקל, גידול של 80 אחוז! אגב, באתר האינטרנט של "חופית" מציינים שעלות הקמת הפארק מוערכת ב-70 מיליון ש"ח. בקצב הזה, לא מין הנמנע שעד סיום הפרויקט, אי שם בחודש דצמבר, צפויה עלות הפרויקט להשתנות עוד.

פארק "אשדוד ים", 200 דונם של פארק בילוי וקיט לכל המשפחה, צפוי להיות אחד הפארקים המרהיבים במדינה. במרכזו של הפארק יהיה אגם בשטח של 11 דונם המציע שיט בסירות ומזרקה צבעונית בהשראת המזרקה בברצלונה. כעת מתברר שלמרות הקרבה היחסית לים, רק כ-300 מטרים, המים באגם יהיו מי ברז ולא מי ים כפי שמתבקש. על פי הנתונים של חברת חופית, מדובר בכ- 11 אלף קוב מים, אותם יהיה מידי פעם להחליף. 

בתגובה שמסרו מחברת "חופית" לכתב "כאן דרום", הם מציינים כי "אין אישור לשאיבת מי ים", דבר שנראה אך מתבקש והגיוני. מנכ"ל החברה, אדי בן ליש, הוסיף שהאגם יציע שיט ושבתוכו תפעל מזרקה מיוחדת ומעוצבת, עם תאורה צבעונית ומוזיקה. מסביב ייפתחו מסעדות בין מדשאות מוריקות. הוא ציין גם שממערב עתיד להיבנות בית מלון. למרות המבנים הקיימים והמתוכננים, לדבריו ניתן יהיה לראות את הים מהפארק בנקל. 

האמפיתיאטרון, שהוא חלק מהמיזם, צפוי להיחנך ב-6 באוקטובר, בהופעה של שלמה ארצי. רבים מתושבי העיר זועמים על כך שכמעט כל הכרטיסים נמסרו למכירה לועדי עובדים של העירייה, הנמל וכדומה, ושהציבור הרחב שאינו "מקורב לצלחת" לא הצליח להשיג כרטיס להופעה. גורמים בעיריית אשדוד ציינו בהקשר זה שלא זכורה להם התנפלות כזאת על כרטיסים למופע. עוד מציינים הגורמים עימם דיברנו כי "אם צריך נביא את שלמה ארצי לעוד הופעות, שכולם ייהנו מהאפיתיאטרון הגדול והמרהיב בארץ".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה